A valódi szórakoztatás, az igazi vígjáték egy mintapéldányával állunk szemben. De mivel is, egészen pontosan? Kabos Gyula, Csortos Gyula és maga a történet. Ennyi.
Kabos játssza, mit játssza, megvalósítja az újgazdag Schneider Mátyást, aki annak ellenére, hogy most felveti a pénz, egyáltalán nem él szükségtelenül fényűző életet. Van egy csodaszép és belevaló leánygyermeke, Terka (Fenyvessy Éva) és egy felesége (Haraszti Mici), utóbbival azért van egy kis gond, illetve ő eredményezi a főgondot; a nagyvilági, előkelők életét élni kívánó kedves mama úgy dönt, kéne még egy lakáj is a házba. És a lakáj jön: Hyppolit (Csortos) az épületbe való belépésétől kezdve totálisan megváltoztatja a háziak mindennapjait. Többévi szolgálatban állt "A Gróf Úrnál", aki mindig szmokingban költötte el ebédjét, támogatta a művészetet, satöbbi. Így Schneideréknél is ez lesz a módi, mármint a kötelező viselkedés. A család feje mulatságosabbnál mulatságosabb helyzetekbe kerül Hyppolit "mániájának" köszönhetően, a feleség kénytelen betartani a diétát, Terka meg nem akar hozzámenni egy nem általa választott férjjelölthöz, szóval van itt gond. A dolgokat tovább bonyolítani pedig itt van Benedek István (Jávor Pál), akinek Terkáért dobog a szíve, és megérkezik Mimi Művésznő is (Erdélyi Mici), akiről senki nem sejti, kinek a kicsodája, de az biztos, hogy Schneider tudja.
Szerintem lenyűgöző a film, először is, mert az alapkonfliktus nagyon jó. Egy pali, akinek fogalma sincs a nagypolgári élet csillogó világáról, és egy pali, aki csak ezt tekinti létező életformának. Külsőre ellentétei egymásnak, és nincs egy olyan pillanat, amikor értenék a másikat. A leghaloványabb poénból is hahotát eredményeznek. Zsenik. A mellékszereplőket jól kitalálták, mindegyik egy külön embertípust jelenít meg. Hozzádobtak még jó sok olyan fazont, akinek már a megjelenése miatt is óriási a röhögés, és persze a ma már halhatatlan dalok szintén jól illeszkednek a történetbe (Köszönöm, hogy imádott és a Pá, kis aranyom pá).
Félreértések áradata és jó sok Kaboskodás a film alapja. Külön kiemelném még Szenes Ernőt, aki Tóbiást, az egyik alkalmazottat játssza, neki köszönhető a Hyppodrom szó végtelenül viccessé válása a magyar filmtörténetben. Szerencsére nem csak lopják a pénzt kis hazánkban, hanem értelmes dolgokra is fordítják néha; sikerült felújítani minden szempontból a művet, hogy még egy csomó generáció megcsodálhassa. Már ha vevő lesz rá, és nem a tvájlájt meg a planétaszületik kell nekik. Hyppolitot kell nézni, meg hasonlókat, van miből mazsolázgatni, hiszen nem mindig az álompontnetről szólt a magyar filmgyártás. Szóval jó szórakozást emberek!
Az egyik az említett két dalocska közül ide jön most. Levették...
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.