Rovatok

Filmrajongó

Több mint 1000 bejegyzésből álló magyar nyelvű filmadatbázis, filmrajongóktól filmrajongóknak. Nem vagyunk kritikusok, nem vagyunk szakértők, csak két tv-néző, akik szeretik a filmeket:) Ha nem tudod, mit nézz este, vagy hogy megéri-e látni az adott filmet, keress rá (jobb oldalt a Kategóriák vagy A héten a tvben listában) és olvasd el a véleményünket róla! Erre a címre tudtok írni nekünk: tomzameth@gmail.com

Kategóriák

18+ (1) akció (151) áldokumentum (7) animációs (71) bekategorizálhatatlan (6) dokumentum (15) dráma (347) fantasy (145) háborús (20) hill (20) hírek (91) horror (201) kaland (80) katasztrófa (4) krimi (73) magyar (89) musical (11) néma (11) paródia (36) regényem (11) rövidfilm (14) sci fi (150) spencer (26) sport (39) szatíra (11) szuperhős (108) thriller (64) történelmi (42) vígjáték (492) western (11) zene (63)

Kék Szemek és A lány a tűzesőben Facebook Oldal

Friss topikok

  • Tévésámán: @Liberális Artúr: Köszönjük:) (2024.02.10. 13:04) 16. születésnapi bejegyzés I. – Összefoglaló 2023-ról
  • Tévésámán: @Gerberus: Az animáció egy része tényleg nagyon ronda, erre legjobb példa a felügyelő, de a pirami... (2024.01.18. 21:06) Halhatatlanok [Immortel (ad vitam), 2004]
  • Pedrolacarte9213: Szerintem egy igazi klasszikus. Számomra érthetetlen, hogy miért nem kapott Oscar-díjat. Összessé... (2024.01.11. 08:58) Excalibur (1981)
  • gigabursch: Ezek szerint a film kiválóan bemutatja, hogy az orvosi arrogancia nem mai találmány, viszont a gye... (2023.12.07. 14:04) Semmelweis (2023)
  • gigabursch: @Tévésámán: Kb három évtizede láttam. Orrba-szájba kerestem mindenféle megosztó oldalon, de sehol... (2023.09.15. 21:14) Csontváry (1980)

2012.01.08. 19:22 Tévésámán

Underworld Extended Cut (2003)

Nos, megint itt vagyok, ismét a Cinegore megbízásából. Elvállaltam az Alien-kvadrológiát, mint azt már ki lehetett találni - de a Halál-filmeket így is-úgy is megnéztem volna, mivel rajta vannak a videós listámon - és mellette még jelentkeztem az Underworld-trilógiára. Mindkét széria aktuális, mert most jönnek a folytatásaik, az Alienhez a Prometheus előzménynek, az Underworldhöz pedig az Awakening, amiben visszatér az eredeti hősnő, Selene, vagyis Kate Beckinsale. Régebben megvolt az Underworld, még két CDs verzióban (természetesen letöltve, AVI-formátumban:)), de sajnos az évek során elromlott a hangsávja, így kénytelen voltam kidobni. Azt viszont nem tudom, hogy tavaly előtt, mikor megírtam egymás után az összes részt, akkor az elsőt hová tettem el, így most gyorsan leszedtem a Vágatlan Verziót. Választhattam volna, hogy emlékezetből írok, mert az említett oldalnak már megtettem ezt korábban is, de ezúttal kivételesen újból megtekintettem a kérdéses alkotást. Már beharangoztam itt, hogy megírom, de nem voltam biztos benne, hogy érdemes-e egy külön cikket szentelni annak a plusz 12 percnek, de aztán úgy döntöttem, legyen.

A mozis verzió kritikáját itt olvashatjátok el. 

Elkezdtem nézni és vártam, hogy mikor jönnek az új jelenetek, de elég sokára tűntek fel. Viszont addig is kárpótolt a hihetetlenül tiszta képminőség, amilyenben még sosem láttam ezt, plusz szívesen nézek világoskék szemű, bőrcuccokba bújtatott, fekete hajú nőt, aki sorozatlövő stukkerekkel irtja a ronda szörnyeket:) Aztán úgy a közepe felé elkezdtek sorjázni az extra (visszaállított) szekvenciák. Sophia Myles karaktere jóval nagyobb teret kapott és megmutatnak olyan kisebb részleteket, mint hogy Selene hogyan kapja el a farkas-dokit, vagy, hogy miként készítik elő az Amelia elleni támadást. A szőke csaj és Kraven között van egy kis smacizás, a főhősnő és Michael szintén kaptak egy plusz csókolózós részletet. Viszont amikor az utóbbi páros megbeszéli, hogy ki lehet a lány a fényképeken, amik Corvin fiókjában voltak, azt elég hülyén szerkesztették bele a teljes filmbe, de ezen kívül azt mondom, hogy a változtatás korántsem feltűnő. Sok plusz szekvencia van, ám tény, hogy valójában a teljes történethez egyik sem tesz hozzá túl sokat. Viszont még így is egész jó volt, szóval, aki még nem látta az Underworld-sorozatot, az nyugodtan kezdheti ezzel, aki meg látta, az eldöntheti, hogy érdekli-e a bővítés, vagy sem.

Pár új érdekesség: A kódexben az egyik oldalon magyar nevek szerepelnek, van egy Orosz Ildikó, egy Kovács meg egy József, többet nem tudtam kivenni; a metróban pedig megpillanthatunk egy "Játszd újra Szentendrén!" feliratú plakátot. Az eredeti cikkben nem írtam le, de a White Wolf anno beperelte a Sony-t, mert szerintük az Underworld teljes egészében a World of Darkness két oszlopos tagjának, a Vampire: The Masquerade-nek és a Werewolf: The Apocalyspe-nek a lenyúlása. Ezt bizonyítandó, 17 különböző egyezést hoztak fel, plusz ott van még a WoD-könyvek sorába tartozó The Love of Monsters, amit 1994-ben publikáltak és az abban leírt eseménysor kísérteties azonosságot mutatott ezzel a mozival. A bírósági ügy alig egy héttel a bemutató előtt robbant ki, ám peren kívül sikerült elintézni egy meg nem nevezett mértékű összeg kifizetésével a felperesek irányába. (Egyébként, ha járatos vagy a Vampire-ben, akkor az a rész, mikor valami vérszívó arról beszél, hogy de jó lesz újra egyesülni, akaratlanul is eszedbe juttatja majd a Kamarillát, tehát a vád nem lehet alaptalan.)

Összefoglalás: Az Underworld tök jó film, mindegy, hogy a mozis vagy a vágatlan verziót választod. Ezt az Extended Cutot a hozzám hasonló rajongóknak ajánlom, mert így a jól ismert történetben újdonságokra bukkanhatunk.

Pontozás: Ugyanaz, mint a régi cikkben.

Hírek:

- Len Wiseman rendezi az új Total Recallt, amiben a női főhős Kate Beckinsale és Bill Nighy is felbukkan majd.

- Kevin Grievoux megint horrort ír. Az I, Frankenstein című borzongatós/szuperhősös film egy különös megmentő történetét beszéli el, aki űrlényekkel veszi fel a harcot, a főbb szereplők közt pedig szintén ott van Bill Nighy. (Ez megbukott.)

- Michael Sheen szégyenszemre szerepet vállalt a tvájlájt utolsó részében...

- Bill Nighy a Wrath of the Titans és a Jack the Giant Killer című fantasy-kben játszik ez évben. (Előbbiről írtam azóta.)

Várható írások: A bolygó neve: Halál és ki tudja még mi.

Szólj hozzá!

Címkék: horror akció


A bejegyzés trackback címe:

https://transfesser.blog.hu/api/trackback/id/tr763529390

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása