
17 évnyi filmes „újságírói” pályafutásom csúcspontja volt idén április 23., amikor ebben a minőségemben meghívást kaptam egy filmbemutatóra. Számomra ez több szempontból óriási dolog, hiszen egyrészt olyasvalaki, akinek nincsenek összeköttetései vagy közvetlen kapcsolata az álomgyárral, aligha jut el ilyen helyre; másrészt ez az eddigi munkám elismerése. Harmadrészt, és talán ez a legfontosabb, saját eszközeimmel segíthetek egy kis csapatnyi lelkes honfitársamnak, akik megvalósították az álmukat. Aznap megérhették, hogy majdnem teltháznyi nézőnek mutathattak be egy mozgóképet, amit teljesen ők maguk hoztak létre. Ha ehhez hozzáteszem, hogy a végeredmény nagyon jó lett, akkor pláne lehet irigykedni – és büszkének is lenni, mert a Dreamland Awaits bizonyíték rá, hogy itthon, hazai készítők még mindig tudnak jó magyar filmet csinálni!
Cikkem tárgya horror, de nehéz bekategorizálni. Minden olyasmi benne van, amit egy borzongató alkotástól elvárhat a néző, ugyanakkor mégsem tagozódik be egyik alműfajba sem. Ilyesmi itthon alig készül, vagy ha mégis, akkor az elsikkad, mert sem a „független” forgalmazók, sem az állami nem erőlteti meg magát, ha valami újféle vagy szokatlan dolog jön ki. Ebben a szakmában pedig (ahogy végülis az összes szórakoztató jellegűben) a reklám a legnagyobb erő, amit kis pénzből nagyon nehéz megcsinálni - ezúttal százmilliós nagyságrend alatti összegről van szó. Attól viszont, hogy valami elképesztően sok lóvét emészt fel, még korántsem lesz jó – de amúgy mitől jó egy film?
Szerintem attól, ha teljesíti azt, amit a műfaji besorolása ígér. Egy horrortól például elvárhatom, hogy megrémisszen, mert amit elém tár, arról a hétköznapok során senki se szeret gondolkodni: erőszak, halál, kínzás; valamiért ez mégis sok nézőt vonz. Hasonlóan nagy népszerűségnek örvendenek a különböző legyőzhetetlennek tűnő rémségek, amik el akarják pusztítani a mozgókép világában lévő embertársainkat; akik azonban az esetek túlnyomó többségében mégis túljárnak az eszükön. Ezek révén a félelmet keltő műfaj végső soron reményt hoz, hiszen a jó általában győz a gonosz felett; mindig életben marad valaki és az örök körfogás sosem áll meg. A Dreamland Awaits viszont inkább a pszichológiai, megmagyarázhatatlan jelenségek felé kacsintgat, ahol a játékidő legnagyobb részében az rémiszt meg, ami hétköznapi vagy annak látszik; és a múlhatatlan kíváncsiság lesz, ami az utolsó képkockáig odaragaszt a székedbe! Nézzük most a történetet:


Egy névtelen helyen, kis hazánk valamely szegletében egy ismeretlen férfi (Nicolas Hackenberg) megérkezik az éjszaka közepén egy házba, amihez nincs kulcsa, de feltöri a zárat és bemegy. Hamarosan telefonon hívja egy eltorzított hangú idegen, aki feladatot ad neki. Emberünknek meg kell csinálnia, amit parancsolnak, mert a vonal túlsó végén nem csupán egyvalaki hallgatja a hangját – ott van a családja, akiket az idegen elrabolt. Az egyetlen esélye, hogy visszakapja őket az, ha teljesíti a különös küldetéseket, miközben az egyszerű, hétköznapi házban természetfeletti események veszik kezdetüket. Minden jel arra mutat, hogy hősünk nincs egyedül a látszólag lakatlan ingatlanban, de vajon ki vagy mi az, amivel meg kell osztania ideiglenes hajlékát? Az események pedig csak tovább bonyolódnak, amikor ebbe a megváltozott valóságba belép egy másik személy is. Miközben a szeretteiért és önmaga egyben tartásáért (szó szerint) küzd, a férfinak egyre több akadály gördül az útjába. Vajon teljesítheti az összes próbát és viszontláthatja a családját vagy a megpróbáltatások felemésztik a testét meg az elméjét?
Ez a film olyan, mintha egy órán át követnénk egy fickót egy labirintusban, ami elképesztően ismerős, mégsem tudjuk, merre kell menni benne, nem tudjuk őt a szerintünk helyes irányba terelni és egyikünk sem sejti, mi vár ránk a következő kanyar után. Helyszíne teljesen átlagos, akár itt, a szomszéd utcában is játszódhatna, ami azt üzeni nekünk, hogy a rémes dolgok sokkal közelebb vannak, mint hinnénk. A központi szereplő autójának magyar rendszáma, a többször mutatott templomtorony és a ház közvetlen környezete egyértelműen Magyarországra helyezi a történéseket; a szereplőknek viszont angol neveik vannak és angolul beszélnek. A stáb tagjai hazánk fiai és lányai, ezért mindnyájan magunkénak érezhetjük e mozit; közben pedig bármelyik külföldi csatornán, szolgáltatói platformon vagy filmszínházban be lehet mutatni úgy, hogy mindenki megérti azt, ami zajlik. Legalábbis azt értjük, amit a szereplők mondanak, amit láthatunk, az viszont ugyanolyan rejtélyes, mint a főszereplő.

Titkok, rejtélyek: ez a kulcs, ami az ismeretlen ház lezárt szobáit nyitja, mert a nézőt a fordulatok mellett a számos kérdés köti majd le, amikre a hőssel együtt keresi a választ. Először is a játszma két résztvevőjét akarjuk megismerni: Ki a főszereplő és ki a hang a telefonban? Csak annyit tudunk, amennyit látunk és hallunk, ám elég hamar felmerül a következő talány: Mi igaz mindebből?
SZPOJLEREK ITT
A felbukkanó szörny (ami mellesleg nagyon jól mutat, mert „ósdi” trükkökkel hozták létre) láttán a néző agyalni kezd azon, hogy vajon a főhős megőrült-e? Ha nem, akkor mi lehet ez a lény (szerintem legalább két szörny jelenik meg) és mi köze van az emberrablóhoz? Lehetnek ők egy és ugyanaz? Az egyik pillanatban mutatnak az utcán egy almát evő férfit, vajon neki mi köze ehhez az egészhez?
A Dreamland Awaits első igazán nagy meglepetése az, amikor felbukkan a második főszereplő. Ekkor derül ki, hogy a házban tévelygő férfit Josh-nak hívják, az újonnan érkezőt Sarah-nak (Rebecka Johnston), ez a nő viszont egy újabb rejtély: Tényleg az övé a ház? Ha igen, akkor miért ide kellett jönnie Josh-nak? Mit tudhat Sarah az emberrablóról vagy a szörnyről? Azonos velük, nekik dolgozik, esetleg csak a véletlennek köszönhetően cseppen bele ebbe a mindennapinak legkevésbé se mondható szituációba?

Sarah nem csak azért fontos, mert innentől Josh tud valakivel beszélni (ha nem számítjuk a 8 óránként érkező telefonhívást, nincs kapcsolata senki mással), hanem mert megjelenik egy harmadik nézőpont a cselekményben. Az első a főhős látószöge, amihez a képernyő vagy a vászon előtt ülőé csatlakozik - ez a kettő viszont sose egyezik egyértelműen: A néző sejti, hogy amit lát, annak legalább egy része nem valós, de sosem tudhatja, melyik fele az, amelyik igazi. Mi vajon ugyanazt látjuk, amit Josh vagy nála többet? Mi az, amit csak mi hallunk és mi az, amit ő is, meg mi is? Elvileg Sarah képviseli a „normális” nézőpontot, jelenléte kívülről nézve mindenképpen áldás, hiszen innentől fogva Josh megnyílik. Eddig nem volt bemutatás vagy narráció, a főszereplő belső monológját se hallhattuk; csak azt láttuk, amit ő láthat és csak azt hallottuk, amit ő hallhat; illetve még a kísérőzenét, ami csak nekünk szól. Viszont lehet, hogy Sarah látja az igazi valóságot, azt, amit se mi, se Josh nem tekinthet meg…
A címre („Álomország vár”) hamar magyarázatot kapunk, ez egy dal címe, amit a hős a telefonba énekelhet a családjának, mert a szabály az, hogy nem beszélhet nekik, csak énekelhet. A hívások 8 óránként jönnek és a történet sarokpontjait képezik, amikor azt tárják elénk, ahogy Josh megkapja a feladatát, aztán ezt valahogy tető alá próbálja hozni. Közben viszont fel kell derítenie a házat, hiszen szüksége van eszközökre, ennie, innia és aludnia is kell, mielőtt jön a következő telefon. Van egy nagyon érdekes mellékszál, a biztonsági kamera, amit emberünk elrejt a hátsó ajtónál. Ez elvileg felveszi azt, aki (ami?) odajön a házhoz, de amikor Josh megnézi a felvételt, mi nem láthatjuk; később pedig valamelyik entitás a házból ellene fordítja ezt a készüléket. Izgalmas kérdés a tér mérete, mert a házban van egy lehetetlenül hosszú alagút a falban; a kert egyszer erdővé alakul és Josh hiába zár le egyre több szobát, mert az, ami odabent van, nem ezeken át közlekedik.
Valaki vagy valami minden híváskor odavisz egy dobozt a hátsó ajtóhoz, a főhősnek ebbe kell tennie a munkája eredményeit, amit aztán ugyanez (?) az entitás elvisz. Valaki vagy valami van a vonal túlsó végén, tőle érkeznek a feladatok; és a házban is van legalább két lény – a gyökérszerű óriás és a „Sáros Ember”. Szerintem az előbbi van a wc-kagylóban, a kútban és a maciban is, utóbbi pedig csak egyetlen alkalommal jelenik meg. Látszólag ez a két valami csak azért jön, hogy frászt hozzon Josh-ra, de ő nem tud vagy nem akar harcolni velük, inkább megpróbálja bezárni őket a szobákba, ahol megjelentek. Belegondolva elég furcsa ez a hozzáállás, kivéve, ha a főhős elhiszi, hogy ezek a lények nem valódiak – de akkor minek zárja be az ajtókat? A férfi senkinek se említi őket, se a telefonálónak, se Sarah-nak. Bizonyosan fél a megbélyegzéstől, hiszen bárkit őrültnek titulálnának, ha ilyenek mondana; a nőnek el kell nyernie a bizalmát, az emberrabló szemszögéből nézve pedig talán arra jut, hogy ezek a kreatúrák is csak legyőzendő akadályok – vagy egyenesen neki dolgoznak.

Sarah viselkedése szintén szokatlan, hiszen az első pillanattól acélidegekkel áll a láthatóan ideges és zavart férfihoz, aki foglyul ejti őt a(z elvileg) saját lakásában. Erre azonban van magyarázat, amit majd később tálalok. A nőnek ugyanúgy adott a választási lehetősége, mint a nézőnek: Higgyen Josh-nak vagy ne? Nekünk viszont az a hátrányunk, hogy eddig a pontig kb. 50 percen keresztül bezárnak minket a házba a férfival, akinek én mindenképp hinni akartam (ez talán nagy mértékben köszönhető Nicolas Hackenberg alakításának); szóval Sarah könnyebben tudja megkérdőjelezni mindazt, amit foglyul ejtője állít. Ekkor érdekes helyzet alakul ki, mert mind a két szereplő szimpatikus, mégis döntenünk kell, kinek fogunk szurkolni, ez ugyanis az utolsó feladat tétje…
SZPOJLEREK VÉGE
Vannak dolgok, amikre a néző előbb rájöhet, mint a főszereplő, például a szerszámok haszna, ezekkel ugyanis ki lehet nyitni a lezárt szobát. Amikor ő is eljut ide, az bizonyítja, hogy logikusan gondolkodik, tehát nem lehet őrült. Ugye? Ez csupán egyike azoknak a motívumoknak, amik olyan hétköznapivá, átélhetővé teszik azt, amin a központi alak keresztül megy, mert egy ismerős helyen ismerős problémái adódnak, csak éppen a fő gondja olyan, amilyen legtöbbünket egész élete során elkerül. Ehhez jön az első rangú kísérőzene és a számos kameratrükk, amik együtt igazán nyomasztó hangulatot teremtenek. Visszatérő motívum a templomtorony, ezen lehetne gondolkodni, de elsősorban talán a magyarságot jelképezi, hiszen bármelyik magyar település horizontjának meghatározó eleme; nincs igazán vallási felhangja. A könyvespolcon talált The Grand Grimoire of Red Dragon („Vörös Sárkány nagy varázskönyve”) ad egy lökést a természetfeletti motívumoknak, de aztán az új szereplő érkezése után mindent másként fogunk értelmezni.
PICI SZPOJLER
A feladatok látszólag teljesen véletlenszerűek, de alaposabb összehasonlítás után kiderül: mindegyikben létre kell hozni valamit. Amikor eltemeti a halott madarat, akkor megalkot egy sírt, egy emlékművet; a sütés során az alapanyagokat összegyúrva valami egészen újat teremt; mikor eszik belőle, akkor ezzel is „megszületnek” olyasmik, amik korábban nem léteztek; végül köt egy pulóvert, ami fonalból áll, de már sokkal több, mint fonal. Különös, hogy a hang végülis kreatív alkotómunkára buzdít…
SZPOJLER VÉGE

A Dreamland Awaits látványvilága szép, ahol kell, ott sötét, borongós; máskor erőteljes színekkel operál. A hanghatások meg a kísérőzene szerves részei a nézőre telepedő, nyomasztó hangulatnak, a vizuális trükkök közül pedig egy kivételével mindegyik hatásos, személyes kedvencem az ablaknak nekirepülő madár, amiről sose mondtam volna meg, miként készült. Sok közelképet kapunk, ahol a szereplők arcjátéka, tekintete mesél nekünk a bennük lejátszódó eseményekről. Mivel a legtöbb rémisztő dologról nehéz eldönteni, hogy igazi-e, ezért talán erőteljesebben hatnak a szó szerint véres események, pl. amikor a férfinak vérezni kezd az orra. A cselekmény egyfelől könnyen követhető, másrészt egyre különösebbé válik, ahogy fény derül a homályos részletekre. Az utolsó negyed óra pedig igazán hatásos, mert amikor már azt hiszed, mindent tudsz és megvilágosodnak a dolgok, a készítők újfent képesek meglepni.
Ha már készítők, nézzük meg őket is! Az író- rendező-producer-operatőr és hangeffekt-készítő Lóránt Demeter, őt láthatjuk az almát evő férfiként. A másik producer és a vizuális effektek létrehozója Sz. Nagy Gábor, ő alakította az összes szörnyet és a 2. számú rendőrt a befejezésnél. A digitális effektek létrehozását Ignácz Ádámnak és Barby Bellamy-nak köszönhetjük, utóbbi neve ellenére magyar, illetve ő volt a mozgó zsákban is (erre még visszatérünk:)). A zenét szerző Jimmy Svensson svéd, Rebecka Johnston szintén svéd, a nyomozót életre keltő Jonathan C. Nelson amerikai, Nicolas Hackenberg pedig francia, belga és magyar felmenőkkel bír – így a Dreamland Awaits nemzetközi koprodukció is.
És hogy milyen egy filmbemutató? Helyszínünk a Mamut volt Budapesten, szóval egy nagy, forgalmas mozi. Külön elválasztott pénztár állt rendelkezésre a meghívottak számára, ahol a rendező és a producer köszöntött bennünket – nagy szerencsémre én érkeztem elsőnek, ezért kaptam egy ajándék pólót meg egy baseball-sapkát:) Amíg mindenki odaért, volt lehetőség kicsit beszélgetni, kérdéseket feltenni, erről picit később. Lassan felbukkantak a stáb tagjai, a szereplők és aztán bementünk a terembe, ami jó nagy volt, mégis majdnem megtöltöttük. Demeter megerősítette, hogy ez volt az első valódi bemutató, ahol közönség láthatta a Dreamland Awaits-et. Sajnos a valódi sajtós hangulat elmaradt azért, mert a vetítés végén ki kellett jönnünk, viszont a mozi előterében még sokáig ott lehettünk. Minden stábtag és a két főhős alakítói is nagyon közvetlenek, készségesek voltak – viszont furcsa módon én voltam az egyetlen, aki ténylegesen körbement közöttük és kérdéseket tett fel, amiket aztán lejegyzett. Pedig hallottam a sorban állás közben, hogy a Filmrajongónál jóval nagyobb olvasottságú és hírnevű weboldaltól is jöttek…

Lóránt Demetertől tudtam meg, hogy állami támogatást nem kaptak, de így senki se szólt bele abba, amit csináltak és ők határozhatták meg a film utóéletét is. A helyszínt adó ház az övé, itt nőtt fel. A lyuk tényleg ott van a falban, a járatot viszont stúdióban építették fel; a pince, ahová vezet, az pedig egy egészen más helyen, Budapesten belül van. A műfaji besorolásról szólva „más” horrornak, kísérleti filmnek nevezte alkotását, amiben 50 percig csak egyetlen szereplő van. „Mi csak angolul akartunk forgatni.” – Ez érthető úgy, ha itthon lehetetlenség forgalmazót találni és minden költség a készítőket terheli, de szeretnének belőle legalább valamennyit viszont látni. Másfél évig dolgoztak a Dreamland Awaits-en, ami végül 16-os karikát kapott.
Sz. Nagy Gábor elmesélte, hogyan hívta életre a szörnyeket, a „gyökér-óriást” például a saját 6. emeleti panellakásában rakta össze. Ebből a jelmezből a nyakrészen keresztül látott ki. A maciból kijövő szörnyet szintén megépítették, az nem számítógépes grafika; a wc-s részhez az egész wc-t felépítették, a bestia minden egyes ujja külön készült el, egymástól függetlenül mozgathatóak voltak. Gábor és Demeter alapították a Full Screen Films-et, ami már hosszú ideje készít reklám- meg rövidfilmeket, de ez az első egész estés alkotásuk. A stáb tagjai szintén ennek a cégnek dolgoznak. Barby Bellamy lett a zsákban mozgó holttest, mert ő volt az egyetlen, aki belefért. Ignácz Ádám elmondta, hogy az effektek Blenderrel készültek és mégis csak egy rész van, ahol észrevehetően számítógépes animációt láthatunk.

Nicolas Hackenberg saját magáról írta az imdbn, hogy édesanyja francia, apja belga és Franciaország északi részén született. Ugyanakkor elmondta nekem, hogy 25 éve él Magyarországon, a nagyapja magyar és magyarul is beszélgettünk. Ha ránéz a főszereplőre a vásznon, akkor Josh-t látja és nem önmagát. Az őrület, amit meg kellett jelenítenie, az belülről jött számára, mert játék közben kiengedheti azt, amit a mindennapokban el kell zárnia. A torta valójában finom volt, a „következményeként” a szájából kijövő dolgoknak nem volt íze. Nekem még feltűnt, hogy élőben sokkal fiatalabbnak látszik, mint a vásznon. Filmográfiájában hazai kötődésű a Brigi és Brúnó című sorozat, ebben egy részben szerepelt.
Rebecka Johnston szintén kötődik kis hazánkhoz, mert operaénekesnek tanult a Liszt Ferenc Zeneakadémián. Elmesélte, hogy nagyon jó, de egyben idegesítő is látnia magát a nagyvásznon. Ha ránéz a női főszereplőre, akkor Sarah-t látja és nem önmagát. (Ez nekem nagyon érdekes volt, hogy mind a ketten azt nyilatkozták, a karakter jelenik meg előttük a vásznon, hiába nézik a saját arcukat.) Azt mondta, hogy Sarah emberekkel dolgozik, ezért marad annyira nyugodt ebben a feszült helyzetben. Rebecka eddigi szereplései közül a Parkoló magyar, ebben egy kisebb mellékszerepet kapott; illetve láthattuk még az Infernoban, a Midsommarban és az FBI: International című sorozatban is, amiben Nicolas Hackenberg szintén szerepelt.
SZPOJLER-ÉRDEKESSÉGEK, saját megfigyelésből
A macin az a pulóver van, amit Josh köt. Amikor Sarah wc-re megy, akkor a szokásos hangok hiányoznak (pl. a vízöblítésé), de a főhős valószínűleg túl zavart, hogy ezt észre vegye. Furcsa módon Josh talán elfelejti a pisztolyt az üveges ajtajú szoba tetején. Amúgy is az üveget könnyedén be lehet törni, onnan a legkönnyebb megszökni, szóval miért éppen oda zárja be a nőt? Talán magyarázat lehet, hogy az ablakon át benézhet, biztos lehet abban, hogy a fogoly nem tűnik el. Emiatt viszont végül éppen abba a szerepbe kerül, mint a telefonból beszélő ellenfele.

A Full Screen Films YouTube-csatornájáról: Sz. Nagy Gábort megviselte a szoros szörnyruha hordása, hónapokig tartott, ameddig a vállát ért húzódás meggyógyult. A forgatás csupán 10 napig tartott (az összes extra vágóképet még 10 napig vették fel), a kisszámú résztvevő miatt a színészek is segítettek a felszerelés meg a díszletek mozgatásában. A fogakat, amiket Josh elveszít, egy valódi fogtechnikus csinálta, hogy még élethűbbek legyenek. Mivel a főhős letakarja az összes ablakot, nehogy a környéken lakók észre vegyék a jelenlétét, ezért a kinti fényeket teljesen ki tudták zárni, nem kellett alkalmazkodniuk hozzájuk; a benti fényeket pedig maguk állíthatták be, ahogy éppen akarták. A fképsorokat egy profi Nikon fényképezőgéppel vették fel (szerintem ez nagyon jót tett az egyedi látványvilágnak), a különös fényhatásokat egy szinte egyfolytában dolgozó füstgépnek köszönhetően érték el. Fő alapszínek a kék és a narancssárga, de mindegyik jelenetnek van saját árnyalata. A járatot furnérlemezből építette a rendező, az aztalon lévő füstölő dobozba pedig egy porszívócsővel juttatták el a füstgép „ködét”. A ház Békésszentandráson van. Nicolas Hackenberg naplót írt Josh-ként, hogy jobban bele tudja élni magát a karaktere helyzetébe. Kötni nem tudott, azt meg kellett tanulnia, mert mindenképpen ő akarta csinálni a filmben. Eljárt lőgyakorlatra is, mivel a lehető leghitelesebben szerette volna visszaadni Josh kiképzését. Rebecka Johnston számára a legnagyobb kihívást az jelentette, amikor Sarah összekötözve van egy zsákban és fel kell ülnie. Mivel olyan kevesen voltak, a családias hangulat miatt nagyon jól érezte magát, a sötét téma ellenére is. Nézni nem szereti a borzongatós műveket, mégis szívesen játszik bennük, mert mindig örül, ha erőteljes, tiszta érzelmeket jeleníthet meg – mint a félelem.

Lóránt Demetertől utólag kérdeztem meg ezeket: Ő a hang a telefonban. Van esély rá, hogy ha a mozi nemzetközi karrierje beindul, akkor készül belőle egy Rendezői Változat, amiben kijavít majd olyan dolgokat, amiket pénz- és időhiány miatt már nem tudott. Ez a dupla hátrány viszont jelentősen felerősítette a kreatív ötleteket, ennek egyik legjobb példája az, amikor Josh felmegy a padlásra, itt vágásokkal meg egy apró plüssmacival sikerült látványos, váratlan hatást kelteni. A Full Screen Films YouTube-csatornáján is elérhető Sileo című rövidfilm kapcsán feltett kérdésemre válaszolta: „jó néhány díjat kapott külföldön, én is örültem volna, ha foglalkoznak vele. Amikor kaptunk meghívó levelet többször is amerikába ezekre a fesztiválokra, mindig megkerestem a Nemzeti Filmintézetet, hogy nincs-e lehetőség legalább az útiköltség egy részére pályázni vagy hasonló - 20 éve a Lag című kisfilmemmel támogatta a Filmunió az utazásomat Angliába egy fesztiválra, ez mai napig az egyetlen állami támogatás, amiben részesültünk - de ma már válaszra sem méltatnak sajnos.” Sarah háttértörténete kapcsán elárulta: „Én mindegyik karakterhez írtam egy max 1 oldalas élettörténetet, ami nincs benne a filmben, csak arra szolgált, hogy a színész fel tudja jobban építeni a karaktert, de bátorítottam a színészeket, hogy nyugodtan nyúljanak hozzá, ha ez segít nekik a szerep eljátszásában. Rebecka maga hozta be a pszichológus ötletet, én ha jól emlékszem azt írtam hozzá, hogy a "Sarah" édesapja katona volt és megtanította a lányának a fegyverek kezelését és hogy ne féljen ilyen helyzetekben, de a többit már Rebecka tette hozzá.” Az „Álomország vár” című dal dallamát Simon Éva, Demeter párja szerezte, aki a többi résztvevőhöz hasonlóan nagyon sokat segített a film elkészítésében; a kitűnő hangeffektek és a zene létrehozásában pedig fontos szerepe volt Kiss László Zsoltnak.
SZPOJLEREK VÉGE


Összesítésben számomra hatalmas élmény volt részt venni egy valódi premieren, ahol gyakorolhattam a tanult szakmámat és a film is nagyon tetszett. Ezért ajánlom a hazai alkotások, a különleges, nem mindennapi mozgóképek és a véres jelenetek helyett az elmére gyakorolt hatással rémisztgető horrorok rajongóinak a Dreamland Awaits-et, amit november 25-től forgalmaz a BayView Entertainment. Első körben az Amazonon és a Fandango Home-on lesz elérhető, de hamarosan még több előfizetéssel nézhető platformokon megjelenik; ezen felül decembertől hozzá lehet majd jutni DVD-n, blu-ray-en, sőt, egy limitált kiadású VHS-verzióban is. 2026. elejétől valószínűleg ingyenesen elérhető lesz majd AVOD (reklámokkal finanszírozott videónézős oldal, pl. YouTube) felületeken.
Pontozás:
imdb: Még nincs elég pontja.
port.hu: Nem szerepel az adatbázisban.
Szerintem: 5/5















































































































































































