Rovatok

Filmrajongó

Több mint 1000 bejegyzésből álló magyar nyelvű filmadatbázis, filmrajongóktól filmrajongóknak. Nem vagyunk kritikusok, nem vagyunk szakértők, csak két tv-néző, akik szeretik a filmeket:) Ha nem tudod, mit nézz este, vagy hogy megéri-e látni az adott filmet, keress rá (jobb oldalt a Kategóriák vagy A héten a tvben listában) és olvasd el a véleményünket róla! Erre a címre tudtok írni nekünk: tomzameth@gmail.com

Kategóriák

18+ (1) akció (151) áldokumentum (7) animációs (71) bekategorizálhatatlan (6) dokumentum (15) dráma (347) fantasy (145) háborús (20) hill (20) hírek (91) horror (201) kaland (80) katasztrófa (4) krimi (73) magyar (89) musical (11) néma (11) paródia (36) regényem (11) rövidfilm (14) sci fi (150) spencer (26) sport (39) szatíra (11) szuperhős (108) thriller (64) történelmi (42) vígjáték (492) western (11) zene (63)

Kék Szemek és A lány a tűzesőben Facebook Oldal

Friss topikok

  • Tévésámán: @Liberális Artúr: Köszönjük:) (2024.02.10. 13:04) 16. születésnapi bejegyzés I. – Összefoglaló 2023-ról
  • Tévésámán: @Gerberus: Az animáció egy része tényleg nagyon ronda, erre legjobb példa a felügyelő, de a pirami... (2024.01.18. 21:06) Halhatatlanok [Immortel (ad vitam), 2004]
  • Pedrolacarte9213: Szerintem egy igazi klasszikus. Számomra érthetetlen, hogy miért nem kapott Oscar-díjat. Összessé... (2024.01.11. 08:58) Excalibur (1981)
  • gigabursch: Ezek szerint a film kiválóan bemutatja, hogy az orvosi arrogancia nem mai találmány, viszont a gye... (2023.12.07. 14:04) Semmelweis (2023)
  • gigabursch: @Tévésámán: Kb három évtizede láttam. Orrba-szájba kerestem mindenféle megosztó oldalon, de sehol... (2023.09.15. 21:14) Csontváry (1980)

2011.03.31. 00:29 Tévésámán

Turbózombi, véruszkár (C.H.U.D. II - Bud the Chud, 1989)

 

Hosszú ideig röhögcséltem, mikor több alkalommal is megláttam a műsorújságban a címét, aztán egyszer eldöntöttem, hogy meg akarom nézni ezt a baromságot - akkor persze nem adták. Tegnap éjjel viszont már előre örültem, hogy most valami leírhatatlan gagyiban lesz részem, de "csalódtam", mert bár a Turbózombi, véruszkár rossz film, de nem úgy rossz, ahogy számítottam rá.

 

Winter Haven kisváros betegségekkel foglalkozó intézetébe érkezik egy lefagyasztott holttest, amit hamarosan három vállalkozó kedvű fiatal ellop, hogy megússzanak egy iskolai büntetést. Azonban egyikük sem számít arra, hogy a megtermett halott áramütést szenved és ettől életre kel! Az őrület pedig elkezdődik, merthogy jelentős fogászati problémákkal küszködő, rohadó főszereplőnk elindul a városkába és az útjába eső embereket megharapja - ők pedig rövidesen maguk is C.H.U.D.-okká válnak (ez valami rövidítés, ami a film első részéből maradt ránk, de magyarázatot nem kapunk a jelentésére). A srácok azonban nem hagyják magukat: eldöntik, hogy majd ők rendet tesznek és útját állják az élőholt bagázsnak - a helyzetet viszont csak rontja a zombik nyomába eredő katonaság, a Halloween-éjjeli álarcosbálra összegyűlő diáksereg és a szintén bezombult fehér pudli kutya. Vajon kié lesz a végső harapás?

 

A kezdéskor már láttam, hogy egy jó régi, ismeretlen társaság égisze alatt készült filmről van szó, ráadásul folytatás, aminek az első részét sohase adták még - és valószínűleg nem is fogják. De semmi gond, utánaolvastam, hogy az eredeti C.H.U.D.-nak (melyben szerepel Daniel Stern) csak nevében folytatása ez a marhaság, valójában egy szinte teljesen önálló zombi-paródiáról van szó. A készítők szándékát el kell ismernem, egy vicces horrort akartak csinálni és van jó néhány ötlet, amiből lehetett volna valami egészen poénosat alkotni, de sajnos a Bud the Chud egyáltalán nem kacagtató, de még csak véresnek se véres. Azért van pár pozitívum: például a címszereplő Gerrit Graham, aki egészen jó ennek a nagyrészt tudatánál lévő élőholtnak a bőrében; meg aztán ott az egyik srác kishúgát alakító leányzó, aki nagyon cuki; a betétdal is király; és hát még kell említenem a női főhős, Tricia Leigh Fisher fürdőruhás jelenetét:P

 

Ezek mellett viszont kapunk egy sor olyan dolgot, amik szerintem anno 22 éve se voltak jó poénok. A "véruszkár" egy pudli, a hozzá kapcsolódó jelenetek fájdalmasan ostobák és amatőrök. Például felejthetetlen a postás elvonszolása, mikor az áldozat tulajdonképpen saját maga tolja magát előre a gyepen, így játszva el azt, hogy az öt kilós állat vonszolja. A fejleesős és elguruló halottas részletek szintén rémesen bénák, a zombik nem is akarják megenni az embereket, csak meg akarják őket harapni és valójában a teljes játékidő alatt semmi horrorisztikus nincs. A legrosszabbak viszont a "színészek": a külön kiemelt Robert Vaughn iszonyatosan tenyérbemászó, ripacskodó alak, segédjének, Larry "Híresszinkronhang" Cedarnek pedig már rögtön az elején van egy elviselhetetlen jelenete, mikor folyamatosan azt üvölti, hogy "Kapják el!"... A három fiatal közül a menőcsóka marhára idegesítő (sajnos életben marad), a csajszi nagyrészt háttérbe szorul, de mikor átöltözik, akkor onnantól ő válik a mozi legjobb látványelemévé:D, az okostojás pedig átlagos. Akiket még borzasztóan utáltam, azok a menőcsávó szülei - fú, de szívesen megnéztem volna, hogy kinyírják őket!

 

Az író az az Ed Naha, akinek olyan remekeket köszönhetünk, mint a Drágám a kölykök összementek! és a Troll (az első példa elmegy, a másodikról fogalmam sincs, de kit érdekel?), a rendező meg valami névtelen alak, akinek a '90-es évek közepe óta nem adtak újabb lehetőséget. Igen meglepett, hogy a menőcsávót alakító Brian Robbins manapság producerként és rendezőként keresi kenyerét, eddig az alábbi szemeteket tette le az asztalra: Norbit, Az üresfejű - de hihetetlen módon ő dirigálta a Ha szorít a szorítót is, ami pedig marhajó vígjáték! Szóval tanácstalan vagyok, hogy mit gondoljak róla, de az utóbb említett munkája alapján biztosra mondom, hogy rendezőként jobb, mint színészként! Gerrit Graham szerepelt kedvenc sci-fi-sorozatomban, a Babylon 5-ben (ha jól emlékszem az első vagy a második évadban játszott egy kentauri nemest, akit csúnyán meggyilkolnak:D), Larry Cedarhöz pedig azért is írtam azt a becenevet, mert rengeteget szinkronizál, például éppen nemrégiben vittem végig a Jedi Academy nevű játékot, amiben ő Luke Skywalker legfőbb társának, Kyle Katarnnak a hangja. Ezeken kívül azt olvastam, hogy stáblistából kimaradva beugrik egy cameo-szerepbe Robert Englund (!), de nem vettem észre őt... (Utólagos szerkesztés: A halloweeni szekvencia kezdetén sétál át a kép közepén egy kisgyerekkel kézen fogva, szürke ballonkabátban.) A végső poénnak szánt stáblista utáni jelenetet se láttam, mert azt meg ugye sose adják le - itt a főzombi levágott feje kíván jó éjt a nézőnek, állítólag. Sok mindent elmond még a filmről, hogy egyből videóra jött ki és sem az imdbn, sem a wikipedián nincs adat arról, hogy mennyibe került és mennyit bukott - azt azért biztosra veszem, hogy bukott!

 

Én sokkal többet (kevesebbet) vártam. Kaptam egy jó alapötletből készült, éppen hogy nézhető '80-as évekbeli "horrort", ami ahhoz nem volt elég parodisztikus, hogy nevessek rajta; ahhoz nem volt elég ijesztő, hogy rémüldözzek tőle; ahhoz pedig végképp nem volt eléggé szar, hogy tetszen is. Szóval inkább nem ajánlom, hogy megnézzétek, maximum, ha van köztetek egy-két olyan elvetemült, mint én, aki el akarja mondani magáról, hogy látott egy mozit, aminek EZ a címe:D

 

Pontozás:

 

imdb: 3.0 (5 év alatt 0.7-et emelkedett!)

 

Szerintem: 5/5 (A kutya, a csaj, a főzombi meg a zene miatt - és mert éreztem benne, hogy lett volna itt potenciál, csak rohadtul kihasználatlan maradt.) [Olvassatok tovább, utólagosan felhúztam a pontszámot és most már nem értek egyet a korábban írt véleményemmel sem:D]

 

Utólagos szerkesztés: Másodjára angolul néztem meg és így sokkal de sokkal jobb! A poénok érthetőbbek, a karakterek egyáltalán nem idegesítőek és érzékelhetőbb a paródia-jelleg is. Csak angolul szabadna nézni, eredeti szinkronnal marhára tetszett:)

 

Hírek:

 

- Úgy tűnik, most nagyon divatos az Alíz Csodaországbant filmre vinni, ugyanis Larry Cedar éppen egy Alyce című horror forgatásán vesz részt, ami egyértelműen a klasszikus történeten alapszik.

 

Várható írások: Machete.

Szólj hozzá!

Címkék: horror paródia vígjáték


A bejegyzés trackback címe:

https://transfesser.blog.hu/api/trackback/id/tr152787041

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása