Rovatok

Filmrajongó

Több mint 1000 bejegyzésből álló magyar nyelvű filmadatbázis, filmrajongóktól filmrajongóknak. Nem vagyunk kritikusok, nem vagyunk szakértők, csak két tv-néző, akik szeretik a filmeket:) Ha nem tudod, mit nézz este, vagy hogy megéri-e látni az adott filmet, keress rá (jobb oldalt a Kategóriák vagy A héten a tvben listában) és olvasd el a véleményünket róla! Erre a címre tudtok írni nekünk: tomzameth@gmail.com

Kategóriák

18+ (1) akció (151) áldokumentum (7) animációs (71) bekategorizálhatatlan (6) dokumentum (15) dráma (347) fantasy (145) háborús (20) hill (20) hírek (91) horror (201) kaland (80) katasztrófa (4) krimi (73) magyar (89) musical (11) néma (11) paródia (36) regényem (11) rövidfilm (14) sci fi (150) spencer (26) sport (39) szatíra (11) szuperhős (108) thriller (64) történelmi (42) vígjáték (492) western (11) zene (63)

Kék Szemek és A lány a tűzesőben Facebook Oldal

Friss topikok

  • Tévésámán: @Liberális Artúr: Köszönjük:) (2024.02.10. 13:04) 16. születésnapi bejegyzés I. – Összefoglaló 2023-ról
  • Tévésámán: @Gerberus: Az animáció egy része tényleg nagyon ronda, erre legjobb példa a felügyelő, de a pirami... (2024.01.18. 21:06) Halhatatlanok [Immortel (ad vitam), 2004]
  • Pedrolacarte9213: Szerintem egy igazi klasszikus. Számomra érthetetlen, hogy miért nem kapott Oscar-díjat. Összessé... (2024.01.11. 08:58) Excalibur (1981)
  • gigabursch: Ezek szerint a film kiválóan bemutatja, hogy az orvosi arrogancia nem mai találmány, viszont a gye... (2023.12.07. 14:04) Semmelweis (2023)
  • gigabursch: @Tévésámán: Kb három évtizede láttam. Orrba-szájba kerestem mindenféle megosztó oldalon, de sehol... (2023.09.15. 21:14) Csontváry (1980)

2010.08.13. 12:22 Tévésámán

Kegyetlen játékok 2. (Cruel Intentions 2., 2000)

 

Boldog Péntek 13-at! (A valódi Péntek 13-ai film elemzése később jön.)

Kb. egy éve (de inkább régebben) láttam a Kegyetlen játékok első részét a volt barátnőmnél. Azt hiszem úgy gondolta, hogy nekem nem fog tetszeni, és én is azt hittem, hogy ez valami szar, de meglepően jó volt. Lehetett rajta nevetni, izgulni, stb. Most, hogy adták a 2. részt, és semmi dolgom se volt, gondoltam megnézem, és nem csalódtam benne! 

Az első rendezője és írója, Roger Kumble, a sikeren felbuzdulva belefogott egy, a film folytatásául szolgáló sorozat, a Manchester Prep forgatásába. A három elkészült rész azután nagyon nem tetszett a Fox csatorna góréinak, úgyhogy végülis a széria mégsem indult el, de Kumble csinált még pár jelenetet, aztán fogta és összeollózta a három epizódot egy egész estés filmmé - ez viszont már egyből videóra jött ki. Az eredeti történet szerint a Cruel Intentions előtt járunk néhány évvel, vagyis itt kéne megismernünk a szereplőket, meg hogy mi történt velük, mielőtt először láttuk őket. De mégsem egészen ez történik - na mindegy, rátérek a lényegre.

Sebastian (Robin Dunne) éppen elhagyja régi iskoláját és apjához költözik Manchesterbe. Ott aztán megpróbál régi életét, régi énjét elfeledve tiszta lappal indítani, azonban nem számol a helyi nagymenők bandájával, akiket saját mostohanővére, Kathryn (Amy Adams) vezet. A pénzeszsákok ugyanis minden évben kiutálják és/vagy tönkreteszik azokat az új diákokat, akik nem tetszenek nekik... Plusz bonyolításképpen feltűnik a szerelem Danielle (Sarah Thompson) képében, hősünknek pedig sok kísértés és kétes kimenetelű szituáció keresztezi útját - vajon sikeresen veszi az akadályokat vagy elbukik?

 

Már az elején volt pár tök jó poén, és sokáig azt hittem, hogy ez a vígjátéki módi elviszi az egészet az előzmény paródiájának irányába. A sok nevetés mellett van persze pár izgi jelenet is (értitek?:)), plusz szerintem Sarah Thompson tök jól néz ki benne. Aztán a 3/4-edénél, amikor már elkönyveltem egy könnyed, 16-os karikás vígjátéknak, akkor jött egy rohadtnagy fordulat. Soha a kurva életbe (hogy egy főiskolai tanáromat idézzem) nem jöttem volna rá, hogy ez fog következni és onnantól hirtelen irtó nyomasztó lett az egész. Lehet, hogy csak én reagáltam furán, de az a fordulat odabasz.

 

A szereplők rosszabbak, mint a Kegyetlen játékokban, de itt elsősorban sorozatszínészekről van szó, így ez érthető. Mi sem példázza ezt jobban, mint hogy mind S.T., mind a butus lányt alakító Keri Lynn Pratt szerepelt a House 1-1 epizódjában. Roger Kumble írta egyébként nagyon nagy kedvencemet, a Töketleneket is, valamint itt felbukkan a film végén, mint Sebastian limuzinsofőrje. Ismertebb névként pedig Mimi Rodgers szerepel, de csak pár percet. És egy érdekes név a stábból: a manchesteri suli igazgatóját életre keltő színész neve: Clement von Franckenstein - erős, mi?:) 

Röviden: Aki szerette az első részt, annak tetszeni fog, de tessék végignézni, mert úgy üt igazán! Aki az elsőt nem látta, annak is bátran ajánlom, mert mint vígjáték, szerintem megállja a helyét. 

Pontozás: 

imdb: 4.3 (Hát, lehet velem van a baj, hogy tetszett:D)  (6 év alatt 0.2-t emelkedett.)

Szerintem: 5/5 (Viszont egynél többször biztosan lehetetlenség megnézni.) 

Hírek: 

- Amy Adams lesz majd a két év múlva jövő Janis Joplin: Get It While You Can címszereplője. 

Megnéztem a Halálmester 2-t, hamarosan várható az elemzése, este pedig az HBO adja a 2009-es Péntek 13-at. De mivel azt néztem a múltkor is, ezért inkább vagy a Freddy vs. Jason vagy valamelyik régebbi rész kerül majd terítékre. (2016-ra már az összes Friday-filmről lett cikk a blogon.)

Szólj hozzá!

Címkék: vígjáték dráma


A bejegyzés trackback címe:

https://transfesser.blog.hu/api/trackback/id/tr612218898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása