Rovatok

Filmrajongó

Több mint 1000 bejegyzésből álló magyar nyelvű filmadatbázis, filmrajongóktól filmrajongóknak. Nem vagyunk kritikusok, nem vagyunk szakértők, csak két tv-néző, akik szeretik a filmeket:) Ha nem tudod, mit nézz este, vagy hogy megéri-e látni az adott filmet, keress rá (jobb oldalt a Kategóriák vagy A héten a tvben listában) és olvasd el a véleményünket róla! Erre a címre tudtok írni nekünk: tomzameth@gmail.com

Kategóriák

18+ (1) akció (151) áldokumentum (7) animációs (71) bekategorizálhatatlan (6) dokumentum (15) dráma (346) fantasy (145) háborús (20) hill (20) hírek (91) horror (201) kaland (80) katasztrófa (4) krimi (73) magyar (88) musical (11) néma (11) paródia (36) regényem (11) rövidfilm (14) sci fi (150) spencer (26) sport (39) szatíra (11) szuperhős (108) thriller (64) történelmi (42) vígjáték (492) western (11) zene (63)

Kék Szemek és A lány a tűzesőben Facebook Oldal

Friss topikok

  • Tévésámán: @Liberális Artúr: Köszönjük:) (2024.02.10. 13:04) 16. születésnapi bejegyzés I. – Összefoglaló 2023-ról
  • Tévésámán: @Gerberus: Az animáció egy része tényleg nagyon ronda, erre legjobb példa a felügyelő, de a pirami... (2024.01.18. 21:06) Halhatatlanok [Immortel (ad vitam), 2004]
  • Pedrolacarte9213: Szerintem egy igazi klasszikus. Számomra érthetetlen, hogy miért nem kapott Oscar-díjat. Összessé... (2024.01.11. 08:58) Excalibur (1981)
  • gigabursch: Ezek szerint a film kiválóan bemutatja, hogy az orvosi arrogancia nem mai találmány, viszont a gye... (2023.12.07. 14:04) Semmelweis (2023)
  • gigabursch: @Tévésámán: Kb három évtizede láttam. Orrba-szájba kerestem mindenféle megosztó oldalon, de sehol... (2023.09.15. 21:14) Csontváry (1980)

2015.04.18. 22:44 Tévésámán

Az elvarázsolt dollár (1985)

34231a.jpg

Ma azzal az elképesztő dilemmával kellett megbirkóznom, hogy leülök és megnézem ezt, vagy lesétálok a pláza elé a húgommal és meghallgatom „élőben” Korda Györgyöt meg Balázs Klárit. Szerintem helyesen döntöttem… 

Ötvös Csöpit (Bujtor István) feljebbvalói a törvényen kívüli módszerei miatt betegszabadságra küldték, mondván magas a vérnyomása, ám egy hosszadalmas autós/motoros üldözés után a jó Kardos doktornak (Kern András) ismét szüksége lesz a Balaton hősére. Ugyanis a gazfickó, akit két másik üldözött, egy nejlonzacskónyi hamis százdollárost ejtett el menekülés közben és ez bizony egy nagyszabású pénzhamisító akcióra utal. A baj csak az, hogy Csöpi éppen hivatalosan nem rendőr, ráadásul látják őt kijönni abból a házból, ahol később megtalálják a rosszfiút – csakhogy immár holtan! Szerencsére akad néhány megbízható fickó, akikre Ötvös számíthat, élükön a leleményes Purci úrral (Kozák László), és még a talpraesett, cuki kislány, Topolino (Kristály Barbara) is mellette van, szóval nem lehet baj. Vagy mégis? 

m1-11774-17190100.jpg

Igazából erre az epizódra sem emlékeztem nagyon, de a gyerek beceneve rögtön beugrott, amint megláttam, viszont ismét remekül szórakoztam a magyar Bud Spencer immár harmadik kalandján. Megtudhattam, hogy innen származik a híres „seggen csúszik az igazgató”-mondóka (egy kommentelő azóta felvilágosított, hogy ez tévedés), meg hogy Csöpi polgári neve Tibor. A pici autóba besuvasztott daloló gyereksereg, a karatézó pasas (Kivés György) és a vicces verekedések/beszólások elszórakoztattak (külön kiemelném a kaszinós bunyót), megvan a kötelező vitorlásverseny és Ladás száguldozás, a sztori pedig bár egyszerű, de leköti az embert. Ismét feltűnik egy csomó ismert arc: Avar István (rendőrfőnök), Zenthe Ferenc (Ötvös régi főnöke), Szilágyi István (a dinnyés, a Bakterház piócás embere), Frajt Edit (Barka Ilona, Juli a Szomszédokból), valamint itt van még a legendás Albert Flóri és Puskás Öcsi, mindketten önmagukként. Bujtor írta és rendezte a filmet, a zenét pedig ismét a Skorpió együttes és Frenreisz Károly szolgáltatták (na jó, a végén hallhatunk egy kis Richard Wagnert is).

104567_g.jpg

Érdekességek: Bánhidi László, a korábbi részek Matuska bácsija elhunyt, így jött a helyére Purci úr, azaz Kozák László (A Tizedes meg a többiek bajuszos kiskatonája), aki egyébként a Csak semmi pánik elején már látható volt az össze-vissza hablatyoló gondnokként, aki az egyetlen tanú. A karatézó Kivés Györgyöt Végvári Tamás szinkronizálta. Csöpi autójának elején vörös csillag van – ez szerintem nem volt anno széria-felszerelés, de ha tévednék, tessenek kijavítani! Elég feltűnőek a dohányreklámok, nem beszélve a BB-ről, de erről még lesz szó. 

Néhány komment a port.hu fórumáról – elöljáróban leszögezném, hogy nem feltétlenül igazak és nem feltétlenül tükrözik a véleményemet se = cinemakai írja: „Gyerekszínészként volt szerencsém részt venni a forgatáson. Arra emlékszem, hogy Bujtornak nagyon pálinka szaga volt. Én meg izzadtam a napon, mint a görény.” StJust érdekes adattal szolgál, fogalmam sincs, hogy ez vajon igaz-e: „Így van, utóbb többször is nyilatkozta, hogy Bud Spencer javaslatára kezdte el forgatni ezeket a filmeket.” vino-et-veritas hozzászólásából egy részlet az említett reklámokra utal: „a kor "állami" szponzoraival megfejelve (Malév, BB, Boyszolgálat, BSzV, stb., amik ma már nem is léteznek).” Csonger észrevételei: „Érdekes, hogy a Csak semmi pánik egyik csirkefogóját alakító színész ebben is szerepel, de már egy másik csirkefogót alakít. (ő Hunyadkürthy István) Amit nem értek ezzel a filmmel kapcsolatban: Miért kellett a vidámparkban a nőt levetkőztetni? Oké, hogy kellenek a cicik a jó filmekhez, de egyébként mi értelme volt?” 

Összesítésben: Amit vártam tőle, azt maradéktalanul teljesítette, ahogy korábban elődei, A pogány madonna és a Csak semmi pánik. Mondanom sem kell, hogy jövő héten megnézem majd a Hamis a babát is! 

Pontozás: 

port.hu: 8.8/10

imdb: 7.3 (2 év alatt 0.1-et csökkent.)

Szerintem: 5/5 

Még annyit, hogy anno nagyon érdekelt a Zsaruvér és Csigavér, ami az Ötvös Csöpi-filmek három részes folytatása, de nemrég leadta őket az M3, és már az ajánló elvette a kedvemet tőlük… Szóval attól tartok, ezekről nem lesz itt írás, azonban hamarosan jön a cikk egy másik magyar filmről, amit már nagyon várok:) 

28 komment

Címkék: magyar akció vígjáték


A bejegyzés trackback címe:

https://transfesser.blog.hu/api/trackback/id/tr597379406

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Babette anyó húsdarálója 2015.04.19. 18:39:36

" Megtudhattam, hogy innen származik a híres „seggen csúszik az igazgató”-mondóka,"

Aha. Neked. Kicsit korábban fújtuk, mint az első Csöpi film.

Tévésámán · http://transfesser.blog.hu/ 2015.04.19. 18:54:37

@Babette anyó húsdarálója: Jó, hát én csak a többi gyerektől hallottam. Elnézést, ha tévedtem.

smartdrive 2015.04.19. 19:09:44

mi ez a baromság? ez Piedone-klón. hogy raktad össze Kernt és Terence Hillt? :DDDDDDDDDDD

2015.04.19. 19:13:09

index: "Bujtor István és Kern András volt a mi magyaros Bud Spencer-Terrence Hill párosunk. "

Kern András, mint Terrence Hill? Sokkal inkább Caputo a Piedone filmekből, ha már.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.04.19. 19:30:11

@Babette anyó húsdarálója: megeloztel m ar a 60-as evekben mondoka volt:)
ezek a Bujtor filmek eleg egyszeruek voltak, mondhatnam egyugyuek
de szerettuk a szineszeket es olyan jo volt orulni hogy van Magyar humor-action is:)

Tévésámán · http://transfesser.blog.hu/ 2015.04.19. 19:36:42

@smartdrive: Nem értem, ezt mire írod. Én nem hasonlítottam őket egymáshoz.
@hagyma: Hát igen, akkor még nem éltem, szóval hülyeséget írtam:)

Cpeti123456 2015.04.19. 19:49:31

Szerintem mind szuper film. Szórakoztató. Gyerekként nagyon szerettem, s most is szívesen nézem végig.
Bujtort más szerepekben is nagyon kedveltem. Például véleményem Sándor Mátyást zseniálisan hozta.

Jenő a jövő 2015.04.19. 19:58:18

Sziasztok!

A harmadik kép véletlenül nem a Hamis a babából van?

2015.04.19. 20:09:43

@Tévésámán: Az indexen ezzel a címmel van fent. Idéztem is.

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.04.19. 20:11:20

Én egyre kevésbé tudom értékelni Bujtor filmjeit. Gyerekként imádtam, kamaszként, húszas éveim elején még szerettem, aztán hosszú szünet, mostanában meg egyre csak azt látom, hogy valami hihetetlen gagyi Bud Spencer majmolás az egész, rettentően erőltetett poénokkal.
A kötelező gyerekszereplő meg... no comment.

Mókus ős 2015.04.19. 20:16:46

Bogyos Maca szerepelteteseert orok hala Bujtornak. Amugy aranyos szocreal Piedone-klon sorozat volt, eleg jol megirva, jopofa fobb karakterekkek es ne felejtsuk, kivalo szineszekkel, akik elvittek a bugyutasagot a tehetsegukkel.

Tévésámán · http://transfesser.blog.hu/ 2015.04.19. 20:27:35

@Jenő a jövő: Elképzelhető...
@Mókus ős: Ja, ő a következő részben lesz:P

Bergyilkos Bohoc 2015.04.19. 21:16:19

Én is a napokban néztem újra és észrevettem benne egy kurva nagy hülyeséget. Az egyik rossz fiú akit megölnek (azt hiszem őt játszotta Hunyadkürthy), a falra rajzol krétával egy tornyot, ezzel utal arra, hogy ott nyomtatják a pénzt. Na, már most nem egyszerűbb lett volna a falra ÍRNI a címet, vagy a gyilkos nevét vagy tudom is én, mint rébuszt firkálgatni, aminek az értelmére csak a végén jön rá Csöpi.

fingerbangs 2015.04.19. 22:17:28

az megvan, hogy a plakáton a kern neve van előbb? pedig bujtor volt a film sztárja, de ugye ezt a könyöklő kis buzit nem lehetett kihagyni a filmből, mert akkor megfúrta volna, a mai napig egy erőlködő ripacs, de legalább már nem annyira befolyásos

Dr_utcai_arcos 2015.04.19. 22:30:34

Ötvös TIBOR?? Ne már, nem tudom hányszor láttam, de ezzel most megleptél. Simán behúzom egy teszten, hogy Csöpiként anyakönyvezték :DDD!!

Teshow 2015.04.19. 22:35:03

Érdekes, én minél öregebb vagyok, annál kevésbé zavar a Csöpi filmek "piedónesége" - lehet, ahogy öregszem, egyre erősebb a nosztalgia? A pogány madonnát bármennyiszer meg tudom nézni - a Hamis a baba sajnos már teljesen más hangulatú, látni, hogy már csak egy újabb rókabőrt akartak lehúzni. A "Zsaruvért" meg inkább hagyjuk is!
A színészekre visszatérve: szegény Horesnyi Lászlónak megint egy hisztis elmebeteg jutott, sokat játszattak vele ilyen szerepeket, Keleti Lászlónak pedig vagy hendikep volt a kedves öreg csibészt eljátszani a zseniális Bánhidy féle Matuska után - azért tisztességgel megoldotta.

Teshow 2015.04.19. 22:39:53

Egy dolog viszont baromira idegesít az összes Csöpi filmben: Kardos doktor figurája annyira hülye, hogy az már nem vicces, hanem inkább értelmetlen. Tényleg inkább Caputora emlékeztet - de ő legalább nem volt Piedone főnöke!

Mc Master 2015.04.19. 23:08:17

"...a zenét pedig ismét a Skorpió együttes és Frenreisz Károly szolgáltatták (na jó, a végén hallhatunk egy kis Richard Wagnert is)"
A filmet is Frenreisz csinálta, csak az István, az ifjabbik. Hiszen ők testvérek. Ők az idősebbik Frenreisz István és a Gundel lány gyermekei, a féltestvérük pedig nem más volt, mint Latinovits Zoltán.
.
Ha meg már a Wagner is megemlítetted, akkor írjuk le azt is, hogy nem csak egyszerűen egy Piedone-klónról van szó, hanem ezt a helikopteres jelenetet is lopták, mégpedig a Coppola féle Apokalipszis mostból. Amikor megláttam ezt ebben a filmben, majdnem ordítottam a fájdalomtól.

eLzsÉ 2015.04.19. 23:45:00

@Bergyilkos Bohoc:

Nem egy kurva nagy hülyeség van benne, hanem minden jelenetbe jut egy-egy.

Az elején például futószalagon mennek be a dollárok, de ki rakta fel őket rá, mert amikor Hunyadkürti bemegy, nincs ott senki.
És aki felrakta, vajon lézerszeme volt-e, mert olyan pontosan pozicionálta őket, hogy a nyomólemez mindegyiket pont eltalálta.

Aztán Füttyös Johann idejön, lovagol, de biztos nem találja a dollár-boltot, ha nem jön Csöpi, sose vesz kamerát, ami nyilván itt a legolcsóbb egész Európában.

És Puskás Öcsi persze mindent tud, a "hallom, kaptad a meszelőt a melóból" szövegétől mindig visítok, de szerencsére Johann is pont a szomszédja.

És reggelig lehetne sorolni, valahogy mégis van egy bumfordi bája, ha megy a TV-ben mindig megnézem.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.04.20. 00:44:57

@fingerbangs: Te beteg vagy Kern jelenleg az egyik -ha nem az elso - legsokoldalubb szinesze, humoristaja
/sopankan meg mindig szetrohogom az agyam es csak kabare/
ja es hozzateszm, mindegy ki van elore irva
a betumeret egyforma es nekem ugy tunik, mintha Bujtornak nagyobb fotoja lenne egy cseppet

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.04.20. 00:49:38

@Bergyilkos Bohoc: @eLzsÉ:
sot a plakat is el van rontva a 100 dollaroson nem iis Kern van

♔bаtyu♔ 2015.04.20. 08:40:43

Ezek inkább a végtelen primitívségüktől voltak jók. Persze erről nem a színészek tehettek, hiszen Kern szerintem az egyik legjobb magyar színész, hanem a pénztelenség és az igénytelen rendezés. Afféle nyaralás lehetett ez ott mindenkinek.

üregi 2015.04.20. 10:00:39

@pythonozok: Az efféle "hűdehiperkritikusvagyokezekkelarégiszarokkal" típusú hozzászólásokra mondta a szomszédom, hogy "...az ilyenek attól is fintorognak, ha pisilés közben nem kőkemény a farkuk".
Csinálni kell jobbat, időtállóbbat; nem fikázni!
Én ma is ugyanúgy elgöcögök a Csöpi filmeken, pedig szintén látom, mennyire műmájer és gyerekesen manipulatív az egész. De ez (is) hozzátartozott a korszak hangulatához. Ez KARIKATÚRA, nem Shakespeare dráma!
Aki nem veszi észre...
Megjegyzem, ennek a korszaknak is lesz 20-40 év múlva egyfajta érzete. Annyira lesz "röhejes" (avagy hangulat-idegen?) pl. az Avatar, vagy az Interstellar , mint a Házibuli, vagy a Kommandó. Elég csak a Bond filmekre gondolni.
Ha kérhetem, tökfilkók az Avatar-os hasonlatba kössenek bele!

pythonozok · http://visszabeszelo.blog.hu 2015.04.20. 10:33:36

@üregi: megszólalt a hiperintelligencs fetisiszta :D

Anna Pék 2016.01.23. 21:25:41

@eLzsÉ: A Füttyös Johannt melyik színész játssza? :)

MIG-31 2019.10.26. 20:14:39

@Bergyilkos Bohoc: lehet hogy azért találták ki így, mert a gyilkos nevét direktbe felírva nem hagyta volna ott a gyilkos, erre meg nem figyelt. Bár erre konkrétan nem emlékszem már. De ha a haldoklása alatt rajzolta fel a tornyot, amikor a gyilkos már nem volt ott, akkor tökmindegy.

MIG-31 2019.10.26. 20:40:13

A kis Fiat elején a vöröscsillag simán lehet azért, mert mondjuk Fiat licenszben gyártották vagy a jugók vagy a lengyelek.
Azért a vidámparkos jelenthez nem mondanám hogy levetkőztették a nőt, csak eltépték a ruháját amolyan fenyítésként.

Ez a film volt évtizedek után az elsőn nem állami magyar film, ugyanis a filmhez Bujtor István kezdeményezésére a Mafilm és a Skála-Coop feles vállalkozásában megalakította Moviecoop GT-t. A neten olvastam egy történetet a pénz ill. szponzorok összegyűjtéséről, amit sajnos azóta se leletem meg újra. Alényeg az volt, hogy Demján Sándor, a Skála-Coop igazgatója is adott x összeget a filmhez, cserébe az volt a kérése vagy javaslata, hogy tűnjön fel a filmben a rivális Centrum áruház egy reklámszatyra. Gondolom azért, mert ha ezzel az ötlettel Bujtor beállított a Centrumhoz, akkor ők is adtak pénzt a filmhez.

A Hamis a babánál már volt saját cége, az internet szerint a Bujtor Film.
süti beállítások módosítása