Rovatok

Filmrajongó

Több mint 1000 bejegyzésből álló magyar nyelvű filmadatbázis, filmrajongóktól filmrajongóknak. Nem vagyunk kritikusok, nem vagyunk szakértők, csak két tv-néző, akik szeretik a filmeket:) Ha nem tudod, mit nézz este, vagy hogy megéri-e látni az adott filmet, keress rá (jobb oldalt a Kategóriák vagy A héten a tvben listában) és olvasd el a véleményünket róla! Erre a címre tudtok írni nekünk: tomzameth@gmail.com

Kategóriák

18+ (1) akció (151) áldokumentum (7) animációs (71) bekategorizálhatatlan (6) dokumentum (15) dráma (347) fantasy (145) háborús (20) hill (20) hírek (91) horror (201) kaland (80) katasztrófa (4) krimi (73) magyar (89) musical (11) néma (11) paródia (36) regényem (11) rövidfilm (14) sci fi (150) spencer (26) sport (39) szatíra (11) szuperhős (108) thriller (64) történelmi (42) vígjáték (492) western (11) zene (63)

Kék Szemek és A lány a tűzesőben Facebook Oldal

Friss topikok

  • Tévésámán: @Liberális Artúr: Köszönjük:) (2024.02.10. 13:04) 16. születésnapi bejegyzés I. – Összefoglaló 2023-ról
  • Tévésámán: @Gerberus: Az animáció egy része tényleg nagyon ronda, erre legjobb példa a felügyelő, de a pirami... (2024.01.18. 21:06) Halhatatlanok [Immortel (ad vitam), 2004]
  • Pedrolacarte9213: Szerintem egy igazi klasszikus. Számomra érthetetlen, hogy miért nem kapott Oscar-díjat. Összessé... (2024.01.11. 08:58) Excalibur (1981)
  • gigabursch: Ezek szerint a film kiválóan bemutatja, hogy az orvosi arrogancia nem mai találmány, viszont a gye... (2023.12.07. 14:04) Semmelweis (2023)
  • gigabursch: @Tévésámán: Kb három évtizede láttam. Orrba-szájba kerestem mindenféle megosztó oldalon, de sehol... (2023.09.15. 21:14) Csontváry (1980)

2008.07.29. 15:52 Mozsárágyú

X-akták - Hinni akarok (The X-Files: I Want to Believe) 2008


Üdv minden erre tévedő kedves blog olvasónak. És külön köszönet Tévésámán úrnak, aki meghívott engem ide. Ha annyit mondok, hogy fogalmam sincs a blogolásról - milyen trendi kifejezés-, akkor enyhén fejeztem ki magamat. A helyesírásomban sem vagyok teljesen biztos, ezért előre elnézést is kérek. És a kedves blogtulajhoz hasonlóan én sem értek a filmekhez, de remélem, hogy a közeljövőben itt megjelenő irományaimat olvasva azért senki nem kap majd frászt.

Szóval térjünk a tárgyra. Annak ellenére, hogy imádom magát a sorozatot, megpróbálom objektíven szemlélni ezt a filmet. Majd meglátjuk, hogy megy-e. Már most de sokat pofázok, öregem.

Nem túl nagy reményekkel ültem be a moziba, mert számomra az utolsó résszel ért véget az X-akták. De összességében marha jól szórakoztam, egy-egy idióta jelenet esetén is csak röhögtem, plusz volt a teremben 3 félkegyelmű, akik nagyon feltűnően unatkoztak az első negyedórában, majd amikor az Amanda Peet által alakított FBI fejes, Dakota Whitney bemutatkozott, elkezdtek sikoltozva hahotázni. Akkor már röhögött az egész moziterem, én meg majdnem leestem a székről a nevetéstől.

A sztori nem valami nagy szám, pedofil látnok bácsi és csúnya muszkák a fő összetevői. És Mulder meg Scully. Nem a sorozat fő vonalát viszi tovább a mozi (ufók, összeesküvés-elmélet, gonosz kormány, ami mindent tagad), ez egy különálló rész, amelyben továbbra is a két főszereplő ellentétes személyisége a lényeg, Mulder hisz ill. hinni akar mindenféle paranormális jelenségben, Scully doktornő igyekszik megmaradni a racionalitás talaján. 


Gillian Anderson és David Duchovny hozzák a formájukat. Előbbi egy interjúban azt nyilatkozta, nehéz volt számára kábé 5 év után újra belebújni az ügynöknő szerepébe, szerintem ez nem látszik. Amanda Peet alakításával sincs semmi baj, Billy Connolly pedig szerintem jól eltalálta a pedofil Joe atya figuráját. A belőlem mindig röhögőgörcsöt kiváltó Xzibit meg egy undok FBI ügynököt alakít. Oscar-díjast játékot azért nem kell várni senkitől. Érdekesség, hogy sok olyan színész feltűnik a filmben, akik már 1-2 epizódban szerepeltek az első néhány évadban.

Azok számára, akik nem szeretik/nem nézték a sorozatot, szerény véleményem szerint halál unalmas lesz az egész, viszont kevésbé erős idegzetűeknek tudom ajánlani, mert nincs benne májevő lény, emberi körmöt és hajat gyűjtő fetisiszta, boncolás, stb. Újabb híveket általa valószínűleg nem fog magának szerezni az X-akták, de rajongóknak kötelező a megtekintése. Nekem tetszett, de azért egyszer elég volt megnézni.

1 komment

Címkék: sci fi


A bejegyzés trackback címe:

https://transfesser.blog.hu/api/trackback/id/tr93591195

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tévésámán · http://transfesser.blog.hu/ 2008.07.29. 16:07:27

Annyit fűznék hozzá, hogy a filmben elég feltűnően látható a Google és a Ford emblémája, valamint a Bödőcs Tibor által kiparodizált "Jézusom, Mulder!" is kétszer elhangzik.
Skinner FBI-góré feltűnése pedig olyan furcsán hat, csak úgy, a semmiből, megment mindenkit.

Egyetértek viszont Billy Connolly kiemelésével, szerintem is nagyon jó volt.

3/5-re értékelném, az előző film X-aktásabb volt (mondom én, aki kb. 5 részt láttam:))
süti beállítások módosítása