Rovatok

Filmrajongó

Több mint 1000 bejegyzésből álló magyar nyelvű filmadatbázis, filmrajongóktól filmrajongóknak. Nem vagyunk kritikusok, nem vagyunk szakértők, csak két tv-néző, akik szeretik a filmeket:) Ha nem tudod, mit nézz este, vagy hogy megéri-e látni az adott filmet, keress rá (jobb oldalt a Kategóriák vagy A héten a tvben listában) és olvasd el a véleményünket róla! Erre a címre tudtok írni nekünk: tomzameth@gmail.com

Kategóriák

18+ (1) akció (151) áldokumentum (7) animációs (71) bekategorizálhatatlan (6) dokumentum (15) dráma (346) fantasy (145) háborús (20) hill (20) hírek (91) horror (201) kaland (80) katasztrófa (4) krimi (73) magyar (88) musical (11) néma (11) paródia (36) regényem (11) rövidfilm (14) sci fi (150) spencer (26) sport (39) szatíra (11) szuperhős (108) thriller (64) történelmi (42) vígjáték (492) western (11) zene (63)

Kék Szemek és A lány a tűzesőben Facebook Oldal

Friss topikok

  • Tévésámán: @Liberális Artúr: Köszönjük:) (2024.02.10. 13:04) 16. születésnapi bejegyzés I. – Összefoglaló 2023-ról
  • Tévésámán: @Gerberus: Az animáció egy része tényleg nagyon ronda, erre legjobb példa a felügyelő, de a pirami... (2024.01.18. 21:06) Halhatatlanok [Immortel (ad vitam), 2004]
  • Pedrolacarte9213: Szerintem egy igazi klasszikus. Számomra érthetetlen, hogy miért nem kapott Oscar-díjat. Összessé... (2024.01.11. 08:58) Excalibur (1981)
  • gigabursch: Ezek szerint a film kiválóan bemutatja, hogy az orvosi arrogancia nem mai találmány, viszont a gye... (2023.12.07. 14:04) Semmelweis (2023)
  • gigabursch: @Tévésámán: Kb három évtizede láttam. Orrba-szájba kerestem mindenféle megosztó oldalon, de sehol... (2023.09.15. 21:14) Csontváry (1980)

2009.08.03. 23:48 Tévésámán

A pokolból (From Hell, 2001)

Jószolgálati közlemény: Szeretnék ezúton is köszönetet mondani annak az ifjúnak, aki kölcsönadta a mobilját, hogy hazatelefonálhassak:) Ugyanis nem vittem magammal kulcsot, valami vadállat meg szétverte a kaputelefont, így nem lehetett felcsöngetni. A telefonomat is otthon hagytam, de ő szerencsére segített rajtam. Köszönöm:)

Térjünk a trágya, tegnap 5 film volt egyszerre:

- Trója: nagy, látványos, epikus, remek színészekkel. Mindenki utálja, én szívesen nézem mégis.

- Johnny English: Rowan Atkinsont szerintem nem lehet gyűlölni, ez pedig egy olyan film, hogy ha egyszer megnézed, tetszeni fog. De másodszorra már nem...

- Nacho Libre: Jack Black elsősorban gyerekeknek való, szívhez szóló komédiázása a szerzetesről, aki maszkos pankrátor akar lenni. Nem a legjobb, de szerethető, egyszer mindenképpen érdemes megnézni.

- Az időgép: Guy Pearce Verne Gyula klasszikusának földolgozásában előre-hátra utazgat az időben. Elsőre nem tetszett, másodjára már igen. Jóféle sci-fi.

Az ötödik pedig ez volt. Mit tudtam? Johnny Depp a hős, Alan Moore képregényéből készült - a szintén általa kitalált művekből lett Watchmen és a V, mint Vérbosszú nagy kedvenceim, de még A Szövetséget is szeretem, így látnom kellett A pokolbólt is.. Különben meg Johnny Deppet mindenki imádja:) Anno egy srác ajánlotta a filmet, de csak az abszint-ivást emelte ki belőle, ami egy jelenetnyi, viszont ezzel a marhasággal elvette tőle a kedvem. Anno nem voltam kíváncsi rá. Most mégis leültem a képernyő elé és hogy mi a véleményem? A reklám után A sztori ismertetése után elmondom!

Abberline nyomozó (Depp) különböző drogok hatására képes víziókat előidézni, melyek segítik őt különös ügyei megoldásában. Ezúttal London hírhedt Whitechapel negyedében történnek brutális gyilkosságok, melyeket fel kell derítenie. A gyilkos prostituáltakkal végez, akik ráadásul ismerték egymást - köztük dolgozik a szép Mary (Heather Graham lángvörös hajjal), akit azonban egy másik rejtély is nyomaszt. Barátnőjét, egykori "munkatársát" ugyanis elrabolják... A Hasfelmetsző-ügy (mert ugye erről van szó) egyre szövevényesebb, a kivégzések egyre undorítóbakká válnak, és mindenki gyanús lesz - Abberline-nak pedig újabb akadály gördül az útjába: a szerelem...

(Egy kellően nagy Johnny Depp-kép és minden hölgy szeme az írásomra tapad:D) Ez az egyetlen film, ami úgy készült el egy nagy sikerű képregényből, hogy Moore rajtahagyta a nevét. Kétségtelen, hogy A pokolból nagyon véres, borzasztóan sötét és félelmetes, ráadásul néhol elképesztően képregényszerű, így biztosan elnyerte Alan bácsi tetszését. Térjünk rá a színészekre: A kicsit feljebb látható úriember nagyszerűen teljesít, bár az igazat megvallva szerintem nem ő viszi a pálmát. De az ő neve az, amivel el lehet adni a mozit, ő néz le ránk a plakátokról, és mégiscsak ő a főhős. Robbie Coltrane (akit mostanság már beskatulyáztak Rubeóla Hibrid szerepébe) remek mellékszereplő, nagyon feldobja a mozit, ő lövi el a poénokat is, meg mindig gatyába rázza nyomozó kollégáját. Graham szép és nekem a játéka is tetszett. A többi utcalány szintén hiteles, még Estelle Skornikot (Ada) emelném ki, de csak mert tetszik:)

Ian Holm az, aki a legnagyobb itt, aki a pálmát viszi, a numero uno. Annyira jó, hogy nagyon:) Bár főként csak irritáló mellékszereplőként találkoztam vele, itt minden korábbi hülye alakítását feledteti. A mellék-mellékesek közt ott van Jason Flemyng, aki A Szövetség Jekyll/Hyde-ja volt és Ian "Nyaknélküli" McNiece (pl. Ace Ventura 2.Az a baj ezzel a mozival, hogy egy aprócska szinkronbeli megfigyelés miatt már a 25. perc körül rájöhetünk, kicsoda Jack, plusz az újranézésnek szerintem nem sok értelme van. Bizony, eddig csupa jót mondtam és most, a pontozásnál azért is lehúzom:D

És hogy ki a gyilkos, vagy miért követi el rémtetteit? Nézzétek meg, vagy vegyétek meg a képregényt és kiderül!

imdb.com felhasználói szerint: 6.8/10

Szerintem: 4/5     

Egyébiránt Depp úr adatlapján láttam, hogy lesz Karib-tenger kalózai 4. (!), valamint nagyon várom már Tim Burton legújabb agymenését, az Alice Csodaországbant, amiben Johnny szintén szerepel. (Már mindkettőről megszületett az írás.) Holnap jön egy újabb Babylon 5-film, egyébként ezen a héten nem lesz semmi igazán nagy durranás.

Szokásos youtube-os trailer itt:

1 komment

Címkék: horror


A bejegyzés trackback címe:

https://transfesser.blog.hu/api/trackback/id/tr961287196

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mozsárágyú · http://transfesser.blog.hu 2009.08.04. 18:27:13

A Trójánál rosszabb film nincs is.
süti beállítások módosítása