Rovatok

Filmrajongó

Több mint 1000 bejegyzésből álló magyar nyelvű filmadatbázis, filmrajongóktól filmrajongóknak. Nem vagyunk kritikusok, nem vagyunk szakértők, csak két tv-néző, akik szeretik a filmeket:) Ha nem tudod, mit nézz este, vagy hogy megéri-e látni az adott filmet, keress rá (jobb oldalt a Kategóriák vagy A héten a tvben listában) és olvasd el a véleményünket róla! Erre a címre tudtok írni nekünk: tomzameth@gmail.com

Kategóriák

18+ (1) akció (151) áldokumentum (7) animációs (71) bekategorizálhatatlan (6) dokumentum (15) dráma (347) fantasy (145) háborús (20) hill (20) hírek (91) horror (201) kaland (80) katasztrófa (4) krimi (73) magyar (89) musical (11) néma (11) paródia (36) regényem (11) rövidfilm (14) sci fi (150) spencer (26) sport (39) szatíra (11) szuperhős (108) thriller (64) történelmi (42) vígjáték (492) western (11) zene (63)

Kék Szemek és A lány a tűzesőben Facebook Oldal

Friss topikok

  • Tévésámán: @Liberális Artúr: Köszönjük:) (2024.02.10. 13:04) 16. születésnapi bejegyzés I. – Összefoglaló 2023-ról
  • Tévésámán: @Gerberus: Az animáció egy része tényleg nagyon ronda, erre legjobb példa a felügyelő, de a pirami... (2024.01.18. 21:06) Halhatatlanok [Immortel (ad vitam), 2004]
  • Pedrolacarte9213: Szerintem egy igazi klasszikus. Számomra érthetetlen, hogy miért nem kapott Oscar-díjat. Összessé... (2024.01.11. 08:58) Excalibur (1981)
  • gigabursch: Ezek szerint a film kiválóan bemutatja, hogy az orvosi arrogancia nem mai találmány, viszont a gye... (2023.12.07. 14:04) Semmelweis (2023)
  • gigabursch: @Tévésámán: Kb három évtizede láttam. Orrba-szájba kerestem mindenféle megosztó oldalon, de sehol... (2023.09.15. 21:14) Csontváry (1980)

2009.07.07. 22:20 Tévésámán

Transformers: Revenge of the Fallen (A bukottak bosszúja, 2009)

Végre itt vannak! A Filmrajongó hasábjain másodszor szerepelnek a mozivászonra álmodott Alakváltók! Most eleve kritikus szemmel vágtam bele a nagy kalandba, hiszen egyrészt azóta megnéztem sok '80-as évekbeli Transformers-es dolgot, írtam belőlük egy szakdolgozatot, láttam a rendkívüli hülyeségnek tűnő trailert (lásd lejjebb) plusz néhány oldalról ömlött felém a negatív kritikai felhangok áradata. De elvonatkoztattam ezektől és úgy ültem be rá, hogy de jó lesz!

AKI NEM LÁTTA ÉS MEG AKARJA NÉZNI, NE OLVASSON TOVÁBB!

Elindult a vetítőgép és azt gondoltam, na ez tényleg tök jó lesz. Optimus bácsi és katonái az emberekkel szövetkezve irtják az Álcákat, itt van Arcee (egy lányrobot) és még a szinkron se rontja el nagyon az összképet. Aztán jött a váltás és az AvP2-szindróma: az emberek hülyéskedései rontják a színvonalat. Azért itt sokkal elviselhetőbbek, mint az említett filmben, néha még viccesek is, a kockafejű bagázs szinkronját pl. nagyon eltalálták:) 

Aztán jött az a rész, mikor felhördültem: ezt a baromságot! El se hittem. Egy robot, aki emberi csajjá alakul át... Persze, megmagyarázták, hogy ő egy Színlelő - de annyira hülyén valósították meg, hogy még ha elfogadnám a tényt, akkor is nevetséges lenne. A Színlelők a képregény szintetikus bőrrel rendelkező, álcázott robotjai, akik hol emberi, hol állati, hol szörnyalakot kaptak, amivel elvegyülhetnek más planétákon. De ez a csaj, aki egyébként jó nő, elmondhatatlanul gagyi. Olló mehetett volna, aztán ki a kukába az egészet, az egyetemi marhasággal együtt. 

Utána ismét viszonylag jól mennek a dolgok. Az új robotok szépek, bár az ikrek (Skids és Mudflap - a magyar neveik nem érthetőek) külsőváltása nekem nem hiteles, mert eszerint Optimus is simán lehetne mondjuk olajkút vagy las vegas-i villogó hirdetőtábla. Folytatódnak tovább a dolgok, felbukkan a sokat kritizált öreg Röptűz, aki viszont óriási figura, nagyon tetszett:) Megatron sokkal jobb lett, immár dupla változó, tank és űrhajó módjai vannak; megjelent kedvencem, Fülelő is, aki műholdként lebeg az űrben, róla most jön egy kép:

Tetszik:) Még ott Röptűznél következett a második nagyon nevetséges rész, amikor a távirányítós autóvá alakuló Álca (mint utóbb rájöttem, ő Wheelie, a '86-os rajzfilm-mozi legjobban gyűlölt figurája) megdugja Megan "nekem egyáltalán nem tetsző digitálisan rajzolt jócsaj" Fox lábát... A koronát pedig az tette fel, hogy a gonoszok titkos földön kívüli szállásán robot fiókák vannak. EZT A MÉRHETETLEN VADBAROMSÁGOT KI TALÁLTA KI?! Na, de a filmnek még koránt sincs vége! Jött Optimus nagyjelenete, ahol egymaga seggbe rúgja Üstököst és egy az előző rész Blackoutjára megszólalásig hasonlító helikopter-Álcát, majd Megatronnal szemben alul marad. Az ott óriási lett, az egyik csúcsjelenet!

A legnagyobb viszont mégis az volt, mikor Egyiptom közepén az emberi szereplők legjobbja, John Turturro és az aktuális viccesfiú szembekerülnek hét építési járművel. Akik elkezdenek összekapcsolódni. Én meg felkiáltok a moziban: Pusztító!!!!! És igen!!! Ő az! Az első óriásrobot a képregényben, a rajzfilmben és a mozivásznon is! Igaz, hogy nem az eredeti Szerkesztettek csapatából áll össze, ráadásul igencsak állatszerű, de valami hihetetlenül király! Sajnos viszont el kellett, hogy basszák őt is, mert nem elég, hogy megeszi az egyik ikert, de az túléli ezt (nevetséges...), és még később mutatják, hogy Pusztítónak heréi vannak... Aki ezt kitalálta, annak tépjék le a heréjét! A Bukott, aki egyedül van és nem többen, mint ahogy az okos magyar fordítók hiszik, Tony "Kampókéz" Todd szinkronjával elég jó főellenség, és meglepődtem, mert ő tényleg létezik a képregényekben. Viszont a Romboló (merthogy ő is megjelenik, ahogy a trailerből ez kitalálható) által kiokádott Álcarovarok és az azokból összeálló lapos Reedman azért már túlzások. Na, mosmá' elég a szövegelésből, jöjjön a pontozás:

imdb.com felhasználói szerint: 6/10 (7 év alatt 0.5-öt csökkent, azt hiszem, megérdemelten.)

Szerintem: 3/5

Egyszerűen ezek a barmóságok megbocsáthatatlanok, még az új robotok se tudják feledtetni. Ha az összes egyetemi részt, Pusztító tökeit, a fiókákat és a lábdugást kivágják, akkor viszont 5/5 lenne. Aki tudja egyébként, hogy melyik új kibertronit takarja a Skipjack név, az ossza meg velem, mert ő az egyetlen, akit a hangok alapján nem tudtam levadászni.

Más: Kissé bosszús vagyok, amiért nincs Dr. House az éjekszenen, de most annyi szabadidőm lesz, hogy bármit megnézhetek, immár a saját tvmen!:) Végül fogadjátok szeretettel a tvben is sugárzott bemutatót. Erre viszont azt mondom, hogy tök jó lett, nem lövi le a poént, nem mutatja be az összes akciójelenetet, és bár a jó nagy ellenség, Wheelbot egy kissé gagyi, de mégis becsalt engem a moziba. Szerkesztés: Már levették.

1 komment

Címkék: akció sci fi


A bejegyzés trackback címe:

https://transfesser.blog.hu/api/trackback/id/tr641233029

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gubb 2012.08.07. 18:57:00

Pontozás: 10-ből egy pont magának a filmnek, meg még 3 pont, mert a címe úgy kezdődik, hogy "Transformers", összesen 4/10.
süti beállítások módosítása