Rovatok

Filmrajongó

Több mint 1000 bejegyzésből álló magyar nyelvű filmadatbázis, filmrajongóktól filmrajongóknak. Nem vagyunk kritikusok, nem vagyunk szakértők, csak két tv-néző, akik szeretik a filmeket:) Ha nem tudod, mit nézz este, vagy hogy megéri-e látni az adott filmet, keress rá (jobb oldalt a Kategóriák vagy A héten a tvben listában) és olvasd el a véleményünket róla! Erre a címre tudtok írni nekünk: tomzameth@gmail.com

Kategóriák

18+ (1) akció (151) áldokumentum (7) animációs (71) bekategorizálhatatlan (6) dokumentum (15) dráma (347) fantasy (145) háborús (20) hill (20) hírek (91) horror (201) kaland (80) katasztrófa (4) krimi (73) magyar (89) musical (11) néma (11) paródia (36) regényem (11) rövidfilm (14) sci fi (150) spencer (26) sport (39) szatíra (11) szuperhős (108) thriller (64) történelmi (42) vígjáték (492) western (11) zene (63)

Kék Szemek és A lány a tűzesőben Facebook Oldal

Friss topikok

  • Tévésámán: @Liberális Artúr: Köszönjük:) (2024.02.10. 13:04) 16. születésnapi bejegyzés I. – Összefoglaló 2023-ról
  • Tévésámán: @Gerberus: Az animáció egy része tényleg nagyon ronda, erre legjobb példa a felügyelő, de a pirami... (2024.01.18. 21:06) Halhatatlanok [Immortel (ad vitam), 2004]
  • Pedrolacarte9213: Szerintem egy igazi klasszikus. Számomra érthetetlen, hogy miért nem kapott Oscar-díjat. Összessé... (2024.01.11. 08:58) Excalibur (1981)
  • gigabursch: Ezek szerint a film kiválóan bemutatja, hogy az orvosi arrogancia nem mai találmány, viszont a gye... (2023.12.07. 14:04) Semmelweis (2023)
  • gigabursch: @Tévésámán: Kb három évtizede láttam. Orrba-szájba kerestem mindenféle megosztó oldalon, de sehol... (2023.09.15. 21:14) Csontváry (1980)

2010.06.19. 15:27 Tévésámán

Toy Story 3. (2010)

            Számomra mindenképpen óriási pozitív csalódás volt a Toy Story 3. Alapvetően rosszul vagyok az animációs filmektől, pláne, ha beszélő állatok és hasonló idegesítő dolgok szerepelnek bennük. A régi Disney-mesék híve vagyok inkább, de a "Játék Történet"-et én se tudtam kikerülni életem során.

            Az első két résszel úgy voltam, jó, ez vicces, de nem ájultam el tőlük. Ezt viszont végignevettem és komolyan együtt éreztem Woody-ékkal. (Biztos öregszem.) Szóval valamit nagyon eltaláltak az alkotók.

            Eleve ugye szükséges valami újítás, és kézenfekvő volt, hogy ez új játékok megjelenése legyen. És ez telitalálat, mert a határ csak a csillagos ég lehet. Jómagam a plüssmackók bűvöletében éltem gyermekkoromat, ezért engem sikerült is elolvasztani Macó, a nagyon puha és kellemes szamócaillatú medve felbukkanásakor. A Barbie és Ken-vonal bődületesen bárgyú, épp ezért nagyon vicces. A Szöcske-man, vagy mi pedig egészen élethű háromdében, amitől mellesleg megfájdul a fejem, de hát valamit valamiért.

            Végig izgalmas, már majdhogynem idegtépő a történet, és azt hiszem nekem azért tetszett annyira, mert inkább én vagyok a célközönség, és nem az ovisok meg kisiskolások. (Na jó, természetesen ők is.) Ugyanis, a valaha mindenkiben leledző gyermeki énünket szólítja meg a film, az egykori önfeledt sihederéveket, amikor legjobb barátunk volt egy viseltes plüssjáték, vagy egy lépést se tettünk semerre a világ legmenőbb minikamionja nélkül. Satöbbi.

            Azért van egy negatívum: tutira értelmetlen megnézni másodszorra, mert nem "ütne" akkorát.

 

Csatlakozom Mozsárágyúhoz, szerintem is nagy meglepetést okozott a Pixar legújabb munkája. Bár jómagam nem vagyok ellenére az új animációs stílusnak, azért kedvelem a régieket - a Cow & Chickent például csakis 2d-ben tudom elképzelni:)

 

 

Ha már itt tartunk, pont idevág a régi és az új rajzfilmkészítést magában ötvöző, a Toy Story 3-at kísérő rövidfilm, a Day & Night. Ebben az alig 6 perces alkotásban két egyszerű figura vetélkedését és összebarátkozását láthatjuk, azonban világelső módon a 2d-s karakterek belsejét 3d-s animációk töltik ki. Így a Nappal és az Éjszaka egészen mást hoz ki egy-egy adott helyből, ahová kerülnek - pl. tengerpart, Las Vegas, vagy egy egyszerű, füves rét. Nekem tetszett, szórakoztató volt, visszahozott valamit a régi idők rajzfilmjeiből - úgy gondolom, már ezért megérte elmenni a vetítésre.

 

Ha már vetítés - újból Fejér Megyei Hírlapos ingyen-mozizás volt ez. A jegyekért való sorban állás most kevésbé terhelt meg, de nevetséges módon egy eléggé könnyen megjegyezhető nő és annak hájas fiacskája megint a sor elején állt, mind itt, mind a mozizáskor. Nem tudom, ők vajon két órával előbb odaállnak, csak hogy elsőnek érhessenek be? Tumultus szerencsére alig lett, viszont gusztustalannak tartom, hogy a legtöbb nagyszülő, aki idejét feláldozza a kora reggeli sorban állásért, még csak egy kis hálát sem kap az unokáitól, akiknek tulajdonképpen szívességet tesz. Sőt, van úgy, hogy a saját gyerekeik sem képesek segítséget nyújtani nekik - de ez csak az én véleményem, nem tudhatom, hogy minden ilyen utód velejéig romlott-e:) Vissza a témához: Rendhagyó módon a film előtt nincsenek előzetesek, ami egy picit levett a hangulatból. Én imádom az előzeteseket!:) Viszont a Day & Night cserébe nagyszerű ajándék volt a készítőktől. Ennyi kitérő után most vágjunk is a közepébe!

 

 

Woody, Buzz és a többiek hosszú ideje egy nagy dobozban várják sorsukat, ugyanis gazdájuk, Andy, felnőtt és egyetemre készül. Már nem játszik velük, így a kis csapatnyi műanyagfigura azon tanakodik, hogy vajon a padlásra kerülnek-e, vagy kidobják őket... Egy véletlen folytán aztán a banda Andy tudta nélkül a Napsugár Óvodában köt ki, ahol egy összeesküvés közepébe kerülnek! A hős cowboy-bábunak és fröccsöntött űrkommandós társának ezúttal más játékokkal kell felvennie a harcot , vissza kell jutniuk jogos tulajdonosukhoz és meg kell menteniük rossz sorban sínylődő társaikat is! Hogy mi lesz ebből?!

 

Nem szeretem, hogy az emberek a rajzfilmet nem tekintik valódi filmnek, pedig elég csak a The Iron Giantre gondolni, amely bőven túllép saját keretein és egy fantasztikus történetet vetít elénk - csak éppen nem hús-vér színészek tolmácsolják az eseményeket. Itt szintén egy izgalmas, érzelmekben gazdag sztori elevenedik meg a vásznon, a lassan elmúló gyerekkorról, a barátságról és arról, hogy nem szabad elfelejteni, kik vagyunk és hol a helyünk. A régi részekhez hasonlóan nagyszerű poénokat pufogtatnak a Pixarosok, azonban itt már egy egészen különleges dolog történik, hiszen a figurák túllépnek saját játék-mivoltukon és többször rendkívül komoly, embert próbáló eseménysor részesei lesznek. Voltak részek, amik nagyon mélyen megérintettek, például a vége, a vaskohó, vagy a Macó múltjáról szóló részek. Voltak olyanok, mikor nagyon szurkoltam (a Majmos rész) és olyanok is, mikor hangosan nevettem (a tortillás jelenet például):) Röviden: szórakoztató! Mindent megkaptam tőle, amit egy filmtől várnék, minden benne volt, aminek benne kellett lennie. Apróságokba tudnék csak belekötni, ugyanis van pár rész, amikor lehetetlen dolgok történnek, de ez az összesített élményt nem csökkenti.

 

A teljesség igénye nélkül következik egy felsorolás a karaktereket megszólaltató színészekből, először is a régebbről ismert hangokkal: Tom Hanks (Woody), Tim Allen (Buzz), Joan Cusack (Jessie), Don Rickles (Krumplifej Úr), Estelle Harris (Krumplifej Asszony), John Ratzenberger (a malacpersely), Wallace Shawn (Rex), Jeff Pidgeon (a zöld űrlénykék), Jodi Benson (Barbie), R. Lee Ermey (a műanyagkatonák vezetője), John Morris (Andy) és Laurie Metcalf (Andy anyukája). Ők mind megőrizték szerepeiket az előző két epizódból. Slinky-t, a rugós kutyát eredetileg az Ernestként ismert Jim Varney szólaltatta meg, 2000-ben bekövetkezett halála miatt most viszont Blake Clark (aki többek közt a Nekem 8 benzinkutasa és a Sátánka szemüveges pokolbéli démonja volt) váltotta. Az újak közt olyan nevek szerepelnek, mint Ned Beatty (Macó - ő volt az Életfogytigban az idős Főnök), Michael Keaton (Ken), Timothy Dalton (a süni), Jeff Garlin (az egyszarvú - például az Ottalvós buliban ő az apuka), Bonnie Hunt (Dolly - Tucatjával olcsóbb) és Whoopi Goldberg (a polip). Ez Lee Unkrich első önálló rendezése, ő egyébként az egyik író is. Az úriember annak idején segédrendezőként részt vett a Toy Story 2. és a Szörny Rt. készítésében.

 

A „Játék Történet” harmadik epizódját a kritikusok imádják, hát még a rajongók! Szerintem nagyszerű film, mindenkinek ajánlom, kicsiknek, nagyoknak és olyanoknak is, akik nem látták az előző két részt - sajnos viszont azok alapján, ha nem lett volna ingyenes, talán nem néztem volna meg és az nagy kár lett volna!

 

imdb.com felhasználói szerint: 8.3/10 (1.701 szavazatot kapott eddig) (2016-ra 1.2-t csökkent.)

 

Szerintem: 5/5 (Óriási volt! 6-ost csak azért nem kap, mert ahogy a kolléganőm írta, másodszorra már biztosan nem olyan jó.)

 

Ja és maradjatok bent a stáblista elején, érdemes;)

 

Hírek:

 

- Tom Hanks az alábbi, érdekesnek tűnő munkálatokban vesz részt: egyelőre cím nélküli Barry Manilow-projekt (producer - Nem sokat tudok Barry Manilow-ról, de azt igen, hogy sokan utálják. Szóval kérdéses, hogy vajon ki és miért akar filmet csinálni róla?), The Lost Symbol (a Da Vinci-kód 3. része...) és a Larry Crowne (rendező és főhős - Na ez tényleg érdekes lesz! Egy vígjáték-dráma Larry-ről, aki 50 éves fejjel visszamegy a középiskolába!).

2 komment · 1 trackback

Címkék: animációs


A bejegyzés trackback címe:

https://transfesser.blog.hu/api/trackback/id/tr152093770

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Toy Story 3. 2010.11.29. 10:13:01

Alapsztori: A játékok gazdája, Andy már a főiskolára készül, játékait pedig a padlásra akarja vinni, de véletlenül egy óvodába kerülnek. A cowboyfigura Woody feladata, hogy kezébe vegye az irányítást.Húzónév: -Műfaj: animációsTrailer ittAmire számított...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mozsárágyú · http://transfesser.blog.hu 2010.06.19. 18:09:35

Barry Manilow úrnak az emberiség számára kábé annyi haszna van, mint Hanna Montánának.

wouhn 2010.06.22. 23:57:58

Szia

Elnézést kérek, hogy ide írok, de nem találtam e-mail elérhetőséget.
Olvasgattam a blogodat és tetszik az elhivatottságod a filmes és sorozatos témákat illetően. Jómagam is blogolással foglalkozok, a sorozatportal.neobase.hu oldalt vezetem. Kíváncsi lennék, hogy volna-e kedved, időd csatlakozni hozzánk és a csapat tagjaként hozzánk (is) írogatni cikkeket kritikákat, ilyesmiket. Nézz be az oldalra és gondold meg. E-mail címem: sorozatportal.neobase@gmail.com

Várom válaszod.

Üdvözlettel,

wouhn
sorozatportal.neobase.hu
süti beállítások módosítása