Rovatok

Filmrajongó

Több mint 1000 bejegyzésből álló magyar nyelvű filmadatbázis, filmrajongóktól filmrajongóknak. Nem vagyunk kritikusok, nem vagyunk szakértők, csak két tv-néző, akik szeretik a filmeket:) Ha nem tudod, mit nézz este, vagy hogy megéri-e látni az adott filmet, keress rá (jobb oldalt a Kategóriák vagy A héten a tvben listában) és olvasd el a véleményünket róla! Erre a címre tudtok írni nekünk: tomzameth@gmail.com

Kategóriák

18+ (1) akció (151) áldokumentum (7) animációs (71) bekategorizálhatatlan (6) dokumentum (15) dráma (346) fantasy (145) háborús (20) hill (20) hírek (91) horror (201) kaland (80) katasztrófa (4) krimi (73) magyar (88) musical (11) néma (11) paródia (36) regényem (11) rövidfilm (14) sci fi (150) spencer (26) sport (39) szatíra (11) szuperhős (108) thriller (64) történelmi (42) vígjáték (492) western (11) zene (63)

Kék Szemek és A lány a tűzesőben Facebook Oldal

Friss topikok

  • Tévésámán: @Liberális Artúr: Köszönjük:) (2024.02.10. 13:04) 16. születésnapi bejegyzés I. – Összefoglaló 2023-ról
  • Tévésámán: @Gerberus: Az animáció egy része tényleg nagyon ronda, erre legjobb példa a felügyelő, de a pirami... (2024.01.18. 21:06) Halhatatlanok [Immortel (ad vitam), 2004]
  • Pedrolacarte9213: Szerintem egy igazi klasszikus. Számomra érthetetlen, hogy miért nem kapott Oscar-díjat. Összessé... (2024.01.11. 08:58) Excalibur (1981)
  • gigabursch: Ezek szerint a film kiválóan bemutatja, hogy az orvosi arrogancia nem mai találmány, viszont a gye... (2023.12.07. 14:04) Semmelweis (2023)
  • gigabursch: @Tévésámán: Kb három évtizede láttam. Orrba-szájba kerestem mindenféle megosztó oldalon, de sehol... (2023.09.15. 21:14) Csontváry (1980)

2008.03.03. 23:50 Tévésámán

Frankenweenie (1984)

Tegnap ismét egy csomó film volt, amit kihagytam. Ördögűző (nem láttam még, de valahogy nem érdekel), V, mint vérbosszú (láttam már háromszor és magyarul nem olyan jó), Félelem és reszketés Las Vegasban (egyszer érdemes megnézni, de többször nem nagyon). Ma viszont semmit jót se adtak a tvben, ezért akartam ezt letölteni. És mivel a Sweeney Todd után még egy kis Tim Burton-mozira vágytam, meg mert rajta van a listámon, amit a Fangoria magyar horrorfilm-magazinból állítottam össze. Végülis 2 napot kellett volna várni rá, de megtaláltam a youtube-on, három részre vágva. Nézzük mi is ez:

Victor Frankenstein (Barret Oliver) átlagos külvárosi kisgyerek. Legjobb barátja a kutyája, Sparky. Egy napon játék közben Sparky-t elgázolja egy autó és a hű kutyus kimúlik. Azonban a biológiaórai kísérlet, melynek során a halott béka áram hatására újra mozog, érdekes ötletet vet fel Victorban: elegendő áram felélesztheti Sparky-t...

A klasszikus Frankenstein-történet gyerekeknek szánt verziója, ahol a szörny egy kutyus, az őrült tudós pedig egy kisfiú. '84-ben anno a Disney kirúgta Burtont, mert úgy gondolták, csak pazarolja a pénzüket, így ez az alkotás jó darabig ('94-ig) dobozban pihent. Ekkor a Karácsonyi Lidércnyomás sikere előcsalta a Disney raktáraiból eme 29 perces fekete-fehér rövidfilmet. Mindössze három országban mutatták be, de a Lidércnyomás dvd-verziójához extraként, vágatlanul beszerezhető. A youtube-os verzió a vágott, ebből eltávolítottak egy jelenetet, amiben a halott kutya látható. Többek között ez, és a rendezőre oly jellemző sötét atmoszféra vezetett ahhoz, hogy ne mutassák be, túl durvának találták családi mozinak.

A színészek között ott van Daniel Stern, aki nem egy nagy név, mégis szinte mindenkinek ismerős lehet az arca (főként a Reszkessetek betörők!-filmek miatt), ő Victor apja, anyja pedig az eredeti Ragyogás Wendy-je, Shelley Duvall. A stáblista szerint Sofia Coppola is benne van, de őt nem ismertem fel a filmben. (Szerkesztés: amúgy nem tudom hogy néz ki:))

Egyébiránt a Victort alakító Barret Oliver az egyetlen lényeges emberi szereplő, a tulajdonképpeni főhős Sparky. A rengeteg utalás az eredeti műre (szerkesztés: a Frankensteinre), sőt a végén a Frankenstein menyasszonyára is, felüdítő, plusz van benne néhány mosolyogtató rész. Negatívumként az irritáló, dagadt szomszédasszonyt említhetném egyedül.

Egyszer megéri megnézni, sőt, az imdb szerint Burton 2009-ben újraforgatja. Én biztos megnézem majd az új verziót is. 

imdb.com felhasználói szerint: 7.3/10 (8 év alatt 0.2-t emelkedett.)

Szerintem: 5/5 

1 komment

Címkék: horror


A bejegyzés trackback címe:

https://transfesser.blog.hu/api/trackback/id/tr39364410

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VVega · https://debugme.eu/ 2008.03.04. 11:12:30

Felkeltetted az érdeklődésem.
Amúgy tegnap volt a Mátrix is. Már vagy 12x láttam, de mégis jó volt megnézni megint.
süti beállítások módosítása