Rovatok

Filmrajongó

Több mint 1000 bejegyzésből álló magyar nyelvű filmadatbázis, filmrajongóktól filmrajongóknak. Nem vagyunk kritikusok, nem vagyunk szakértők, csak két tv-néző, akik szeretik a filmeket:) Ha nem tudod, mit nézz este, vagy hogy megéri-e látni az adott filmet, keress rá (jobb oldalt a Kategóriák vagy A héten a tvben listában) és olvasd el a véleményünket róla! Erre a címre tudtok írni nekünk: tomzameth@gmail.com

Kategóriák

18+ (1) akció (151) áldokumentum (7) animációs (71) bekategorizálhatatlan (6) dokumentum (15) dráma (347) fantasy (145) háborús (20) hill (20) hírek (91) horror (201) kaland (80) katasztrófa (4) krimi (73) magyar (89) musical (11) néma (11) paródia (36) regényem (11) rövidfilm (14) sci fi (150) spencer (26) sport (39) szatíra (11) szuperhős (108) thriller (64) történelmi (42) vígjáték (492) western (11) zene (63)

Kék Szemek és A lány a tűzesőben Facebook Oldal

Friss topikok

  • Tévésámán: @Liberális Artúr: Köszönjük:) (2024.02.10. 13:04) 16. születésnapi bejegyzés I. – Összefoglaló 2023-ról
  • Tévésámán: @Gerberus: Az animáció egy része tényleg nagyon ronda, erre legjobb példa a felügyelő, de a pirami... (2024.01.18. 21:06) Halhatatlanok [Immortel (ad vitam), 2004]
  • Pedrolacarte9213: Szerintem egy igazi klasszikus. Számomra érthetetlen, hogy miért nem kapott Oscar-díjat. Összessé... (2024.01.11. 08:58) Excalibur (1981)
  • gigabursch: Ezek szerint a film kiválóan bemutatja, hogy az orvosi arrogancia nem mai találmány, viszont a gye... (2023.12.07. 14:04) Semmelweis (2023)
  • gigabursch: @Tévésámán: Kb három évtizede láttam. Orrba-szájba kerestem mindenféle megosztó oldalon, de sehol... (2023.09.15. 21:14) Csontváry (1980)

2011.11.02. 21:26 Tévésámán

A romok (The Ruins, 2008)

Az év elején, mikor születésnapi ajándékként barátaimmal elmentem az Álomháború bemutatójára, óriási élményben volt részem. Az a film azonnal az első számú kedvencem lett és még ma is az. Valamikor aztán eszembe jutott, hogy meg kéne néznem mind az öt főszereplő hölgytől valamit, amiben a többiek nélkül szerepelnek. Ám az imdbs adatlapjaik alapján kiderült, hogy már láttam őket, csak nem emlékeztem rájuk, vagy csupa olyasmiben szerepeltek, ami hidegen hagy. Kb. így voltam Jena Malone-nal is: láttam őt a Kapcsolatban, de csak az újranézésnél derült ki, hogy hol van benne. A Donnie Darkohoz is szerencsém volt, de mivel abból valami emo-kultfilm lett, ezért meg nem nézném újra - de legalább ezt minden hülye látta, így be tudom velük azonosíttatni Jenát. Aztán rábukkantam a The Ruins-ra, amiről csak az volt biztos, hogy horror és ő az egyik főszereplő. Most, hogy a halovén miatt nekiálltam az ijesztgetős műveknek, ez ugrott be, közvetlenül a Dawn of the Dead után. Igaz, hogy a tervem kudarcba fulladt (ha sikerült volna, akkor ezt múlt hét péntek körül néztem volna), de ettől függetlenül nem mondtam le róla, úgyhogy rá is térek a tárgyra, jöjjön A romok!

Hőseink vakációzó fiatalok, két párocska: Amy (Malone) és Jeff (Jonathan Tucker) meg Stacey (Laura Ramsey) és Eric (Shawn "Jégember" Ashmore). A Mexikóban töltött nyaralás utolsó napját emlékezetessé akarják tenni, ezért elfogadják a hozzájuk csatlakozó, kissé félszeg német, Mathias (Joe Anderson) ajánlatát: keressék meg együtt az erdő mélyén lévő maja templom-romot, ami még a térképeken sincs rajta! A rendkívül hosszú és körülményes út végén megpillantják a lenyűgöző építményt, amit szinte teljesen benőtt a növényzet - ám nincs sok idejük gyönyörködni a múlt kincseiben, mert megjelenik néhány helyi férfi, akik valami ismeretlen nyelven ordítoznak velük és az egyikük lelövi a srácokkal tartó görög fiút. Hőseink az egyetlen logikus menekülési irányt választják: fel, a templom tetejére. Hamarosan az ősi építményt körülveszik a bennszülöttek, akik nem hajlandóak leengedni a fiatalokat a menedékhelyről. Az egyetlen kiutat a rom belsejéből hallatszó telefon-csörgés jelenti: valaki ott hagyhatott egy mobilt. Ám a lejutás korántsem könnyű, ezen kívül egyre több viszontagságot élnek meg összezárva, egymásra utalva, mialatt kezdenek rádöbbenni, hogy van ott velük még valami. Valami, amiről normális esetben senki sem gondolná, hogy veszélyes. De most az életük függ attól, hogy fel tudják-e venni a harcot ezzel a dologgal - és az egyre növekvő őrülettel...

Az első jelenetben rögtön egy lány kiáltozik egy sötét helyen, mialatt különös hangok veszik körbe, aztán valami elkapja - ez elég hatásvadász indítás, ráadásul nekem egészen az utánaolvasásig nem is esett le, hogy ki az a csaj és miért van ott. (Bár ez korántsem lényeges...) No, szóval indul a film, lefutjuk a szokásos bemutatkozó köröket, nagyjából megtudjuk, ki milyen. Aztán jön ez a buta ötlet, hogy menjenek be a dzsungel közepére - hát jó, fiatalok, amerikaiak, megbocsátunk nekik... Amikor megjelennek a maják (merthogy ők azok), akkor egész érdekes felállás alakul ki, jó ideig egy klasszikus thriller-helyzetet nézhetünk. Ekkor még semmi természetfeletti dologra nem gondolhatunk. Amikor pedig kiderül, hogy mi az ellenség, akkor sokan talán nagyot néznek, hogy mi ez a baromság? Bevallom, ehhez hasonlót még sosem láttam. Az ötlet maga oké, hiszen a valami egy arctalan, folyamatosan jelen lévő, de inkább csak a háttérben meghúzódó fenyegetés. Az igazi kihívás az, hogy hogyan tudnak együttműködni a túlélésért: ismerik egymást, de ebben a helyzetben mégis megint mindenki bizalmatlankodni kezd; a készletek végesek; úgy látszik, nincs kiút és ekkor kellene eldönteni, hogy melyik menekülési tervet válasszák. Mindkettő őrültség, de ilyenkor lehetetlenség racionális döntést hozni... A fenyegetés erősödik, de mindig jön valami meglepő újítás: a gonosz egy újabb tulajdonsága, amit eddig nem is sejtettünk. A csavarok aprók, de működnek; leginkább az emberek által egymásnak okozott testi/lelki sérülésekkel sokkolnak minket a készítők.

Jena Malone volt a fő ok, amiért megnéztem A romokat és azt kaptam, amire számítottam. Nekem tetszik a külseje, mert különös, egyedi, épp ezért örültem, hogy megmutatják fürdőruhában, lengén öltözve, meg hogy szemüveget is adtak rá, mert az tök jól áll neki. A hosszú haj szintúgy. A játéka tetszett, szerintem ő a legtehetségesebb a négy hős közül! Kolléganője, Laura Ramsey csinos, ami praktikus, mert a férfinézőnek még rosszabb látni, ha egy ilyen szép lány szenved. Shawn Ashmore-nak örültem, mert legalább még egy ismert arc volt a főszereplők között. Jonathan Tuckernél emlékeztem, hogy találkoztam már vele valahol, de nem jöttem rá, hogy hol. Aztán kiderült: ő a Bunyó karácsonyigban Bud Spencer legnagyobb fia:) A maja vezér lehet még sokaknak ismerős, ő Sergio Calderón, aki anno a Karib-tenger kalózai 3-ban az egyik kalóz-urat, Villanueva kapitányt formálta meg. A rendező az elsősorban rövidfilmeket készítő Carter Smith; az író pedig a direktorral csak névrokon Scott B. Smith volt, aki saját, 2006-os regényéből írta a forgatókönyvet. Külön ki kell emelni, hogy a producerek egyike Ben Stiller és ez az első nem-vígjáték, amit pénzelt - szerencsére most egyáltalán nem nyomta rá a filmre a Stiller-stílus jellegzetességeit.

Érdekességek: A filmjogokat már akkor eladta az író, mikor a regény még meg sem jelent. Jó pár dologban eltér az írott mű és a mozgókép, de ezeket nem sorolom fel, mert az szpojler lenne:) Carter Smith éppen azelőtt vette meg a könyvet és kezdte el olvasni, mielőtt felkérték a rendezésre. Ben Stiller azért szállt be a projektbe, mert Scott B. Smith haverja. Bár a történet szerint Maxikóban vagyunk és nyáron, valójában a felvételek Ausztráliában készültek és télen. A forgatási szünetekben a színészek vastag kabátot viseltek, az izzadtságot pedig rájuk permetezett víz-olíva olaj-keverékkel jelenítették meg. Létezik egy alternatív befejezés, de a sima se kutya:) A The Ruins 8 millió dollárból készült és 22 milliót hozott vissza; a kritikai fogadtatása elég vegyes lett. Bár nem aratott osztatlan sikert, a gyártási költségeit már a vetítésének első hetében visszahozta.

Nem voltak nagy elvárásaim ezzel a filmmel kapcsolatban, de pozitívan csalódtam. Az ellenség ötlete nekem új volt, a "kínzások" nagyon naturalisztikusak és brutálisak, a lányok szépek, az ijesztések működnek és az utolsó jelenet nagyon durva! Aki kedveli a túlélő-horrorokat, annak biztosan tetszeni fog.

Pontozás:

imdb: 5.9

Szerintem: 5/5

Hírek:

- Jena Malone marad a borzongatós műfajban, jövőre mellékszereplőként lesz jelen a Jack and Diane-ben, ami (elvileg) vérfarkasos leszbi-horror:P Ezen kívül talán érdekesnek ígérkezik még a Lonely Hunter című életrajzi dráma, ami egy '40-es évekbeli amerikai írónőről szól, akit ő játszik majd. (Az elsőt láttam, sajnos inkább egy jó dráma, amit elcsesztek egy ál-horror beütéssel...)

- Ben Stiller önmagát alakítja a He's Way More Famous Than Youban (vígjáték), szinkronizál a Madagaszkár 3-ban (ez mi a bánatnak kell...) és újabb horrorban vesz részt, ami The Mountain névre hallgat - ebben láthatjuk is.

Várható írások: Battle Royale 2.

Szólj hozzá!

Címkék: horror


A bejegyzés trackback címe:

https://transfesser.blog.hu/api/trackback/id/tr653348912

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása