Rovatok

Filmrajongó

Több mint 1000 bejegyzésből álló magyar nyelvű filmadatbázis, filmrajongóktól filmrajongóknak. Nem vagyunk kritikusok, nem vagyunk szakértők, csak két tv-néző, akik szeretik a filmeket:) Ha nem tudod, mit nézz este, vagy hogy megéri-e látni az adott filmet, keress rá (jobb oldalt a Kategóriák vagy A héten a tvben listában) és olvasd el a véleményünket róla! Erre a címre tudtok írni nekünk: tomzameth@gmail.com

Kategóriák

18+ (1) akció (151) áldokumentum (7) animációs (71) bekategorizálhatatlan (6) dokumentum (15) dráma (346) fantasy (145) háborús (20) hill (20) hírek (91) horror (201) kaland (80) katasztrófa (4) krimi (73) magyar (88) musical (11) néma (11) paródia (36) regényem (11) rövidfilm (14) sci fi (150) spencer (26) sport (39) szatíra (11) szuperhős (108) thriller (64) történelmi (42) vígjáték (492) western (11) zene (63)

Kék Szemek és A lány a tűzesőben Facebook Oldal

Friss topikok

  • Tévésámán: @Liberális Artúr: Köszönjük:) (2024.02.10. 13:04) 16. születésnapi bejegyzés I. – Összefoglaló 2023-ról
  • Tévésámán: @Gerberus: Az animáció egy része tényleg nagyon ronda, erre legjobb példa a felügyelő, de a pirami... (2024.01.18. 21:06) Halhatatlanok [Immortel (ad vitam), 2004]
  • Pedrolacarte9213: Szerintem egy igazi klasszikus. Számomra érthetetlen, hogy miért nem kapott Oscar-díjat. Összessé... (2024.01.11. 08:58) Excalibur (1981)
  • gigabursch: Ezek szerint a film kiválóan bemutatja, hogy az orvosi arrogancia nem mai találmány, viszont a gye... (2023.12.07. 14:04) Semmelweis (2023)
  • gigabursch: @Tévésámán: Kb három évtizede láttam. Orrba-szájba kerestem mindenféle megosztó oldalon, de sehol... (2023.09.15. 21:14) Csontváry (1980)

2008.03.02. 13:14 Tévésámán

Majdnem híres (Almost Famous, 2000)

Tegnap egy csomó film volt, mégis csak ezt az egyet láttam. Adták a Pajzs a résen, avagy a töketlen erőt, ami lesz még viszont, szóval megnézem majd (Szerkesztés: azóta már meg is írtam); volt A halott menyasszony, amit láttam egyszer, nagyon jó, csak ajánlani tudom; ezen kívül még a Harry Potter és a bölcsek köve, amit már vagy ötször láttam; meg a Sötétség serege, ami lesz még, de mindig úgy adják, hogy valamivel egy időpontban. Most például ezzel, de egyébként éjfélkor értem haza, úgyhogy nem is tudtam volna a többit megnézni. (Szerkesztés: ez úgyis jobb azoknál...) Bevezetésképpen a történetről:

1973-ban vagyunk. William (Patrick Fugit) 15 éves középiskolás, aki lázadó nővérének hatására kezd el rockot hallgatni, és rajongani a nagy bandákért. A helyi zenei újságnak írogat, van tehetsége. Ezt megerősíti az éppen a városban járó Lester Bangs (Philip Seymour Hoffman), a nagy rock-kritikus is, sőt ad neki egy megbízást: írjon 1000 szót a Black Sabbath-ról. A Sabbath helyi koncertjére azonban nem engedik be, hiába bizonygatja, hogy újságíró. Ekkor találkozik először a "rockmúzsákkal" és "vezetőjükkel", a gyönyörű Penny Lane-nel (Kate Hudson), aki megígéri, hogy beviszi őt. Miközben hősünk kint vár a művészbejárónál, egyszer csak megérkeznek és elsétálnak mellette a Stillwater együttes tagjai (Billy Crudup - Russel, Jason Lee - Jeff, John Fedevich - Ed, Mark Kozelek - Larry, igazából az első két név számít, a másik két tag csak ott van, szövegük is alig akad). William megszólítja őket és megdicséri a zenéjüket, megmondja, hogy újságíró, a bandatagok pedig elgondolkodnak és mivel úgy hiszik, hogy ebből profitálhatnak, beviszik a fiút. William összeismerkedik a zenészekkel, megírja a cikkét, és nemsokára felkérést kap a Rolling Stone magazintól, hogy dolgozzon nekik. A szerkesztő nem tudja, hogy egy kamaszfiúval beszél, azt hiszi,egy meglett profit bíz meg. Hősünk témául a Stillwatert választja, és elindul velük a '73-as Majdnem Híres Turnéra, amit soha nem fog elfelejteni...

Nem tudok erről a filmről elfogulatlanul írni. Nagyon szeretem, nagyon bele tudom élni magam, már vagy négyszer láttam, mégsem tudom megunni. Egy apró megjegyzés az elejére, amit már a Carrie-nél akartam írni: milyen jó volt a hetvenes évek, ott a lányoknak hosszú haja volt, nem úgy mint ma, mikor 40-ből kettőnek van olyan szép nagy hajzuhataga... De vissza a filmhez. Egyszerűen nem tudok negatívumot felhozni. Sztárparádé van. Kezdjük először is egyik kedvenc színésznőmmel, Anna Paquinnal. Bár csupán egy mellékszerepben bukkan fel, most is nagyon üdítő a jelenléte a vásznon. Ő az egyik Oscar-díjas szereplő, a másik Hoffman. Amiket eddig tőle láttam, az alapján nem tartottam jó színésznek, de ebben remekel, bár szintén csak mellékalakként - az általa megformált Lester Bangs szerintem totálisan hihető, olyan igazi újságíró. Aztán itt van még Oscar-díjasként Frances McDormand, aki szintén nagyon jó (de pl. a Fargoban nem tetszett az alakítása). Valamint bírom Jason Lee-t is, ő az énekes, kinézete és a Paul Rodgers-ről mintázott játéka alapján mintha csak egy valódi bandából lépett volna a vászonra.

Kate Hudson pedig csodálatos. Ennél több nem kell, ha utálod a rockzenét, meg az összes többi eddig felsorolt színészt, akkor csak miatta nézd meg ezt a mozit, mert megéri! Billy Crudupról pedig még semmit nem mondtam, pedig ő aztán nagyon nagy. Szerintem semmilyen más moziban nem láttam őt, de ha csak ennyit tett volna egész életében, számomra már ennyivel beírta volna magát a filmtörténet aranykönyvébe. Egy igazi gitárost, egy valódi zenészt láthatunk a megformálában, aki a zenekara legjobbja, és a leghitelesebb is közülük talán.

Szóval a szereposztás parádés, a rendezés is csodás lett. Én szinte teljesen eggyé tudok válni Williammel, Patrick Fugit remekül hozta a figuráját. Ki ne vágyott volna csak egyszer rá, hogy visszamehessen az időben, elmenjen egy-egy kedvenc bandájával a turnéjukra? Neki ez megadatott, és valójában mindent megkapott, de közben nem kapott semmit.

Csak ajánlani tudom, fantasztikus film, mindig megnézem ha adják, még ha hajnali 1-kor is kezdik, mint pl. most:)

imdb.com felhasználói szerint: 7.9/10 (8 év alatt 0.1-et csökkent.)

Szerintem: 6/5

Szólj hozzá!

Címkék: zene dráma


A bejegyzés trackback címe:

https://transfesser.blog.hu/api/trackback/id/tr66361861

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása