Rovatok

Filmrajongó

Több mint 1000 bejegyzésből álló magyar nyelvű filmadatbázis, filmrajongóktól filmrajongóknak. Nem vagyunk kritikusok, nem vagyunk szakértők, csak két tv-néző, akik szeretik a filmeket:) Ha nem tudod, mit nézz este, vagy hogy megéri-e látni az adott filmet, keress rá (jobb oldalt a Kategóriák vagy A héten a tvben listában) és olvasd el a véleményünket róla! Erre a címre tudtok írni nekünk: tomzameth@gmail.com

Kategóriák

18+ (1) akció (151) áldokumentum (7) animációs (71) bekategorizálhatatlan (6) dokumentum (15) dráma (347) fantasy (145) háborús (20) hill (20) hírek (91) horror (201) kaland (80) katasztrófa (4) krimi (73) magyar (89) musical (11) néma (11) paródia (36) regényem (11) rövidfilm (14) sci fi (150) spencer (26) sport (39) szatíra (11) szuperhős (108) thriller (64) történelmi (42) vígjáték (492) western (11) zene (63)

Kék Szemek és A lány a tűzesőben Facebook Oldal

Friss topikok

  • Tévésámán: @Liberális Artúr: Köszönjük:) (2024.02.10. 13:04) 16. születésnapi bejegyzés I. – Összefoglaló 2023-ról
  • Tévésámán: @Gerberus: Az animáció egy része tényleg nagyon ronda, erre legjobb példa a felügyelő, de a pirami... (2024.01.18. 21:06) Halhatatlanok [Immortel (ad vitam), 2004]
  • Pedrolacarte9213: Szerintem egy igazi klasszikus. Számomra érthetetlen, hogy miért nem kapott Oscar-díjat. Összessé... (2024.01.11. 08:58) Excalibur (1981)
  • gigabursch: Ezek szerint a film kiválóan bemutatja, hogy az orvosi arrogancia nem mai találmány, viszont a gye... (2023.12.07. 14:04) Semmelweis (2023)
  • gigabursch: @Tévésámán: Kb három évtizede láttam. Orrba-szájba kerestem mindenféle megosztó oldalon, de sehol... (2023.09.15. 21:14) Csontváry (1980)

2009.03.06. 19:32 Tévésámán

Watchmen (2009)

Régen a V, mint Vérbosszú első pár kiszivárgott képét látva úgy gondoltam: ezt látnom kell és egészen belelovaltam magam. Ez fél évvel a bemutató előtt történt. Aztán megnéztem, és jó érzés volt, hogy bejött, amit gondoltam, mert nagyon király mozi! Most megint ez az érzés kerített hatalmába, mert amikor először láttam Rorschach fejét, tudtam, hogy látnom kell ezt a hőst akcióban! Aztán jöttek az egyre jobb trailerek - nem is meglepő módon, mert a Legendary Pictures csinálta ezt, és a V-t is, annak is baromijó a bemutatója. Egyre jobban vártam március 5-ét, amikor jött a mozikba. Tegnap pedig elmentem életem első premierjére, nagyszerű társaságban, egy nagyszerű filmre. Bejött az előérzetem: ez egy kurvajó mozi.

1985-ben Alan Moore, akinek olyan képregény-történeteket köszönhetünk, mint A Szövetség és a V, papírra vetett Dave Gibbons rajzolóval (és John Higgins színezővel) közreműködve egy 12 kötetes képregényt, ami azóta a világ egyik leghíresebb grafikus novellája, egyedülálló szuperhős-ábrázolása, a toposz "dekonstrukciója" miatt. A történet egy éven keresztül jelent meg, aztán rengetegszer adták ki újra, és már a kezdetekkor filmet akartak készíteni belőle.

Többek közt Kevin Costner, Hillary Swank és Robin Williams neve is felmerült a színészek közt, a rendezéssel pedig Terry Gilliamet és Michael Bay-t is megkeresték (örülök, hogy nem az utóbbi kapta). 2008-ban végül Zack Snydert, a 300 hihetetlen látványvilágáért felelős fickót bízták meg a rendezéssel. Snyder leforgatta a filmet, aztán pedig elindult a pereskedés a 20th Century Fox és a Warner Brothers között - előbbié volt az eredeti jog, utóbbi filmesítette meg. Moore meg azt mondta: "sohase nézi meg ezt a szart" és még a nevét se adta hozzá (A Szövetség csúfos bukása óta tesz így. Egyébként nekem az is tetszett.), Gibbons ellenben részt vett a látványvilág tervezésében. A pereskedés végül lezárult és ez az elképesztő film mozikba kerülhetett, de térjünk is rá!

1985-ben járunk, egy alternatív valóságban. Nixon az amerikai elnök, a világ hidegháborús helyzetben sínylődik. Az atomháború kezdetét jelző Világvége-óra szerint már csak 5 perc van hátra - a vég közel. Ebben a világban 1940 óta természetesek voltak a maszkos bűnüldözők és gonosztevők, egészen az őket korlátozó törvény bevezetéséig. A híres Watchmen-csapat tagjai, akik a világot őrizték, feloszlottak. 

A Komédiás (Jeffrey Dean Morgan) kiöregedett, de még mindig dolgozik a kormánynak. Ozymandias (Matthew Goode) felfedte kilétét és azóta milliárdokat kaszál. Nite Owl (Éji Bagoly) (Patrick Wilson) visszavonultan, nyugisan él, látogatja a vén eredeti Nite Owlt (Stephen McHattie) és gyakorlatilag nincs élete. Silk Spectre (Selyem Kísértet) (Malin Akerman) pedig egy titkos kormányépületben él az isteni hatalmú Dr. Manhattannel (Billy Crudup), de kapcsolatuk a vége felé jár... És ott van Rorschach (Jackie Earle Haley), aki nem adta fel. Őrült és paranoiás lett, de továbbra is járja az utcákat, elintézi a bűnözőket, aztán kicsusszan a zsaruk karmaiból, minderről pedig naplót vezet. 

Egy napon a 67 éves Edward Blake-et holtan találják. Kevesen tudták róla, hogy ő volt A Komédiás. Halálhíre hatására Rorschach elkezdi felkeresni régi bajtársait, hogy segítsenek neki bosszút állni a "maszkgyilkoson". Közben pedig az atomháború fenyegetése Damoklész kardjaként lebeg Amerika feje felett, hiába Dr. Manhattan, egy ilyen katasztrófát ő sem tud megakadályozni...

Többet nem árulok el a történetből, ezt látni kell! Úgy érzem, hogy Nolan Batmanje bekaphatja, ehhez képest semmi... (Kivéve Heath Ledgert persze.) Valójában a hat hős közül csupán kettőnek vannak emberfeletti képességei, de mégis mindannyiukért lehet rajongani. (Ozymandias ereje és elméje már súrolja a természetfelettit.) A cselekmény rengeteg szálon fut, az események sokasodnak, a látvány nagyon durva, rengeteg erőszakkal.

Kedvencem Rorschach, de végülis mindegyikük tetszik, talán Ozymandias nem annyira. A színészek kevésbé ismert arcok: Billy Crudup szerepelt a nagy kedvenc Majdnem híresben, de felismerni itt nem fogja senki. Annál felismerhetőbb viszont Patrick Wilson, aki számomra már meggyőző teljesítmény nyújtott a Cukorfalatban. Mellettük Malin Akerman szép és tehetséges, szerintem még hallunk majd róla, Jackie Earle Haley-nek pedig nagy visszatérése volt ez, harminc éves pályafutása alatt most ért el a csúcsra.

Bár a Watchmen 2 és fél órás, én néztem volna még. A Rendezői Változat 3 órás, remélem kiadják majd itthon, meg majd jön a Watchmen: The End is Nigh videojáték és már kapható a képregény is. Amit még mindenképpen meg kell említenem, az a nagyszerű zene. Olyan legendás dalok csendülnek fel, mint Simon és Garfunkel Sound of Silence-e vagy Jimi Hendrix All Along The Watchtowerje. (A Rendezői Változatot és a még hosszabb Ultimate Cutot sem adták ki hazánkban...)

A Watchmen elmondhatatlanul hatásos, nagyon durva. Most először volt olyan érzésem filmmel kapcsolatban, hogy ezt meg kéne nézni még egyszer moziban! Azért leírom újra: kurvajó.

imdb.com felhasználói szerint: 7.6/10 (7 év alatt 0.9-et csökkent.)

Szerintem: 6/5

Szerkesztés: A grafikus novella elolvasása után és másodszorra nézve, a pontszámot eggyel legalább csökkenteném. A moziban nem tűnt föl, de eléggé lassú a cselekmény, bár egy 12 részes képregényt nem könnyű belesuvasztani 2 és fél órába. Moore történetéhez képest eléggé leegyszerűsödött az egész, emellett, bár jelen vannak a filmben, mégsem kapnak szerepet az olyan dolgok, mint az újságárus fickó és a srác, aki egész nap nála lóg, vagy Walter Kovacs pszichiátere. Néhány érdekesebb dolog pedig egészen kimaradt, például hogy hogyan készült Rorschach maszkja. Ami viszont pozitívum, hogy Adrian Veidt és Laurie Jupiter itt sokkal jobban néznek ki, mint rajzolt eredetijeik:) [Szerencsére a Director's Cut és az Ultimate Cut orvosolták az itt említett problémák legtöbbjét, mindkettőről van már cikk a blogon.]

5 komment

Címkék: szuperhős


A bejegyzés trackback címe:

https://transfesser.blog.hu/api/trackback/id/tr76985974

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VVega · https://debugme.eu/ 2009.03.10. 12:22:49

Nekem is nagyon tetszett, úgy érzem összességében sikerült megfelelni a rengeteg oldalról támasztott igen magas elvárásoknak. Azért a képregény az igazi, ajánlom neked is :)

Shyllard 2009.07.07. 20:47:07

Szerintem is hatalmas film, de nem nagyobb a TDK-nál, inkább egyenrangú azzal. Amúgy rosszul írtad, mert csak egynek van ténylegesen képesége és az Dr Manhattan. Nem értem, hogy ki az a másik, akire gondoltál, mert nincsen másik.

Tévésámán · http://transfesser.blog.hu/ 2009.07.07. 20:50:50

Hogyhogy nincsen másik? Adrian Veidt alias Ozymandias - rá gondoltam.

Szerinted az, hogy el tud kapni egy kilőtt golyót vagy hogy milyen intelligens, ezek nem szuperképességek? Olvasd el a képregényt ha nem hiszel nekem. Engem hidegen hagy, hogy mindenhol azt mondják, Manhattan az egyetlen szuperképességű, szerintem ugyanis Ozymandias is az.

A TDK meg csak Ledger miatt jó, a többiek szarok benne - najó, Morgan Freemanre azért nem mondok ilyet:)

Shyllard 2009.07.07. 23:42:02

Ozymandias sztem azért tudja elkapni a golyót, mert olyan a ruhája. Telhet is neki rá, hiszen ő a világ leggazdagabb embere :D Az meg, h qrva intelligens, sztem nem szuperképesség. Bár azt lehet annak számítani, elvégre ő mindent nagyon jól tud, ami lehetetlen. A zsenik is csak abban az egy dologban zseniálisak, amiben zseniálisak :D Erről az oldalról még nem néztem, és igazat kell adnom neked. Tényleg két szuperképességgel rendelkező emberke van a Watchmen-ben :D

A TDK-s dologgal meg nem tudok veled egyetérteni, mert Ledger alakítása mellett ott van Morgan Freeman, Gary Oldman, Michael Caine is. Bale is jól játszik benne, bár az ő karaktere háttérbe kerül Joker miatt. Még Aaron Eckhart is elfogathatóan játszik. Emmellett ottvan C. Nolan zsenialitása, és a testvére J. Nolan fantasztikusan megalkotott sztorija. Szerintem a TDK egyáltalán nem törpül el a Watchmen mellett.

Mozsárágyú · http://transfesser.blog.hu 2010.01.04. 14:23:12

Ha objektíven nézem, szerintem ez egy hatásos akciófilm sűrűn megszakítva unalmas részekkel. Vannak oltári jól megcsinált jelenetek, amikre még én is azt mondom, hogy ez már valami. A zenék tényleg k.rvajók, főleg Mr. Hendrix a havas tájon való átsuhanás közben. De, ha szubjektív véleményt kérnél, azt mondanám, hogy ez nem nagy szám. Nem vagyok oda a szuperhősös filmekért, de tudom őket értékelni, ez viszont, ha összességében nézem, csak egy sima akciófilm, néhány hihetetlenül idegesítő szereplővel. Viszont Festékpaca bácsi nekem is tetszett. Bocs a hosszú kommentért.
süti beállítások módosítása