Rovatok

Filmrajongó

Több mint 1000 bejegyzésből álló magyar nyelvű filmadatbázis, filmrajongóktól filmrajongóknak. Nem vagyunk kritikusok, nem vagyunk szakértők, csak két tv-néző, akik szeretik a filmeket:) Ha nem tudod, mit nézz este, vagy hogy megéri-e látni az adott filmet, keress rá (jobb oldalt a Kategóriák vagy A héten a tvben listában) és olvasd el a véleményünket róla! Erre a címre tudtok írni nekünk: tomzameth@gmail.com

Kategóriák

18+ (1) akció (151) áldokumentum (7) animációs (71) bekategorizálhatatlan (6) dokumentum (15) dráma (347) fantasy (145) háborús (20) hill (20) hírek (91) horror (201) kaland (80) katasztrófa (4) krimi (73) magyar (89) musical (11) néma (11) paródia (36) regényem (11) rövidfilm (14) sci fi (150) spencer (26) sport (39) szatíra (11) szuperhős (108) thriller (64) történelmi (42) vígjáték (492) western (11) zene (63)

Kék Szemek és A lány a tűzesőben Facebook Oldal

Friss topikok

  • Tévésámán: @Liberális Artúr: Köszönjük:) (2024.02.10. 13:04) 16. születésnapi bejegyzés I. – Összefoglaló 2023-ról
  • Tévésámán: @Gerberus: Az animáció egy része tényleg nagyon ronda, erre legjobb példa a felügyelő, de a pirami... (2024.01.18. 21:06) Halhatatlanok [Immortel (ad vitam), 2004]
  • Pedrolacarte9213: Szerintem egy igazi klasszikus. Számomra érthetetlen, hogy miért nem kapott Oscar-díjat. Összessé... (2024.01.11. 08:58) Excalibur (1981)
  • gigabursch: Ezek szerint a film kiválóan bemutatja, hogy az orvosi arrogancia nem mai találmány, viszont a gye... (2023.12.07. 14:04) Semmelweis (2023)
  • gigabursch: @Tévésámán: Kb három évtizede láttam. Orrba-szájba kerestem mindenféle megosztó oldalon, de sehol... (2023.09.15. 21:14) Csontváry (1980)

2011.01.23. 22:28 Tévésámán

Zseni az apám (Smart People, 2008)

 

Ismét itt vagyok, visszatértem, mint a babos burrito:D Újfent egy hétbe tellett megnéznem egy filmet, de nem is csoda, most elég sokat dolgoztam, megint elkezdtem War3-azni és a tv se ad semmi jót. Sajnos ezek összességében oda vezetnek, hogy hétköznaponként 23:00-kor már olyan álmos vagyok, hogy nem bírom nyitva tartani a szemem, így képtelen vagyok filmet nézni. Viszont a listáim egyre csak bővülnek, pl. nemrég kivettem a könyvtárból a 101 sci-fi amit látnod kell mielőtt meghalszt, szóval most már fantasztikusmozi-listám is lett. Azért megpróbálok haladni, mert nem akarok leállni a bloggal, de ha csak heti egyszer jön valami, akkor nagyon belassulunk. Plusz nyakunkon a 3. születésnap, amire valami különlegesség illene - de ez is egyelőre a jövő zenéje.

 

Erről a filmről egy LAN-parti miatt lemaradtam, viszont Mozsárágyú felvette nekem, így tegnap mégiscsak láthattam. Kizárólag Ellen Page miatt érdekelt, de a végére úgy éreztem, hogy nem csak miatta, sőt, nem elsősorban miatta érte meg:)

 

Lawrence (Dennis Quiad) az irodalom professzora, rendkívül intelligens, több könyv szerzője és jelenleg egyetemen tanít viktoriánus irodalmat. Van egy fia, James (Ashton Holmes) és egy lánya, Vanessa (Ellen Page). Viszont mióta a gyerekek anyja elhunyt, a család szétesőben van: Lawrence-et utálják a diákjai és kollégái; Vanessa apjához hasonlatos intellektusával mindenkit elüldöz maga mellől; James pedig kollégiumi szállásán tölti a legtöbb időt, hogy ne kelljen ezzel az utálatos párossal együtt lennie. Aztán a professzor egy különös baleset révén kórházba kerül, ahol egykori diákja, Janet (Sarah Jessica Parker) kezeli őt és kiderül, hogy a doktornő anno gyengéd érzelmeket táplált tanára iránt - hősünk így összeszedve minden bátorságát, elhívja a nőt egy "szemtől szembeni beszélgetésre".

De a dolgok nem úgy alakulnak, ahogy azt Lawrence várta, a helyzete pedig csak még kilátástalanabbá válik, mikor felbukkan mostohatestvére, a semmirekellő Chuck (Thomas Haden Church). Vajon Janet és Chuck képesek lesznek visszaterelni a valóságba ezt a két embertársaitól elidegenedett zsenit, apát és lányát?

 

Nem vártam semmit, de mégis jól szórakoztam! Ez elsősorban dráma, de mégis az egészet könnyed, kellemes stílusban tálalják. Édesanyám és a húgom leszólták, de nekem azért tetszett annyira, mert én is nehezen találom a helyem ebben a mai társadalomban - plusz bármit megnéznék, amiben Ms. Page benne van:) A történet egyébiránt elég egyszerű, végülis apa és lánya változását láthatjuk, bár utóbbi esetében ez kevésbé látványos. Néha kell nézni ilyen filmeket is, amiben nem történnek tragédiák, nincs benne lövöldözés, erőszak, se szörnyek, szuperhősök és még folytathatnám.

 

Kérdezhetitek akkor, hogy mégis mi benne a jó? Hát a nagyszerű színészek! Dennis Quaidet bírom, elég csak a szerintem nagyon izgalmas Frequency-re vagy a vicces Vérbeli hajszára gondolnunk, ha róla van szó. Egészen érdekes volt ebben a szerepben látni őt, de kitűnően teljesített. SJP-t nem kedvelem, de csak a Szex és Csikágó óta, egyébiránt semmi bajom nem lenne vele. Mind a Hókusz Pókusz, mind ez megmutatja, hogy a leginkább lóra hasonlító hölgyemény azért tehetséges, csak kár, hogy plázapicsák divatszemetére pazarolja az adottságait.

 

 

Ellen Page csodásan kibírhatatlan figurát kelt életre, Vanessa jéghideg, rosszindulatú és boldogtalan, de legbelül csak egy kis szeretetre és figyelemre vágyik. Fura választás volt ő ide, mert kedves arca van és a karakter mégis olyan gonosz:) De a prímet Thomas "Homokember" Haden Church viszi, aki egy igazi, ízig-vérig valódi embert kelt életre. A négy központi hősből egyedül Chuckot tudnám elképzelni, ahogy szembejön velem az utcán, vagy a sarki kocsmában támasztja a pultot:) Az övé a legtöbb poén, alapvetően feldobja az egyébként nem igazán vicces cselekményt.

 

Semmi egyéb érdekesség nincs, csak annyi, hogy a Smart People 4 millió dollárból készült, 11 milliót hozott, a kritikától vegyes értékeléseket kapott. Egy bizonyos weboldal szerint viszont  a világ legrosszabb filmjeinek egyike és úgy gondolom, valóban nem sok embernek tetszene, de nagyon kíváncsi vagyok, hogy látta-e még egyáltalán bárki más is, és ha igen, mit gondol róla? Jöhetnek a kommentek:)

 

 

Röviden: egy könnyed történet; négy csodás színész; pár jó poén - ilyennek kell lennie egy szombat/vasárnap esti filmnek az én olvasatomban!

 

Pontozás:

 

imdb: 6.2 (5 év alatt 0.1-et csökkent.)

 

Szerintem: 5/5 (Nekem jó érzésem lett tőle:))

 

Hírek:

 

- Thomas Haden Church-öt legközelebb a John Carter of Mars című akció-fantasy-ban láthatjuk majd.

 

Már jó hete folyton Ed, Edd 'n Eddy-t nézünk itthon, úgyhogy ez lefoglalja minden időnket. Még várat magára a Watchmen Director's Cut, de asszem most inkább megnézem dvdről a Döglött halat, hogy valami vicces filmmel fejezzem be ezt a hetet. Majd valamikor jövök újra...

Szólj hozzá!

Címkék: vígjáték dráma


A bejegyzés trackback címe:

https://transfesser.blog.hu/api/trackback/id/tr212608577

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása