Rovatok

Filmrajongó

Több mint 1000 bejegyzésből álló magyar nyelvű filmadatbázis, filmrajongóktól filmrajongóknak. Nem vagyunk kritikusok, nem vagyunk szakértők, csak két tv-néző, akik szeretik a filmeket:) Ha nem tudod, mit nézz este, vagy hogy megéri-e látni az adott filmet, keress rá (jobb oldalt a Kategóriák vagy A héten a tvben listában) és olvasd el a véleményünket róla! Erre a címre tudtok írni nekünk: tomzameth@gmail.com

Kategóriák

18+ (1) akció (151) áldokumentum (7) animációs (71) bekategorizálhatatlan (6) dokumentum (15) dráma (347) fantasy (145) háborús (20) hill (20) hírek (91) horror (201) kaland (80) katasztrófa (4) krimi (73) magyar (89) musical (11) néma (11) paródia (36) regényem (11) rövidfilm (14) sci fi (150) spencer (26) sport (39) szatíra (11) szuperhős (108) thriller (64) történelmi (42) vígjáték (492) western (11) zene (63)

Kék Szemek és A lány a tűzesőben Facebook Oldal

Friss topikok

  • Tévésámán: @Liberális Artúr: Köszönjük:) (2024.02.10. 13:04) 16. születésnapi bejegyzés I. – Összefoglaló 2023-ról
  • Tévésámán: @Gerberus: Az animáció egy része tényleg nagyon ronda, erre legjobb példa a felügyelő, de a pirami... (2024.01.18. 21:06) Halhatatlanok [Immortel (ad vitam), 2004]
  • Pedrolacarte9213: Szerintem egy igazi klasszikus. Számomra érthetetlen, hogy miért nem kapott Oscar-díjat. Összessé... (2024.01.11. 08:58) Excalibur (1981)
  • gigabursch: Ezek szerint a film kiválóan bemutatja, hogy az orvosi arrogancia nem mai találmány, viszont a gye... (2023.12.07. 14:04) Semmelweis (2023)
  • gigabursch: @Tévésámán: Kb három évtizede láttam. Orrba-szájba kerestem mindenféle megosztó oldalon, de sehol... (2023.09.15. 21:14) Csontváry (1980)

2009.04.13. 14:45 Mozsárágyú

Piaf (La môme) 2007

 

     Edith Piafról már ovis koromban hallottam, csak fogalmam sem volt róla, hogy ki ő. A dalait meg azóta ismerem, amióta mondjuk a Süss fel napot. Aztán kábé két éve megnéztem a Francia Intézetben valami éneklős versenyt, francia nyelven adta elő mindenki a dalokat, és ott is elhangzott pár Piaf-nóta, meg oda-vissza is azt hallgattuk a buszban. (Mármint én azt hallgattam, mert volt ott nagyon sok tahó, azoknak a fülükbe ordított a féldollár meg a didzsé akárki.) Na és akkor megint, sokadszorra megtetszettek a dalai, egy időben állandóan őt hallgattam. Meg az életéről is tudtam egy s mást, úgyhogy már rég kíváncsi voltam erre a filmre. Na, a lényeg, hogy voltak bizonyos elvárásaim vele szemben, és kellemesen csalódtam.

     Össze-vissza halad az időben a mozi, olyan 3 éves korától egészen a haláláig követi nyomon a sanzonénekesnő életét. Több, mint két órás, de így se lehetett azért mindent belepakolni, ami Piaffal történt. Olyan igazi francia film lett, semmi különös nincs benne, csak feleleveníti az életének történéseit. Minden dal a helyén van, nagyon jó helyszíneket találtak. Marion Cotillard hiteles és teljesen átalakult Piaffá, pont ugyanúgy jár, a kezét is úgy tartja, mint ő, azokon a híres képeken. Leborotválták a szemöldökét, meg a haja egy részét, a végén meg fel se ismerhető már, annyira elcsúfították szegényt. Valószínűleg az Oscart odaítélő emberkéket az a jelenet győzte meg leginkább, amikor Edith megtudja, hogy meghalt a szerelme. Ott se volt semmi felesleges "könnyesszemmelnézés", meg "halottembereketlátok-tekintet". Tiszta francia film. És ezért olyan jó.

      Gérard Depardieu alakítja Louis Leplée-t, aki felfedezte Edith-et, Caroline Sihol Marlene Dietrich-ként jelenik meg néhány pillanatig, és irtóra hasonlít rá. Gratulál Piafnak, aki majdnem elájul örömében, na az egy nagyon jó jelenet. A zene meg a tájak miatt olyan marhajó ez igazából. Legalábbis szerintem. Meg a főszereplő sem elhanyagolható. :) Elég sokat gondolkodtam, hogy milyen zenét tegyek ide, de mivel egy csomó országban La vie en rose címmel futott a film, stílusosan ezt a dalt helyezem ide, meg ezt úgyis mindenki ismeri. Kagylózni tessék!

Szólj hozzá!

Címkék: zene dráma


A bejegyzés trackback címe:

https://transfesser.blog.hu/api/trackback/id/tr661062464

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása