Rovatok

Filmrajongó

Több mint 1000 bejegyzésből álló magyar nyelvű filmadatbázis, filmrajongóktól filmrajongóknak. Nem vagyunk kritikusok, nem vagyunk szakértők, csak két tv-néző, akik szeretik a filmeket:) Ha nem tudod, mit nézz este, vagy hogy megéri-e látni az adott filmet, keress rá (jobb oldalt a Kategóriák vagy A héten a tvben listában) és olvasd el a véleményünket róla! Erre a címre tudtok írni nekünk: tomzameth@gmail.com

Kategóriák

18+ (1) akció (151) áldokumentum (7) animációs (71) bekategorizálhatatlan (6) dokumentum (15) dráma (346) fantasy (145) háborús (20) hill (20) hírek (91) horror (201) kaland (80) katasztrófa (4) krimi (73) magyar (88) musical (11) néma (11) paródia (36) regényem (11) rövidfilm (14) sci fi (150) spencer (26) sport (39) szatíra (11) szuperhős (108) thriller (64) történelmi (42) vígjáték (492) western (11) zene (63)

Kék Szemek és A lány a tűzesőben Facebook Oldal

Friss topikok

  • Tévésámán: @Liberális Artúr: Köszönjük:) (2024.02.10. 13:04) 16. születésnapi bejegyzés I. – Összefoglaló 2023-ról
  • Tévésámán: @Gerberus: Az animáció egy része tényleg nagyon ronda, erre legjobb példa a felügyelő, de a pirami... (2024.01.18. 21:06) Halhatatlanok [Immortel (ad vitam), 2004]
  • Pedrolacarte9213: Szerintem egy igazi klasszikus. Számomra érthetetlen, hogy miért nem kapott Oscar-díjat. Összessé... (2024.01.11. 08:58) Excalibur (1981)
  • gigabursch: Ezek szerint a film kiválóan bemutatja, hogy az orvosi arrogancia nem mai találmány, viszont a gye... (2023.12.07. 14:04) Semmelweis (2023)
  • gigabursch: @Tévésámán: Kb három évtizede láttam. Orrba-szájba kerestem mindenféle megosztó oldalon, de sehol... (2023.09.15. 21:14) Csontváry (1980)

2008.02.25. 23:00 Tévésámán

Legenda vagyok (I Am Legend, 2007)

Egy kedves barátom ajánlotta ezt a filmet, mondván, ő moziban nézte és végigsikoltozta, olyan félelmetes volt. (Szerkesztés: Lányról van szó:)) Tudja, hogy szeretem a horrorokat, ezért biztatott ma is, hogy nézzem meg, mert tetszeni fog! Mivel este csak a Lesz ez még így se! volt, ami mellesleg egy remek mozi, csakhogy videón megvan és már elég sokszor láttam, ezért hirtelen ötlettől vezérelve letöltöttem és megnéztem ezt helyette. Jól döntöttem. Vágjunk is a közepébe:

Robert Neville (Will Smith) New York utolsó emberi lakosa. A várost lassan visszafoglalja a természet, miközben hősünk mindennapjait éli. Visszaemlékezéseiből és kutatásaiból tudjuk meg, hogy egy vírus végzett a lakossággal, ám nemcsak hogy megölte, hanem szörnyekké változtatta őket! Nappal Robert New York ura, éjjel viszont félve kuporog elbarikádozott otthonában egyetlen barátjával, Sammel, a kutyával. Egy napon a szörnyek különös viselkedést produkálnak: intelligencia jeleit mutatják. Robert már többé nem lehet teljes biztonságban...

Nem akarom lelőni a film sztoriját, így csak az alaphelyzetet vázoltam fel. Nagyon furcsán indult az egész. Mivel angolul néztem, ezért azt hittem, hogy valami rossz fájlt töltöttem le, merthogy az elején a stúdiólogóknál nincs zene, hanem folyamatosan mintha egy híradót hallanánk, sőt egy sportközvetítést. Amikor végre bejön a kép, kiderül,hogy ez a film része, és hogy tényleg egy híradót látunk. A furcsa kezdés után megtapasztalhatjuk Will Smith csodálatos alakításában, hogy milyen lehet utolsó embernek lenni a Földön, teljesen egyedül... Amikor először felbukkannak a szörnyek, akkor elég ijesztőek, de csak amíg az arcuk nem látszik. Ott egy kicsit csalódtam az egészben. A zombik (leginkább azoknak lehet nevezni őket) vezére Imhotepre hajaz a Múmiából, és összességében egyikük se ijesztő. Ennek ellenére az atmoszféra, a hangulat magával ragadott még ezután is.

A film közepén aztán történik valami, ami miatt Neville nekimegy a szörnyeknek, és éppen alul maradna, amikor ismét meglepnek minket az alkotók. A legvége már nem tetszett annyira. Nem tudom hol olvastam, de tényleg úgy van, hogy a film eleje nagyon erős hatást gyakorol az emberre, de a végére már eltűnik ez az egész. Ettől függetlenül jó volt, megéri megnézni. Ráadásul elvétve egy-két igazi jó Smith-féle poén is van.

Horrornak nem mondanám, mert nem volt annyira ijesztő, bár az elején a sötét házas rész kiköpött Silent Hill. Inkább kalandfilm, de ismét csak azt mondhatom, hogy jó volt.

imdb.com felhasználói szerint: 7.2/10

Szerintem: 5/5

3 komment

Címkék: sci fi


A bejegyzés trackback címe:

https://transfesser.blog.hu/api/trackback/id/tr8354540

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VVega · https://debugme.eu/ 2008.02.26. 11:52:03

Nem rossz kis film. Második nézésnél azonban sokkal gyengébbnek tűnt mint elsőre. Valami katartikusabb befejezés kellett volna. Nálam 10/6. És sajnos jön a folytatás valószínűleg :S

Tévésámán · http://transfesser.blog.hu/ 2008.02.26. 13:06:03

Folytatás?:O Ebből?Hogy a fenébe?A főszereplő meghalt...

VVega · https://debugme.eu/ 2008.02.26. 13:57:54

Előzmény lesz ha jól tudom.
süti beállítások módosítása