Rovatok

Filmrajongó

Több mint 1000 bejegyzésből álló magyar nyelvű filmadatbázis, filmrajongóktól filmrajongóknak. Nem vagyunk kritikusok, nem vagyunk szakértők, csak két tv-néző, akik szeretik a filmeket:) Ha nem tudod, mit nézz este, vagy hogy megéri-e látni az adott filmet, keress rá (jobb oldalt a Kategóriák vagy A héten a tvben listában) és olvasd el a véleményünket róla! Erre a címre tudtok írni nekünk: tomzameth@gmail.com

Kategóriák

18+ (1) akció (151) áldokumentum (7) animációs (71) bekategorizálhatatlan (6) dokumentum (15) dráma (347) fantasy (145) háborús (20) hill (20) hírek (91) horror (201) kaland (80) katasztrófa (4) krimi (73) magyar (89) musical (11) néma (11) paródia (36) regényem (11) rövidfilm (14) sci fi (150) spencer (26) sport (39) szatíra (11) szuperhős (108) thriller (64) történelmi (42) vígjáték (492) western (11) zene (63)

Kék Szemek és A lány a tűzesőben Facebook Oldal

Friss topikok

  • Tévésámán: @Liberális Artúr: Köszönjük:) (2024.02.10. 13:04) 16. születésnapi bejegyzés I. – Összefoglaló 2023-ról
  • Tévésámán: @Gerberus: Az animáció egy része tényleg nagyon ronda, erre legjobb példa a felügyelő, de a pirami... (2024.01.18. 21:06) Halhatatlanok [Immortel (ad vitam), 2004]
  • Pedrolacarte9213: Szerintem egy igazi klasszikus. Számomra érthetetlen, hogy miért nem kapott Oscar-díjat. Összessé... (2024.01.11. 08:58) Excalibur (1981)
  • gigabursch: Ezek szerint a film kiválóan bemutatja, hogy az orvosi arrogancia nem mai találmány, viszont a gye... (2023.12.07. 14:04) Semmelweis (2023)
  • gigabursch: @Tévésámán: Kb három évtizede láttam. Orrba-szájba kerestem mindenféle megosztó oldalon, de sehol... (2023.09.15. 21:14) Csontváry (1980)

2008.07.24. 19:05 Tévésámán

X-akták: Szállj harcba a jövő ellen (The X Files vagy The X Files: Fight the Future, 1998)

Nem vagyok nagy X-aktás, anno persze gyerekként én is néztem néha, a zenéjétől a mai napig a hideg futkos a hátamon, mert bizony elég félelmetes. Állandóan ismétlik, most éppen egyszerre két csatornán is, a húgom rajongó, így végülis neki töltöttem le és vele együtt néztem meg ezt a filmet. Csapjunk is bele a lecsóba, lássuk miről szól a mostani paranormális eset:

Az X-aktákat lezárták, Fox Mulder és Dana Scully (David Duchovny és Gillian Anderson, de ezt gondolom mindenki tudja:)) pedig az átlagos FBI-ügynökök unalmas munkáját végzik - most épp egy bombafenyegetésnek néznek utána. Mulder egy véletlennek köszönhetően megtalálja a bombát, majd hamarosan a többi ügynök a segítségére siet. Az érthetetlen dolgok akkor kezdődnek, mikor Michaud (Terry O'Quinn) kiküldi beosztottjait az épületből, majd azzal együtt a levegőbe röpül... Az esetet rá kell fogni valakire, a választás pedig hőseinkre esik. Fox azonban ezt nem hagyhatja annyiban, ezért nyomozni kezd, Dana pedig a Cégtől való kilépést fontolgatja. Férfi főszereplőnket szerencséjére a bogarasnak tartott, de valójában nagyon is sokat tudó Dr. Kurtzweil (Martin Landau) ellátja információkkal, majd a nyomokon elindulva a társa előtt is világossá válik, hogy újabb kormány-összeesküvésről van szó, ráadásul amit el akarnak titkolni, az valami nem evilági dolog...

Már így is elég sokat elárultam a sztoriból, de mivel 10 éves film, ezért már nyilván minden rajongó látta. Kezdjük az elején, vagyis, hogy mi az, ami tetszett: Remek színészeket láthatunk. Itt van mindjárt Duchovny, akinek ez egy amolyan jutalomjáték, szerintem ő viszi el az egész filmet a hátán, a néhány poénja is egész jó, és tetszik az eredeti hangja. Gillian Andersonnal úgy vagyok, hogy mint nő, nem az esetem, és itt úgy érzem, eltörpül társa mellett. Viszont egyéb kifogásom nincs ellene. Terry O'Quinn elég keveset szerepel, de hallható, hogy milyen hülye hangja van:) Martin Landau kb. fél órát van színen, az eddig még meg sem említett John Neville (a főgonosz) viszont elég sokat és ő kellőképpen meggyőző. A sorozatból már ismert Cigarettás Férfi (William B. Davis) itt is feltűnik, a vezető körök góréját pedig Armin Mueller-Stahl játssza, elég feltűnő akcentussal. Talán nem árulok el nagy titkot, ha megemlítem, hogy akadnak földönkívüliek a filmben, akiknek megjelenéséért Tom Woodruff Jr. volt a felelős, így ezt már kommentálni se kell. A sztorival sincs gondom, bár pár helyen kitalálható volt.

Mi az, ami nem tetszett? A játékidő 2 órás, és ez elég sok, bár annyira nem tűnik fel, de számomra nem volt túl izgalmas az egész dolog. Ugyanis a néző már jóval Mulderék előtt kitalálhatja, mi folyik itt, a néhány meglepő rész közül pedig nincs mindenre magyarázat. Szóval A Fight The Future-t egynél többször nem érdemes megnézni, és akkor is csak úgy élvezhető igazán, ha rajongó vagy.

imdb.com felhasználói szerint: 7/10 (8 év alatt 0.2-t növekedett.)

Szerintem: 4/5

Az új X-mozinak elég nagy feneket kerítettek (bár korántsem akkorát, mint a The Dark Knightnak), elég valószínű, hogy majd megnézzük a húgommal a moziban, így várható ide az elemzése. (Ez a cikk tényleg elkészült.) Ma ismét semmi nem lesz a tvben, viszont most néznivalóm sincs, majd meglátjuk, mikor jelentkezem legközelebb.

Itt pedig megtekinthettek egy trailert, ami elég jól sikerült: A kapcsolódó youtube-fiókot megszüntették.

4 komment

Címkék: sci fi


A bejegyzés trackback címe:

https://transfesser.blog.hu/api/trackback/id/tr78584014

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VVega · https://debugme.eu/ 2008.07.25. 11:07:34

Tegnap láttam az aktuális mozifilmet. Hát az egy katasztrófa.

Mozsárágyú · http://transfesser.blog.hu 2008.08.08. 20:15:11

Na hát most láttam egészben magyarul.A felét nem is értettem eddig.És a 2.mozifilm megtekintése után sokkal jobban tetszett ez.Mivel ez mérföldekkel jobb.

VVega · https://debugme.eu/ 2008.08.09. 18:24:23

Hát annál mondjuk nem nehéz, de sztem nem is sokkal lett jobb. Én is most láttam a tévében amúgy. Hosszú volt, vontatott, unalmas. Pár értékelhető, kellően feszült jelenet volt csak benne.

Gillian Anderson mennyit öregedett már 10 év alatt!? Nagyon durva.

Mozsárágyú · http://transfesser.blog.hu 2008.08.10. 14:50:35

Hát megrágdosta őket az idő vasfoga, az biztos.
süti beállítások módosítása