Több mint 1000 bejegyzésből álló magyar nyelvű filmadatbázis, filmrajongóktól filmrajongóknak. Nem vagyunk kritikusok, nem vagyunk szakértők, csak két tv-néző, akik szeretik a filmeket:) Ha nem tudod, mit nézz este, vagy hogy megéri-e látni az adott filmet, keress rá (jobb oldalt a Kategóriák vagy A héten a tvben listában) és olvasd el a véleményünket róla! Erre a címre tudtok írni nekünk: tomzameth@gmail.com
Tévésámán · http://transfesser.blog.hu/ 2024.02.10. 13:04:05
Bejegyzés: 16. születésnapi bejegyzés I. – Összefoglaló 2023-ról
Liberális Artúr · arturfilm.blog.hu 2024.02.10. 12:54:38
Bejegyzés: 16. születésnapi bejegyzés I. – Összefoglaló 2023-ról
Tévésámán · http://transfesser.blog.hu/ 2024.01.18. 21:06:46
Bejegyzés: Halhatatlanok [Immortel (ad vitam), 2004]
Gerberus 2024.01.18. 19:47:44
Bejegyzés: Halhatatlanok [Immortel (ad vitam), 2004]
Pedrolacarte9213 2024.01.11. 08:58:29
Összességében remekül bemutatja az Artúr-mondakör részeit, az akkori világot.
A korhatár-besorolással én sem értek egyet. Annak idején a 2.szinkronnal a TV2-n láttam először, akkor +16-os besorolással, ami egy meztelenséget, vért, mágiát és vérfertőzést mutató film esetében abszolút érthető.
Bár mind a két magyar változat remek, nekem az 1.szinkron egy fokkal jobban tetszett. Olyan kiváló színészek hangjait hallhatjuk, mint Gelley Kornél, Balázsi Gyula, Balkay Géza, Raksányi Gellért, Szersén Gyula, Szabó Ottó
Mindenkienk csak ajánlani tudom!
Bejegyzés: Excalibur (1981)
gigabursch 2023.12.07. 14:04:45
Bejegyzés: Semmelweis (2023)
gigabursch 2023.09.15. 21:14:08
Kb három évtizede láttam.
Orrba-szájba kerestem mindenféle megosztó oldalon, de sehol nem találtam.
Bejegyzés: Csontváry (1980)
Tévésámán · http://transfesser.blog.hu/ 2023.09.15. 16:49:12
Bejegyzés: Csontváry (1980)
gigabursch 2023.09.15. 07:22:19
Műveletlenek hozzá a hozzányúló filmesek.
Mielőtt hozzányúlnának a témához, alsó hangon kéne öt év előképzés mindenkinek. Rendező, forgatókönyvíró, dramaturg, gyártásvezető, operatőr, színész, stb., de nem akárhonnan, hanem a Pap Gábor féle irányból.
Addig ne is gondolkodjanak a megvalósításon.
Itt bukott el - bár akkor még lehetősége se lett volna rá - a Huszárik film is.
Egyedül a Ráday-féle tévéjáték az, ami értékelhető.
Bejegyzés: Csontváry (1980)
gigabursch 2023.09.03. 10:14:06
A történet meg igényel Marveles szinttől magasabb műveltségű nézőt.
Ezért nem lett blockbuster...
Bejegyzés: Excalibur (1981)
gigabursch 2023.08.05. 22:18:02
Mert ez egy következmények nélküli ország.
Anno láttam, de nem akartam újból megnézni.
Az meg, hogy Bacsó és Fábry mit írt, az csak a producertől függött...
Bejegyzés: Megint tanú (1995)
Tévésámán · http://transfesser.blog.hu/ 2023.07.25. 14:22:28
Bejegyzés: Requiem (1981)
Szollo 2023.07.25. 03:16:52
Marx József kicsit részletesebben, de nem kevésbé kritikus tónusban elemzi az egyébként kiváló Fábri-monográfiájában. Mindkettejük narratívájának közös eleme, hogy a Rekviem erőtlen.
Ez megdöbbentő - tekintve, hogy számomra például, aki csak három éve láttam és aki harminchat éves vagyok - egy-két metekintés után az egyik legfontosabb magyar filmmé vált, amit legalább tízszer-tizenkétszer újranéztem (és ez nálam nagyon nagy szó).
A Szomszédok felől közelítve, idő volt ugyan megszokni, hogy Frajt Edit mennyivel jobb színésznő, mint amennyit ott láthattunk belőle. És valóban nagyon szép, szinte sugárzó jelenség, maximálisan alkalmas Netti életre keltésére. A lába valóban nem a legszebb, de ez legyen a legnagyobb baj vele.
De végül is nem volt nehéz magával ragadnia.
Netti ugyanis az a nő, akiről minden fiú, férfi álmodik, akiben valaha is benne volt a görcs és aki (akár képletesen, akár konkrétan szólva) szűz volt huszonhat éves korában.
A Rekviem a legszebb magyar melodráma: sodró lendületű, melankolikus (nagyon szeretem a sajnos megszerezhetetlen zenéjét), gyönyörűen fényképezett mozi s ekként időtlen.
Ugyanakkor azt sem lehet letagadni, hogy az ötvenes évek ábrázolása is nagyon jól öregedett, a börtönőr figurája például egyszerűen hibátlanul jellemzett, hátborzongatóan pontos.
Hiába: ez volt az az időszak, pontosabban egy-két év, amikor megdöbbentő módon a legjobb mozgóképek születtek az ötvenes évekről (még a diktatúra árnyékában!).
Ekkor alkotja meg Makk Károly az Egymásra nézve, Bacsó Péter a Tegnapelőtt, Sándor Pál a Szerencsés Dániel, Mészáros Márta Napló gyermekeimnek című filmjét. És a Megáll az időről még szó sem esett...
Ezek amellett, hogy a legjobbak között vannak, mind a mai napig példaértékűek szókimondásukkal, az elképesztően magas színvonalú színészi teljesítményeikkel, operatőri munkájukkal, zenéjükkel és azáltal, hogy a magán- és a közéletet drámai erővel állítják szembe - úgy ahogyan azóta sem sikerült, egyetlen magyar filmnek sem.
Ráadásul tökéletesen rímelnek is egymásra. Balázsovits mondatai arról, hogy nem létezhet más igazság a fejesek és a nép számára gyönyörűen rímel Szalánczky Éva brutális erejű kirohanásaira az Egymásra nézve és a Dörner György alakította figura igazságvállalására a Tegnapelőtt képsorain...
A pár napja elhunyt Balázsovits Lajos élete legnagyobb alakítását nyújtja ebben a filmben, de sanszos, hogy Gálfi sem sok mindenben játszott jobban. És kiemelnék még valakit, akit valahogy senki nem szokott emlegetni: Kálmán Györgyöt.
Óriási volt ő is: Kari figuráját olyan nagyvilági könnyedséggel, sviháksággal és spiritusszal ruházza fel, hogy minden pillanat, amikor a képen van, óriási élmény...
Hosszan, még nagyon hosszan tudnék beszélni a Rekviemről és helyéről a Fábri életműben. Annál is érdekesebb lenne erről értekezni, mert összességében egy nagyon szikár, szókimondó, kíméletlenül önfeltáró filmes munkásságról van szó, amelyben olyan brutális erejű mozik kaptak helyett, mint a Plusz-mínusz egy nap, a Fábián Bálint találkozása Istennel, vagy az abszolút etalon, az Ötödik pecsét.
Ehhez képest szinte zavarbaejtő, mennyire érzelmes, kifinomult a Rekviem. Pedig valójában nem kéne annak lennie...
Déry Tibor mondta Fábrinak az Ötödik pecsét bemutatója után, hogy csodálja azt, hogy ő mennyire töretlenül és pozitívan képes hinni az emberben. Elsőre megdöbbentett ez a kijelentés, de aztán igazat kellett adnom neki, hiszen a döntő pillanatban a film végén mindenki a helyes morális utat választja.
A Rekviem éppen erről a hitről mesél. Lehet, hogy a szerelem talán csak véges, fellángolásszerű valami, de mégis képes megváltani, feloldani a görcsöket, újraírni a történeteket. "Hol zsarnokság van, ott zsarnokság van...", és mégis, ennek ellenére: győz az élet, újból és újból, töretlenül.
Nem hiszem, hogy ennél többet, vagy jobbat lehetne mondani az emberről egy sötét korban.
___________
Még egy plusz érdekesség: a filmhez tudomásom szerint mind a mai napig a legnagyobb, egyébként egybefüggő lakásdíszletet építették fel, mintegy kétszáz négyzetméteren, elképesztő aprólékossággal, ami meg is látszik a végeredményen.
Bejegyzés: Requiem (1981)
Tévésámán · http://transfesser.blog.hu/ 2023.07.10. 14:26:52
Bejegyzés: A hét mesterlövész (The Magnificent Seven, 2016)
gigabursch 2023.07.10. 12:09:11
Nos, megnéztem.
A hálivúdi klisék nem kerülték el, a film szórakoztató, egyszer megnézhető, de túl mély nyomot nem hagy az emberben,
Sajnos korunk már kikopó mancipunci jelensége az vastagon benne van, de legalább az eLMeBeTeQ vonal elkerülte.
Bejegyzés: A hét mesterlövész (The Magnificent Seven, 2016)
Tévésámán · http://transfesser.blog.hu/ 2023.07.02. 19:15:47
Bejegyzés: A Hanákné-ügy (1969)
A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2023.07.02. 18:21:54
Bejegyzés: A Hanákné-ügy (1969)
A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2023.07.02. 18:19:51
Bejegyzés: A Hanákné-ügy (1969)
Tévésámán · http://transfesser.blog.hu/ 2023.07.02. 16:56:54
Bejegyzés: A Hanákné-ügy (1969)
A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2023.07.02. 16:37:00
Bejegyzés: A Hanákné-ügy (1969)