Rovatok

Filmrajongó

Több mint 1000 bejegyzésből álló magyar nyelvű filmadatbázis, filmrajongóktól filmrajongóknak. Nem vagyunk kritikusok, nem vagyunk szakértők, csak két tv-néző, akik szeretik a filmeket:) Ha nem tudod, mit nézz este, vagy hogy megéri-e látni az adott filmet, keress rá (jobb oldalt a Kategóriák vagy A héten a tvben listában) és olvasd el a véleményünket róla! Erre a címre tudtok írni nekünk: tomzameth@gmail.com

Kategóriák

18+ (1) akció (151) áldokumentum (7) animációs (71) bekategorizálhatatlan (6) dokumentum (15) dráma (347) fantasy (145) háborús (20) hill (20) hírek (91) horror (201) kaland (80) katasztrófa (4) krimi (73) magyar (89) musical (11) néma (11) paródia (36) regényem (11) rövidfilm (14) sci fi (150) spencer (26) sport (39) szatíra (11) szuperhős (108) thriller (64) történelmi (42) vígjáték (492) western (11) zene (63)

Kék Szemek és A lány a tűzesőben Facebook Oldal

Friss topikok

  • Tévésámán: @Liberális Artúr: Köszönjük:) (2024.02.10. 13:04) 16. születésnapi bejegyzés I. – Összefoglaló 2023-ról
  • Tévésámán: @Gerberus: Az animáció egy része tényleg nagyon ronda, erre legjobb példa a felügyelő, de a pirami... (2024.01.18. 21:06) Halhatatlanok [Immortel (ad vitam), 2004]
  • Pedrolacarte9213: Szerintem egy igazi klasszikus. Számomra érthetetlen, hogy miért nem kapott Oscar-díjat. Összessé... (2024.01.11. 08:58) Excalibur (1981)
  • gigabursch: Ezek szerint a film kiválóan bemutatja, hogy az orvosi arrogancia nem mai találmány, viszont a gye... (2023.12.07. 14:04) Semmelweis (2023)
  • gigabursch: @Tévésámán: Kb három évtizede láttam. Orrba-szájba kerestem mindenféle megosztó oldalon, de sehol... (2023.09.15. 21:14) Csontváry (1980)

2013.08.05. 17:20 Tévésámán

Timothy Green különös élete (The Odd Life of Timothy Green, 2012)

the-odd-life-of-timothy-green-poster-big.jpg

Tavaly kaptam egy emailt a Forum Hungary egyik alkalmazottjától, aki felajánlotta, hogy néhány premierjükre ad nekem ingyenjegyeket, amiket nyereményjáték keretében ki kellene sorsolnom az olvasóim között. Mondta, hogy nem mindenre tud adni, én türelemmel vártam, aztán mégse kaptam semmit egész évben. (Csak hogy tiszta legyen a kép, a Forum Hungary az egyik legnagyobb magyar filmforgalmazó cég.) A lényeg az, hogy az általa küldött premierek listáján találkoztam először ezzel a művel, ami aztán valahogy eltűnt a süllyesztőben, ám megjegyeztem magamnak, így most, hogy leadta az HBO, megnéztem. Lássuk, mi is ez: 

odd-life-timothy-green-2012-bdrip-xvid-ac3-hq-hive-cm8screen.png

Cindy (Jennifer Garner) és Jim (Joel Edgerton) Green számos sikertelen próbálkozás után megtudják, hogy nem lehet gyermekük. Az esemény szörnyen lesújtja a házaspárt és ahhoz, hogy tovább tudjanak lépni, a férj javaslatára a rossz hír éjjelén elképzelik, milyen lett volna a gyermekük, a tulajdonságait pedig kis papírfecnikre írják vagy rajzolják le, végül a feljegyzéseket egy dobozban elássák a kertjükben, ezzel lezárva magukban a dolgot. Azon az éjjelen hatalmas vihar támad és a mennydörgésre felriadó Greenék hamarosan egy fülig sáros kisfiút találnak a házukban, akit Timothy-nak hívnak (CJ Adams) és Apának meg Anyának szólítja őket. A legkülönösebb viszont az, hogy a fiúcskának növényi levelek vannak a lábán és minden jel arra mutat, hogy az elásott vágyak magjából nőtt ki! A megmagyarázhatatlan esemény boldogságot hoz a reményvesztett párnak és a túl kedves, naiv Timothy is lassacskán beilleszkedik a családba, talál magának egy idősebb barátot, Jonit (ő egy lány, Odeya Rush), szóval úgy tűnik, minden rendben van. De vajon meddig tarthat ez a boldogság?

picture-of-cj-adams-in-the-odd-life-of-timothy-green-large-picture.jpg

Semmi igazán érdekeset nem vártam, de mivel alapvetően romantikus beállítottságú vagyok, ezért jól szórakoztam a Timothy Greenen, sikerült megfognia. Sok érzelgős pillanat van, de közben lehet nevetni, izgulni és örülni a szereplők sikereinek/boldogságának, hiszen ez egy mese. Mese felnőtteknek a gyerekekről, a családról, arról, hogy nincs tökéletes szülő és tökéletes gyerek, meg hogy az őszinteség gyakran a legjobb megoldás, még ha biztos is vagy benne, hogy senki sem hisz majd neked. Talán már hangoztattam itt párszor, hogy nem kedvelem Jennifer Garnert, de ebben a szerepében mégse irritált, Joel Edgerton (eddigi legnagyobb sikere a Star Wars II. és III. részében Owen Lars) és CJ Adams tűrhetőek voltak, mellettük meg akadt pár arc, akiket örültem, hogy újból láthattam: David Morse (Jim apja), M. Emmet Walsh (Bub bácsi), Lois Smith (Mel néni, a True Bloodban Sookie nagymamája), Dianne Wiest (Mrs. Crudstaff, az Ollókezű Edwardban az anyuka), valamint meg kell még említeni, hogy a fociedző a rendkívül híres Common névre hallgató rapper. Az író-rendező Peter Hedges, aki az Egy fiúról és a Gilbert Grape forgatókönyvét készítette; az ötletgazda-producer pedig Ahmet Zappa, Frank Zappa fia. 

odd life of timothy green.jpg

Érdekességnek mindössze annyit találtam, hogy ugyanabban a házban forgatták, ahol a Rob Zombie-féle Halloween 2-t és hogy CJ Adams megnyerte a 2013-as Young Artist Awardot a Legjobb Tízéves vagy Annál Fiatalabb Főszereplő kategóriában. A Timothy Green különös élete 25 millió dollárból lett és ennek kb. a dupláját hozta vissza, a kritikusoktól negatív vagy felemás értékeléseket kapott. 

odd-life-timothy-green-image04.jpg

Kérdés, hogy mennyire nevezhető fantasy-nek vagy akár vígjátéknak ez, az én válaszom az, hogy inkább nevezzük egy szép, felnőtteknek szóló mesének. Aki nem szereti a szirupos/ömlengős alkotásokat, az inkább hagyja ki, de a drámák kedvelőinek biztosan tetszeni fog! 

Pontozás: 

imdb: 6.6 (4 év alatt 0.2-t emelkedett.)

Szerintem: 5/5 

Hírek: 

- A csinos Odeya Rush jövőre a When the Devil Comes című horrorban fog játszani, valamint ő lesz Szűz Mária, a Mary Mother of Christban. 

Ma megvettem a turkálóban egy százasért A híres Ron Burgundy legendáját, amiről már van írás, de akkor elemezni fogom az extrákat amikből talán annyi van, hogy akár egy külön bejegyzés is születik majd belőlük. Ezen a héten megpróbálok eljutni a moziba, ám az általam igencsak érdekesnek talált Byzantiumot nem tudom megnézni, mert itt, Székesfehérváron nincsen műsoron... Vagy a korhatár miatt vagy fogalmam sincs, mi miatt, de nem lesz és nagy valószínűséggel se a Carrie-t, se a Ha/Ver 2-t nem tudom majd itthon megnézni, ahogy anno a Gyilkos Joe-t se tudtam... Szóval biztosan készül új bejegyzés ezen a héten, csak még dunsztom sincs, miről fog szólni:) (Jelen esetben mind a három alkotást láttam, az elsőt az HBO-n, a másodikat Székesfehérváron a moziban, a harmadikat Budapesten - írtam is róluk.)

Szólj hozzá!

Címkék: fantasy vígjáték dráma


A bejegyzés trackback címe:

https://transfesser.blog.hu/api/trackback/id/tr155446316

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása