Rovatok

Filmrajongó

Több mint 1000 bejegyzésből álló magyar nyelvű filmadatbázis, filmrajongóktól filmrajongóknak. Nem vagyunk kritikusok, nem vagyunk szakértők, csak két tv-néző, akik szeretik a filmeket:) Ha nem tudod, mit nézz este, vagy hogy megéri-e látni az adott filmet, keress rá (jobb oldalt a Kategóriák vagy A héten a tvben listában) és olvasd el a véleményünket róla! Erre a címre tudtok írni nekünk: tomzameth@gmail.com

Kategóriák

18+ (1) akció (151) áldokumentum (7) animációs (71) bekategorizálhatatlan (6) dokumentum (15) dráma (347) fantasy (145) háborús (20) hill (20) hírek (91) horror (201) kaland (80) katasztrófa (4) krimi (73) magyar (89) musical (11) néma (11) paródia (36) regényem (11) rövidfilm (14) sci fi (150) spencer (26) sport (39) szatíra (11) szuperhős (108) thriller (64) történelmi (42) vígjáték (492) western (11) zene (63)

Kék Szemek és A lány a tűzesőben Facebook Oldal

Friss topikok

  • Tévésámán: @Liberális Artúr: Köszönjük:) (2024.02.10. 13:04) 16. születésnapi bejegyzés I. – Összefoglaló 2023-ról
  • Tévésámán: @Gerberus: Az animáció egy része tényleg nagyon ronda, erre legjobb példa a felügyelő, de a pirami... (2024.01.18. 21:06) Halhatatlanok [Immortel (ad vitam), 2004]
  • Pedrolacarte9213: Szerintem egy igazi klasszikus. Számomra érthetetlen, hogy miért nem kapott Oscar-díjat. Összessé... (2024.01.11. 08:58) Excalibur (1981)
  • gigabursch: Ezek szerint a film kiválóan bemutatja, hogy az orvosi arrogancia nem mai találmány, viszont a gye... (2023.12.07. 14:04) Semmelweis (2023)
  • gigabursch: @Tévésámán: Kb három évtizede láttam. Orrba-szájba kerestem mindenféle megosztó oldalon, de sehol... (2023.09.15. 21:14) Csontváry (1980)

2009.09.04. 12:44 Tévésámán

A Fantasztikus Négyes és az Ezüst Utazó (4: Rise of the Silver Surfer, 2007)

Nem szeretem a Négyest és nem vagyok szerelmes Jessica Albába - nem úgy mint egyesek... Mégis az a szerencsétlen helyzet, hogy a képregények legkirályabb gonosztevői közül néhány csak velük együtt lehet mozivásznon - gondolok itt Dr. Doomra (a magyar rajongók kedvéért Dr. Fátum) vagy az itteni második címszereplőre, az Ezüst Utazóra. Láttam az első részt és nagyot csalódtam benne, kb. azért, amiért ebben is. Hogy mi is ez az ok? Mindjárt elmondom, csak előbb leírom az eseményeket:

Mr. Fantastic (a leírhatatlan és kiejthetetlen nevű Ioan Gruffudd) és Láthatatlan Lány (Jessica Alba) összeházasodni készülnek. Az Emberi Fáklyának (Chris Evans) nem sikerül nőt szereznie magának, pedig még A Dolognak (Michael Chiklis -The Thing, persze magyarul hülyén hangzik) is van csaja. Ebben a helyzetben jelenik meg a titokzatos Utazó (a mindig remek Doug Jones játssza, Larry Fishbourne a hangja), aki úgy tűnik, el akarja pusztítani a Földet. Szóval le kell őt nyomni és meg kell tartani az esküvőt. Kellemetlen viszont, hogy Dr. Doom (Julian McMahon) feléled, és még egy baromarcú tábornok (Andre Braugher - a Kojak-filmek szintén nagyon irritáló színes bőrű nyomozója) is a hősök nyakába szakad. Vajon mi lesz ebből?

Az első 4 percről lemaradtam, de az mind a stáblista volt. Elkezdtem nézni, röhögcséltem rajta (Stan Lee most is hatalmas poén keretében jelenik meg) és egy darabig azt gondoltam, na ez egészen jó lesz. Eszembe jutott a The Devil's Rejects, ami például sokkal jobb elődjénél, azt hittem, megint egy ilyen gyöngyszemre akadtam.

Ha meg akarod nézni, ne olvass tovább!

Erre a film közepén jön az első hihetetlen gagyiság. Az Utazó az erejét a deszkájából szerzi. Úgy ám! Anélkül csak egy szomorú fémember, aki magatehetetlenül bámul és totál depressziós. Doom a vele való találkozás előttig egy, a Star Wars császárára megszólalásig hasonló, csuklyás-köpenyes alak, utána visszavedlik szépfiúvá, de a kezéből még mindig tud energiát lőni. Furcsa nem? A bőre már nem fém, de ez megmarad. Szóval a csúnya Victor von Doom ellopja a Szörfös deszkáját és azzal parádézik, mialatt Galactus (!!!!!) közeledik a bolygóhoz! Itt azt mondtam, aztarohadt, ha nekem ideteszik Galactust, a Marvel egyik legnagyobb, legerősebb és leghíresebb főgonoszát a képernyőmre, hát én örömujjongásban török ki:D

galactus_4003.jpg

ÍGY néz ki Galactus a képregényekben. Szerintem nagyon király. És hogy milyen a filmben? Le sem merem írni. Szóval ez már szentségtörés-számba megy. A nagyszerű rendező, Tim Story [akinek nevéhez olyan alkotások fűződnek, mint a bukott Amerikai Taxi, a már említett és nekem egyáltalán nem tetsző Fantasztikus Négyes vagy a szintén nem túl nagy szám Birkanyírás] megmondta, hogy a filmjeiben nem szerepeltet óriási robotokat, mert az vérciki, úgyhogy Galactus koma egy nagy porfelhő lett... Ekkor azt mondtam, hogy ez rém gagyi, elmondhatatlanul elcseszte az egészet. De még nincs is vége, mert jön az "egyik főhős meghal, de feléled" klisé; valamint az, hogy Ezüst barátunk elgyepálja mesterét. Belerepül, aztán fénylik egy ideig és felrobbannak együtt. EZ NAGYON NAGYON SZAR! De tényleg, ilyet nem lehet csinálni. És ezért félek, hogyha lesz egy Transformers 3., akkor majd valami hasonlót tesznek másik kedvenc bolygófalómmal, Unicronnal... Vagy tökei lesznek, vagy csaj lesz, vagy porfelhő. Esetleg visító izé, mint Venom a Pókember 3-ban. (Szerencsére a Transformers-sorozat azóta 4 részessé bővült univerzumából eddig Unicront kihagyták...)

Itt van még egy Galactus-kép, hogy mindenki boldog legyen:) Visszatérve a Fantasztikusok 2. kalandjához: Ugyanaz a baja, mint az elsőnek. Jó poénok után komolykodni akarnak, és onnantól iszonyatos műanyag takonyáradat lesz az egész. A szomorú nem az, hogy a legendás alakokat elnyeli ez a folyam, hanem, hogy Lee bácsi és a többi fejes erre rábólint, Történet úr meg nyilván még büszke is magára, hogy ezt a szemetet megcsinálta. Más szemszögből viszont, ha nem ismered a Marvel világát, akkor lehet laza másfél órád, ahol elröhögcsélsz, meg bámulod a kliséket, de kétlem, hogy tetszeni fog.

Nem ajánlom senkinek, kivéve azoknak, akik csak a szőke cicababát akarják bámulni.

imdb.com felhasználói szerint: 5.6/10 (Ez az Jessica-rajongók, nyomjátok a gombot!) (7 év alatt 0.2-t csökkent.)

Szerintem: 2/5 (1 jár a Szörfösnek a Doug Jones iránti tiszteletemből, 1 pedig a poénokért.)

Találtam viszont két érdekességet. A jelenleg is készülő Rodriguez-féle Machetében szerepet kapott Alba asszony (ha minden igaz, már van férje, meg gyereke), ráadásul felröppentek hírek arról, hogy talán készül majd egy Lobo-mozi. (Ha nem cseszik el és 18-as karikát kap, akkor az év szuperhős-filmje lehet majd. De gondolom nem lesz az...) (Jessica Alba végül két Machete-moziban is játszott, a Lobo viszont még most, 2016-ban sincs készen.)

Még ma két bejegyzést olvashattok Mozsárágyútól (de egyet legalább:)), este viszont nem lesz semmi. Itt pedig egy kis kedvcsináló, hátha valaki mégis kíváncsi erre.

4 komment

Címkék: szuperhős


A bejegyzés trackback címe:

https://transfesser.blog.hu/api/trackback/id/tr521359771

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Galactus 2011.04.16. 21:43:58

Hali! Elnézésd de nem értek egyet a Galactusos résszel. Ki is volt Galactus a képregénybe? Egy 10 emelet magas óriás aki hozta magával a bolygófaló gépét és azzal megetette a bolygókat. Ne haragudjatok de véleményem szerint ez már nagyon elavult hogy az erő nagyságát a szereplő méretével akarják kihangsúlyozni. valamint 0 a realitás alapja és a mondern nézőt ez már eggyltalán nem köti le. Viszont az hogy az egyik legnagyobb szupergonoszt nem személyként jelenítették meg, hanem egy megfoghatatlan fogalomként már magába még veszélyesebbé teszi mivel egy fogalmat nem lehet legyőzni. Amúgy Galactus egy "öntudattal rendelkező" fekete lyuk volt , nem csak egy porfelhő. Szerintem az összes képregényfilmek által behozott újítás közül ez a legjobb amit láttam, és azt kell hogy mondjam jobb mint az eredeti Galactus. A leírás többi része viszont sajnos teljesen igaz. De az új Galactus és Jessica Alba miatt érdemes megnézni ^^.

Tévésámán · http://transfesser.blog.hu/ 2011.04.17. 14:46:50

@Galactus: Most ezzel a kommenteddel szembekötpél több millió rajongót, a Marvel egész szerzői és rajzolói csapatát, Stan Lee-t, engem és magadat is.
Ha szarnak tartod a 10 emelet magas robotot, miért választod az ő nevét nicknek?
1. Azért akkora, mert a faj, amiből származik az akkora. Plusz szerintem olan ereje van, hogy tetszés szerint változtathatja a méretét. Az pl. rendben van, hogy az Avatarban a na'vik 4 méteresek, de ő nem lehet ekkora?
2. Galactus a Marvel-univerzumban FOGALOM. Teremt és pusztít, alkot és romba dönt - tulajdonképpen akár istennek is tekinthető.
3. Az öntudattal rendelkező fekete lyukad a képen porfelhő volt. Csak azért lett belőle ez, mert a rendező nem volt hajlandó Galactus-t úgy megjeleníteni, ahogy megszoktuk. Ha egy más nevet ad neki, akkor semmi gond nincs a filmmel, de nem tette meg.
3. Ajánlom figyelmedbe a Túlontúli (The Beyonder) nevű karaktert a Marvel-univerzumban. Olvass utána és gondold végig, mekkora a realitásalapja. De mondhatnám bármelyik Eternalt, vagy az univerzum erőit megjelenítő óriásokat, pl. Tenebrous-t. Gondolom nem olvastál túl sok képregényt, mert akkor nem írnál ilyet, hogy egy képregény-figurának nincs realitásalapja.
Én bizony kiállok a régi Galactus mellett!

Galactus 2011.04.19. 08:50:17

elnézést akkor a realitás-t kicsit átfogalmazom, azalatt azt értettem hogy mikor megalkották Galactus karakterét annó, akkoriban még nem volt a csillagászat és a tudomány olyan szinten hogy ismerte volna kicsit is a fekete lyukakat, ma már viszont igen. Így kicsit elvitték a modern tudományos világ felé a dolgok megjelenítését és ettől jobban megragadja a mai embert. Ha valaki megnézné ezt a filmet és utánna megmutatnám neki a képregénybe milyen galactus a képregény hülyeségnek tartaná, mivel az a karakter nehezzen megfogható az ember képzelete számára. (szavaimat ne tessék kiforgatni, lehet kicsit hülyén fogalmazok :) )
Valamint képregénygyűjtő vagyok (Spiderman, X-men, kicsit Transformer is -lóvémból ennyire futja), szal a karakterekkel tisztában vagyok csak lehet kicsit másképp látom jónak őket. Am azért ez a nicknevem mindenhol, mert a spiderman mindenhol fogglalt :(

Tévésámán · http://transfesser.blog.hu/ 2011.04.19. 17:01:04

@Galactus: Nem tudom te hogy vagy vele, de nekem egy óriás sokkal megfoghatóbb, mint egy fekete lyuk:) Egy fekete lyukért ugyanis szerintem nem lehet rajongani, de egy talpig fémbe öltözött gigászért, aki bolygókat rombol, nos, érte igen!
De egyébként lehet hogy igazad van, mert én anno ugyanezt éreztem az X-Menből Rozsomákkal/Farkassal kapcsolatban: a filmbeli sokkal jobban tetszett!
süti beállítások módosítása