Rovatok

Filmrajongó

Több mint 1000 bejegyzésből álló magyar nyelvű filmadatbázis, filmrajongóktól filmrajongóknak. Nem vagyunk kritikusok, nem vagyunk szakértők, csak két tv-néző, akik szeretik a filmeket:) Ha nem tudod, mit nézz este, vagy hogy megéri-e látni az adott filmet, keress rá (jobb oldalt a Kategóriák vagy A héten a tvben listában) és olvasd el a véleményünket róla! Erre a címre tudtok írni nekünk: tomzameth@gmail.com

Kategóriák

18+ (1) akció (151) áldokumentum (7) animációs (71) bekategorizálhatatlan (6) dokumentum (15) dráma (347) fantasy (145) háborús (20) hill (20) hírek (91) horror (201) kaland (80) katasztrófa (4) krimi (73) magyar (89) musical (11) néma (11) paródia (36) regényem (11) rövidfilm (14) sci fi (150) spencer (26) sport (39) szatíra (11) szuperhős (108) thriller (64) történelmi (42) vígjáték (492) western (11) zene (63)

Kék Szemek és A lány a tűzesőben Facebook Oldal

Friss topikok

  • Tévésámán: @Liberális Artúr: Köszönjük:) (2024.02.10. 13:04) 16. születésnapi bejegyzés I. – Összefoglaló 2023-ról
  • Tévésámán: @Gerberus: Az animáció egy része tényleg nagyon ronda, erre legjobb példa a felügyelő, de a pirami... (2024.01.18. 21:06) Halhatatlanok [Immortel (ad vitam), 2004]
  • Pedrolacarte9213: Szerintem egy igazi klasszikus. Számomra érthetetlen, hogy miért nem kapott Oscar-díjat. Összessé... (2024.01.11. 08:58) Excalibur (1981)
  • gigabursch: Ezek szerint a film kiválóan bemutatja, hogy az orvosi arrogancia nem mai találmány, viszont a gye... (2023.12.07. 14:04) Semmelweis (2023)
  • gigabursch: @Tévésámán: Kb három évtizede láttam. Orrba-szájba kerestem mindenféle megosztó oldalon, de sehol... (2023.09.15. 21:14) Csontváry (1980)

2010.08.25. 14:30 Tévésámán

Cursed (Wes Craven's Cursed, Vérfarkas, Elátkozottak, 2005)

 

Még a középiskolai éveim kezdetén kezdtem rajongani Christina Ricciért, és ekkor megpróbáltam megnézni minden filmjét, amihez csak hozzá lehetett jutni:) Amikor aztán jött az akkori legújabb mozija, nagyon örültem, hogy a számítógépbuzi komáim egyike gyorsan le tudta nekem tölteni. Bemutatni ugye nem mutatták be nálunk, de a bejegyzés végére érve szerintem ezt senki sem fogja sajnálni. Egyébiránt nekem bármit el lehetne adni Riccivel, de miután megtudtam, hogy a Cursed rendezői székében a legendás Wes Craven ült (a tini-horror műfaj megteremtője), már azt gondoltam, itt semmi gond nem lehet. Aztán több gond is lett, de előbb lássuk, miről szól:

 

A munkájába temetkező Ellie (C.R.) és középiskolás, vesztes öccse, Jimmy (Jesse Eisenberg) különös autóbalesetbe keverednek. Egy hatalmas állat ugrik a kocsijuknak, majd nekiütköznek egy másik autónak és mialatt megpróbálják kiszabadítani annak sofőrjét, a balesetet okozó lény visszatér és megmarja őket. Az esemény után a testvérpár élete gyökeres fordulatot vesz, ráadásul kiderül, hogy a körülöttük lévő emberek közül szinte senki nem az, aminek mondja magát. Jimmy pedig rájön, hogy nővérével együtt átkozottak lettek és szörnyű sors vár rájuk, hacsak nem állítják meg minden bajuk okozóját, a sorscsapást hozó farkasembert!

 

Újabb werewolf-film, gondolhatod most, és kb. igazad van, mert erről a szegény szörnyetegről már annyi bőrt lehúztak! Még szerencse, hogy gyorsan gyógyulnak a sebei:) Egészen addig nem értettem igazán, hogy miért lett az Elátkozottak olyan, amilyen, amíg most már 2 éves tapasztalattal a hátam mögött meg nem pillantottam a producerek nevét: Weinstein... Most komolyan, ezek a fiúk MINDENT elbasznak, amihez a nevüket adják? Ez már a harmadik film, amiről írok és ők nyomatták hozzá a lét, aztán megbukott. Ha én hollywoodi akárki lennék, tutira nem akarnék velük dolgozni, nem kéne a pénzük se! Ezek után vághatnék a közepébe is, de mégsem teszem, inkább beszéljünk kicsit magáról a moziról még, először mondjuk a szereplőkről!

 

 

Ricci szerintem jól alakít, dacára annak, hogy mit kellett eljátszania. Szép, hosszú haja van, de igazán csak néhányszor néz ki jól, mert valahogy olyan fura az arca itt - azért el lehet kapni egy-két jó pillanatot tőle, lásd a képet. Eisenberg nagyon hiteles gúnár (saját kifejezés) és szimpatikus szereplő, én végig szurkoltam neki. És most az ismertebb (és kevésbé ismert) mellékszereplőkről: itt van nekünk Joshua Jackson, akit mostanra szinte teljesen beskatulyáztak a misztikus-horror-akármik körébe, de azért jó volt. Aztán még Ellen deGeneresné Portia de Rossi, aki azért híres, mert leszbi. És pusztán ennyi miatt MINDIG beírják első számú főszereplőnek, pedig ha 10 percet vásznon van, akkor már sokat mondtam... De muszáj megemlíteni Milo Ventimigliát, aki a Szívek szállodájában Rory 2. pasija, itt viszont valami egészen mást alakít; valamint a számomra a House-ból ismert Judy Greert, aki kezdetben marginálisnak tűnik, de később nagyon is fontos szerephez jut! Az író az a Kevin Williamson, aki a Sikoly-sorozatot írta, valamint mind ő, mind Craven pénzt is adott a vérfarkasosdihoz.

 

Hiába a jól csengő, fiatal színésznevek, hiába a nagy hírű rendező, ezt a film elcseszerintették. Az alapsztori egészen más volt, aztán mikor 3/4-éig készen állt, akkor fogták és szétszabdalták, átírták, újraforgatták és egy teljes évig dobozban tartották. A forgatási és szkriptbeli problémák végül ahhoz vezettek, hogy a meglévő anyagnak több mint felét ki kellett dobni és rengeteg színjátszót ki kellett írni a végleges verzióból. Így eshetett meg, hogy többek közt Mandy Moore, Heather Langenkamp (a Rémálom az Elm utcában Nancy Thompsonja), Omar Epps, James Brolin (pl: Terrorbolygó) és Corey Feldman (Állj mellém!) sincsenek már benne, pedig mind leforgatták a saját részüket. A végeredményben valóban észrevehető sok olyan dolog, ami erőltetett, nem igazán odaillő, emellett akad pár esemény, amit nehezen lehet megmagyarázni. A speciális effektekbe is lépten-nyomon bele lehetne kötni, a látvány nem igazán meggyőző; ez és a rossz forgatókönyv, meg néhány "színész" ripacskodása mellett viszont vannak pozitívumok is, például maga a vérfarkas. A feje szerintem nagyon jó lett, a metamorfózisa már kevésbé - Derek Mears, 2009 Jason Voorhees-e bújt meg a prémje alatt. És remek poén, hogy KI az igazi likantróp a szereplők közül:) Ezen kívül egy egész kis mítoszt építettek köré, bár a legtöbb dolog homályban marad a farkasokról.

 

Pár érdekesség: A vágatlan verziójú dvd-kiadás egészen sikeres lett a mozis változathoz képest, a rendező fanatikus imádói között pedig kult-státuszba ért:) Két fura nevű háttér-szereplő: Shashawnee Hall (Ő férfi, a birkózóedző életre keltője, de vajon hogy kell kimondani a nevét és miért nem változtatta meg, ha már színészkedni akar?), valamint Rachel Zeskind, aki C.R. helyettesítője volt a családi fotón. (Vajon miért kellett neki helyettesítő? Nem tudták volna odamontírozni?)

 

A Weinsteinékre oly jellemző összerondítás meghozta az eredményét, a Cursedet a kritikusok utálták, 38 millió dolláros költségvetéséből pedig csak 29 milliót hozott vissza - így pénzbeli és szakmai bukást hozott a Scream rendezőjének... Én viszont már túl sokszor láttam, így elmondhatom, hogy nem jó film. Manapság már a Fűrészek és Motelek korában egyáltalán nem ijesztő, de már saját idejében sem volt az. Maximum hozzám hasonló Christina Ricci-, vagy Wes Craven-rajongóknak ajánlom!

 

Pontozás:

 

imdb: 4.9 (6 év alatt 0.1-et emelkedett.)

 

Szerintem: 3/5 (Ricci+farkas+Eisenberg+Jackson, de még az összes többi pozitívum sem elég többre...)

 

Hírek:

 

- Craven mester és Kevin Williamson újból összeálltak, hogy legyártsák a Sikoly 4. részét. (Vajon ebben tényleg van ennyi spiritusz még?)

 

- Jesse Eisenberg hamarosan megint élőholtakat öldös a Zombieland 2-ben.

 

- Joshua Jackson a beszédes című U.F.O.-ban lesz legközelebb - ugye, hogy beskatulyázták? (Ezekből se lett kész egy sem.)

 

Ezzel a bejegyzéssel már 3 napja szórakozok, így elmaradásban vagyok a Fekete dicsőséggel. Ma nem tudok majd filmet nézni se, de megígérhetem, hogy jövő hét hétfőn, a Viasaton lévő Minden héten háborút tutira megnézem - ajánlom, hogy aki szereti az amerikai sportokról szóló filmeket és Al Pacinot, az se hagyja ki! [Erről a kettőről már lett cikk.]

Szólj hozzá!

Címkék: horror


A bejegyzés trackback címe:

https://transfesser.blog.hu/api/trackback/id/tr432246866

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása