Rovatok

Filmrajongó

Több mint 1000 bejegyzésből álló magyar nyelvű filmadatbázis, filmrajongóktól filmrajongóknak. Nem vagyunk kritikusok, nem vagyunk szakértők, csak két tv-néző, akik szeretik a filmeket:) Ha nem tudod, mit nézz este, vagy hogy megéri-e látni az adott filmet, keress rá (jobb oldalt a Kategóriák vagy A héten a tvben listában) és olvasd el a véleményünket róla! Erre a címre tudtok írni nekünk: tomzameth@gmail.com

Kategóriák

18+ (1) akció (151) áldokumentum (7) animációs (71) bekategorizálhatatlan (6) dokumentum (15) dráma (347) fantasy (145) háborús (20) hill (20) hírek (91) horror (201) kaland (80) katasztrófa (4) krimi (73) magyar (89) musical (11) néma (11) paródia (36) regényem (11) rövidfilm (14) sci fi (150) spencer (26) sport (39) szatíra (11) szuperhős (108) thriller (64) történelmi (42) vígjáték (492) western (11) zene (63)

Kék Szemek és A lány a tűzesőben Facebook Oldal

Friss topikok

  • Tévésámán: @Liberális Artúr: Köszönjük:) (2024.02.10. 13:04) 16. születésnapi bejegyzés I. – Összefoglaló 2023-ról
  • Tévésámán: @Gerberus: Az animáció egy része tényleg nagyon ronda, erre legjobb példa a felügyelő, de a pirami... (2024.01.18. 21:06) Halhatatlanok [Immortel (ad vitam), 2004]
  • Pedrolacarte9213: Szerintem egy igazi klasszikus. Számomra érthetetlen, hogy miért nem kapott Oscar-díjat. Összessé... (2024.01.11. 08:58) Excalibur (1981)
  • gigabursch: Ezek szerint a film kiválóan bemutatja, hogy az orvosi arrogancia nem mai találmány, viszont a gye... (2023.12.07. 14:04) Semmelweis (2023)
  • gigabursch: @Tévésámán: Kb három évtizede láttam. Orrba-szájba kerestem mindenféle megosztó oldalon, de sehol... (2023.09.15. 21:14) Csontváry (1980)

2008.02.21. 16:42 Tévésámán

Kincs, ami nincs (Chi trova un amico trova un tesoro, 1981)

Jól esett a Szuperhekusok után ezt is megnézni. Két érdekessége van számomra; az egyik az, hogy mindössze 6 ország filmszínházaiban tűzték műsorra, és ebből mi vagyunk a hatodikak, 1984-ben mutatták be a magyar mozikban. A másik meg az, hogy kb. 5-6 évvel ezelőtt egyszer láttam, és utána, mikorra elfelejtettem szinte teljesen, hirtelen annyi ismerősöm kérdezte, hogy láttam-e, mutatták a zenéjét, hogy felismerem-e, stb., szóval valahogy nagy visszhangja lett. A Film+ elég gyakran adja, eddig már legalább négyszer meg akartam nézni, de sose tudtam, most viszont úgy ültem le elé, hogy na, ez a legjobb filmjük a haverok szerint, úgyhogy biztos marhajó lesz! Később elmondom a véleményem, de először a történetről néhány szót:

Alan (Terence Hill) és Charlie (Bud Spencer) mindketten nagy lókötők. Alan a maláriás nagybácsijától lejmol, aztán elveri szerencsejátékra, Charlie meg egy lekvárt gyártó céggel köt szerződést, miszerint úgy tesz meg egy hatalmas utat a tengeren, hogy csak az ő terméküket eszi, de közben utálja a lekvárt. Alan átver néhány gazembert, és előlük menekülve elbújik Charlie hajóján. Miután a potyautas lebukik, nemsokára elvesztik a hajót, de szerencsére épp a közelben van az a sziget, ahova Alan menni akart, hogy megtalálja a bácsikája milliókat érő kincsét. Charlie kénytelen szövetkezni vele, egyrészt a túlélésért, másrészt ő is meg akar gazdagodni, így együtt indulnak életük legnagyobb kalandjára...

Csodás tájak, egzotikus nők, jó zene - sokkal jobb, mint a Szuperhekusok. Negatívumként mindössze a buta bennszülött Anulu hozható fel, de valójában ő nem olyan zavaró, mint mondjuk a Bombajó bokszolóban lévő Jerry. Szerintem a legjobb az, mikor a tankkal szórakoznak, meg mikor ez elején a hajón kergetik egymást.

Szóval jó volt, de nem volt akkora szám,mint amire számítottam.

imdb.com felhasználói szerint: 7.2/10 (8 év alatt 0.5-et növekedett!)

Szerintem: 4/5

2023-as megjegyzés: Ma újra láttam és meg kell mondjam, nagyon rosszul öregedett. Egyetlen alkalommal mosolyogtam az egész játékidő alatt, amikor a végén a három lány megállítja Charlie-t puszilkodni, viszont a viccek már ennyit se tudtak belőlem kicsalni. A csodás tájak, a jó nők és a remek zene még mindig megvannak, de ezeken kívül semmit se tud felmutatni a Kincs, ami nincs. Számtalan dolog van benne, aminek egyszerűen semmi értelme (pl. miért vannak szado-mazo bőrruhában a kalózok, miért nem mennek el a kalózok hajójával már az első adandó alkalommal, miért van a japán katonának közel-keleti kardja, stb.), a sztori igazából csak körítésül szolgál és minden, amivel nevettetni akarnak, már szerepelt más filmjükben. De - és erre nincs racionális magyarázatom - amíg mondjuk az "üveg-a-nadrágtartóba" és a "kiköpöm-a-fogaimat" még századszor is meg tud nevettetni az ...és megint dühbe jövünk!-ben, addig itt nem működik, pedig korántsem tudtam, mi fog következni, hiszen lehet, hogy több mint 10 éve láttam utoljára. Ezek miatt le akartam vonni egy pontot, de már 4-esen áll, így mégsem fogom megtenni. Ám még így sokkal jobb, mint a Szuperhekusok.

Szólj hozzá!

Címkék: hill spencer


A bejegyzés trackback címe:

https://transfesser.blog.hu/api/trackback/id/tr77348653

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása