Rovatok

Filmrajongó

Több mint 1000 bejegyzésből álló magyar nyelvű filmadatbázis, filmrajongóktól filmrajongóknak. Nem vagyunk kritikusok, nem vagyunk szakértők, csak két tv-néző, akik szeretik a filmeket:) Ha nem tudod, mit nézz este, vagy hogy megéri-e látni az adott filmet, keress rá (jobb oldalt a Kategóriák vagy A héten a tvben listában) és olvasd el a véleményünket róla! Erre a címre tudtok írni nekünk: tomzameth@gmail.com

Kategóriák

18+ (1) akció (151) áldokumentum (7) animációs (71) bekategorizálhatatlan (6) dokumentum (15) dráma (347) fantasy (145) háborús (20) hill (20) hírek (91) horror (201) kaland (80) katasztrófa (4) krimi (73) magyar (89) musical (11) néma (11) paródia (36) regényem (11) rövidfilm (14) sci fi (150) spencer (26) sport (39) szatíra (11) szuperhős (108) thriller (64) történelmi (42) vígjáték (492) western (11) zene (63)

Kék Szemek és A lány a tűzesőben Facebook Oldal

Friss topikok

  • Tévésámán: @Liberális Artúr: Köszönjük:) (2024.02.10. 13:04) 16. születésnapi bejegyzés I. – Összefoglaló 2023-ról
  • Tévésámán: @Gerberus: Az animáció egy része tényleg nagyon ronda, erre legjobb példa a felügyelő, de a pirami... (2024.01.18. 21:06) Halhatatlanok [Immortel (ad vitam), 2004]
  • Pedrolacarte9213: Szerintem egy igazi klasszikus. Számomra érthetetlen, hogy miért nem kapott Oscar-díjat. Összessé... (2024.01.11. 08:58) Excalibur (1981)
  • gigabursch: Ezek szerint a film kiválóan bemutatja, hogy az orvosi arrogancia nem mai találmány, viszont a gye... (2023.12.07. 14:04) Semmelweis (2023)
  • gigabursch: @Tévésámán: Kb három évtizede láttam. Orrba-szájba kerestem mindenféle megosztó oldalon, de sehol... (2023.09.15. 21:14) Csontváry (1980)

2008.05.22. 12:44 Tévésámán

Juno (2007)

Már rég meg akartam nézni ezt, mert azóta megjegyeztem Ellen Page-et, mióta láttam őt az X-Men 3-ban. Mindössze egy hónappal idősebb nálam, szerintem szép és tehetséges. Egyébiránt Oscar-díjas filmről beszélünk, a díjat az egykori sztriptíztáncosnő, Diablo Cody által írt forgatókönyvéért kapta. Nézzük is miről szól:

Juno (Ellen Page), aki a görög mitológia egyik istennőjéről kapta a nevét, egy 16 éves, csípős humorú, szókimondó csaj. Egykori katona apjával (J.K. Simmons), mostohaanyjával (Allison Janney) és kishúgával él együtt, gitározik és imádja a '70-es évek punkzenéjét. Egy este poénból kipróbálja a szexet legjobb barátjával, Bleekerrel (Michael Cera) - ennek azonban nem várt eredménye lesz. Hősnőnk ugyanis terhes marad a kis kaland után. Elsőre el akarja vetetni, aztán a körülmények meggyőzik arról, hogy kihordja a kisbabát - viszont a felnevelésére már nem vállalkozik, ezért keres egy alkalmasnak látszó házaspárt. Meg is találja őket Mark (Jason Bateman) és Vanessa (Jennifer Garner) személyében. A dolgok viszont elég bonyolultak, ha az ember 16 éves, pláne ha állapotos, ha barátja (aki titkon a szerelme) más lányokkal kavar és ha még a tökéletesnek látszó örökbefogadó házaspárnak is gondjai vannak egymással...

Nekem tetszett. Aranyos volt, apró poénokkal, megragadó történettel és kellemes zenével. Mivel angolul néztem, az elején néhány dolgot nem értettem, mert elég gyorsan és sokat beszéltek, de utána szépen lelassult és kevesebb lett a beszéd. A végén, mikor már azt hisszük, hogy így és úgy lesz, akkor meglepő módon mégsem az történik. Nincs mibe belekötnöm.

Ellen Page egymaga elviszi a hátán a filmet, de szerencsére a mellékszereplők se rosszak. Michael Cera egy olyan igazi fiút játszik, nem azt a klisésrácot, aki minden filmben benne van. Ő olyan, aki bármikor szembe futhat velünk az utcán:)

Jason Bateman szimpatikus karaktert kapott, szerintem elég jó - Mark egyfajta menedéket nyújt Junonak (jó értelemben véve) és ráadásul meglép egy olyan lépést, amit a szokásos irritáló nő-rendes pasi páros férfitagjai nem szoktak. Igen, irritáló. Jennifer Garner itt kifejezetten az, de gyakorlatilag még sehol se láttam úgy, hogy tetszett volna az alakítása.

J.K. Simmons, az apa szerepében szintén remek, szöges ellentéte a Pókemberbeli karakterének. A mostohaanya sem az a megszokott figura, mert itt nem utálja a főszereplőt és amaz se őt.

A Juno kellemes esti kikapcsolódást jelentett, de szívesen megnézném magyarul is, remélem majd adja a tévé.

Ja! Most jut eszembe. Ha megnézitek a fentebbi képet, ahol Mark és Vanessa vannak rajta, ott Jennifer Garneren egy Alice in Chains-es póló van, de a filmben az Alice ki van retusálva (legalábbis amit én láttam, abban ki volt).

Szerkesztés: Harmadszor magyar felirattal néztem, és így még több remek poént megértettem. Jennifer Garner már nem olyan irritáló ennyiszeri nézésre, ráadásul az Alice in Chains csak össze van gyűrődve rajta, nincs kiretusálva.

imdb.com szerint: 7.5/10 Top 250-ből a 193. (8 év alatt 0.6-ot csökkent.)

Szerintem: 5/5

Ma este vagy az Ördög Pradat visel, vagy az Indiana Jones 4. kerül sorra. Ezen a héten lesz egy másik Ellen Page-film a tévében, a Cukorfalat, biztosan megnézem majd. Ti pedig addig itt megnézhetitek a Juno nyitó stáblistáját, ami szerintem nagyon ötletes lett és a zene is egész jó alatta: 

4 komment

Címkék: vígjáték dráma


A bejegyzés trackback címe:

https://transfesser.blog.hu/api/trackback/id/tr72482244

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VVega · https://debugme.eu/ 2008.05.23. 00:18:21

Unalmas vagyok már tudom, de leírom ide is n+1-edszerre. Az imdb egy szánalom, mármint a listája. Már hogy lenne ez a kis semmi, szórakoztató ám túlértékelt vígjáték minden idők (!) 193. legjobbja????

Tévésámán · http://transfesser.blog.hu/ 2008.05.23. 09:20:47

Nem én találtam ki, csak ideírtam:)
De asszem az a 250-es lista az folyton változik.

Tévésámán · http://transfesser.blog.hu/ 2008.05.23. 11:19:59

Ja! Most nemrég jutott eszembe, miközben nézegettem az imdb-t, hogy igenis van egy olyan film, amiben Jennifer Garner jó, ez pedig a Hirtelen 30:)

Koimbra · http://filmdroid.blog.hu/ 2008.06.01. 18:37:04

Szerintem a tavalyi év legjobbja.
süti beállítások módosítása