Rovatok

Filmrajongó

Több mint 1000 bejegyzésből álló magyar nyelvű filmadatbázis, filmrajongóktól filmrajongóknak. Nem vagyunk kritikusok, nem vagyunk szakértők, csak két tv-néző, akik szeretik a filmeket:) Ha nem tudod, mit nézz este, vagy hogy megéri-e látni az adott filmet, keress rá (jobb oldalt a Kategóriák vagy A héten a tvben listában) és olvasd el a véleményünket róla! Erre a címre tudtok írni nekünk: tomzameth@gmail.com

Kategóriák

18+ (1) akció (151) áldokumentum (7) animációs (71) bekategorizálhatatlan (6) dokumentum (15) dráma (347) fantasy (145) háborús (20) hill (20) hírek (91) horror (201) kaland (80) katasztrófa (4) krimi (73) magyar (89) musical (11) néma (11) paródia (36) regényem (11) rövidfilm (14) sci fi (150) spencer (26) sport (39) szatíra (11) szuperhős (108) thriller (64) történelmi (42) vígjáték (492) western (11) zene (63)

Kék Szemek és A lány a tűzesőben Facebook Oldal

Friss topikok

  • Tévésámán: @Liberális Artúr: Köszönjük:) (2024.02.10. 13:04) 16. születésnapi bejegyzés I. – Összefoglaló 2023-ról
  • Tévésámán: @Gerberus: Az animáció egy része tényleg nagyon ronda, erre legjobb példa a felügyelő, de a pirami... (2024.01.18. 21:06) Halhatatlanok [Immortel (ad vitam), 2004]
  • Pedrolacarte9213: Szerintem egy igazi klasszikus. Számomra érthetetlen, hogy miért nem kapott Oscar-díjat. Összessé... (2024.01.11. 08:58) Excalibur (1981)
  • gigabursch: Ezek szerint a film kiválóan bemutatja, hogy az orvosi arrogancia nem mai találmány, viszont a gye... (2023.12.07. 14:04) Semmelweis (2023)
  • gigabursch: @Tévésámán: Kb három évtizede láttam. Orrba-szájba kerestem mindenféle megosztó oldalon, de sehol... (2023.09.15. 21:14) Csontváry (1980)

2009.02.08. 16:21 Mozsárágyú

Ragyogás (The Shining) 1980

 

     Óriási film. Stanley Kubrick rendezése Stephen King művéből, főszerepben Jack Nicholsonnal. Már így csillagos ötös, és ez még csak a stáblista egy része.

     Jack Torrance (Nicholson haver) gondnoknak szegődik a Sziklás-hegységben lévő Szépkilátás Hotelba, 5 hónapra kábé, szóval a tél végéig kell rendben tartania a helyet. És így nyugodtan írogathat is, gondolja. Felesége, Wendy (Shelley Duvall) és fia, Danny (Danny Lloyd) is vele tart. Elhangzik egy 'puska a falon' jellegű mondat a munkaadótól, mielőtt Jack vállalná az állást, de lelőném a poént, ha ezt leírnám. A lényeg, hogy korábban történt egy s más abban a szállodában...

     Totális elszigeteltség vár a Torrance családra a legsötétebb évszak közepén - ez egészséges embereknek se túl kedvező, hát még a kissé gyenge idegekkel rendelkező családfőnek. Telik-múlik az idő és egyre jobban összemosódik számára a valóság és a képzelet - vagy csak úgy tűnik?

     Most valami írófélét kéne felkérnem, hogy írja már meg, amit gondolok a filmről, mert én nem tudom. Nem lehet megfogalmazni. Ezt csinálja veled: olyan, mintha te magad is megőrülnél a végére, meg elég különös, de én Jacknek szurkoltam. Most láttam másodszorra, első alkalommal ugyanígy neki szurkoltam, hogy ugyan érje már el, amit akar. Öröm nézni, ahogy Nicholson úr bekattan, vele együtt vigyorogtam minden alkalommal. A zene - amit meg néhol észre se vettem, mert a fülem esetenként folyamatosan ilyesféle hangokat ad ki  - az meg tisztára olyan, mint a lengyel Penderecki Hiroshima áldozatairól komponált "remekműve". Szóval idegtépő. És a kamera együttműködik a zenével, hol lassan közelít, hol közeliket mutat iszonyú sokáig.

    Jack még az őrület szélén is megnyerő ember látszatát kelti, vagy lehet, hogy csak én gondolom így? Wendy egy ijedt kutyára emlékeztet nagy szemével és sápadt, beesett arcával, a kis Danny meg felnőtteket megszégyenítően alakít. Nem olyan hosszú a film és természetesen egy pillanatra se unalmas, de még is úgy tűnik, mintha 4 vagy 5 órás lenne.

     Sokan ezt tartják a legelső igazi horrorfilmnek, nem tévednek nagyot. Mestermű.

Na, most nem azért, de éppen e pillanatban nézem, hogy tényleg Pendereckit hallunk egy csomószor. Esküszöm, nem néztem meg. Nem semmi vagyok. :)))))

Jack Torrance: Heeere's Johnny! - Ezzel a videóval remélem nem lövöm le túlságosan a poént:

Szólj hozzá!

Címkék: horror


A bejegyzés trackback címe:

https://transfesser.blog.hu/api/trackback/id/tr3930298

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása