Rovatok

Filmrajongó

Több mint 1000 bejegyzésből álló magyar nyelvű filmadatbázis, filmrajongóktól filmrajongóknak. Nem vagyunk kritikusok, nem vagyunk szakértők, csak két tv-néző, akik szeretik a filmeket:) Ha nem tudod, mit nézz este, vagy hogy megéri-e látni az adott filmet, keress rá (jobb oldalt a Kategóriák vagy A héten a tvben listában) és olvasd el a véleményünket róla! Erre a címre tudtok írni nekünk: tomzameth@gmail.com

Kategóriák

18+ (1) akció (151) áldokumentum (7) animációs (71) bekategorizálhatatlan (6) dokumentum (15) dráma (347) fantasy (145) háborús (20) hill (20) hírek (91) horror (201) kaland (80) katasztrófa (4) krimi (73) magyar (89) musical (11) néma (11) paródia (36) regényem (11) rövidfilm (14) sci fi (150) spencer (26) sport (39) szatíra (11) szuperhős (108) thriller (64) történelmi (42) vígjáték (492) western (11) zene (63)

Kék Szemek és A lány a tűzesőben Facebook Oldal

Friss topikok

  • Tévésámán: @Liberális Artúr: Köszönjük:) (2024.02.10. 13:04) 16. születésnapi bejegyzés I. – Összefoglaló 2023-ról
  • Tévésámán: @Gerberus: Az animáció egy része tényleg nagyon ronda, erre legjobb példa a felügyelő, de a pirami... (2024.01.18. 21:06) Halhatatlanok [Immortel (ad vitam), 2004]
  • Pedrolacarte9213: Szerintem egy igazi klasszikus. Számomra érthetetlen, hogy miért nem kapott Oscar-díjat. Összessé... (2024.01.11. 08:58) Excalibur (1981)
  • gigabursch: Ezek szerint a film kiválóan bemutatja, hogy az orvosi arrogancia nem mai találmány, viszont a gye... (2023.12.07. 14:04) Semmelweis (2023)
  • gigabursch: @Tévésámán: Kb három évtizede láttam. Orrba-szájba kerestem mindenféle megosztó oldalon, de sehol... (2023.09.15. 21:14) Csontváry (1980)

2012.04.16. 19:05 Tévésámán

Diploma után (Post Grad, 2009)

Nemrég anyukám kapcsolgatás közben belefutott ebbe az HBO-n. Nézem, Alexis Bledel meg Michael Keaton, el is döntöttem, hogy ezt megnézem majd, ha újra adják. Ma volt az alkalom, úgyhogy nem hagytam ki és remekül szórakoztam rajta - de erről majd később, most jöjjön a sztori: 

Ryden (A.B.) most jön ki a fősuliról, kezében a diplomájával és eddig minden a tervei szerint alakult. Még kiskorában előre kitalálta, hogy hová akar eljutni az életben és már csak egy lépés hiányzik, hogy felvegyék a nagy new yorki könyvkiadóhoz, ahol mindig is dolgozni akart. Ám az égiek összeesküdnek ellene és az állást az ő régi nagy "ellenfele" ("magándarthvadere":D) kapja meg, Ryden pedig hoppon marad. Ezután mindent megtesz, hogy állást találjon, és nem törődik szinte semmi mással, elfelejti legjobb barátját, a belé nyíltan szerelmes Adamet (Zach Gilford), meg a családot (Keaton, Jane Lynch, Carol Burnett és Bobby Coleman). Vajon milyen munkát talál majd (ha egyáltalán sikerül neki) és boldog lesz tőle? Vagy végre megtanul az esze helyett a szívére hallgatni és észrevenni a sok-sok kis lehetőséget az örömre? 

"A herpesz nem piknik." 

Szerettem volna egy jót nevetni és ezt megkaptam a Post Gradtől, ami egy primitív vígjátékocska, ám a felszín alatt sokkal több van benne. Például az engem is érintő "hiába van egy csomó iskolád, nem tudsz elhelyezkedni"-helyzet, az előre megtervezett élet összedőlése (sajnos a hősnőhöz hasonlóan ilyen tervezgetős vagyok) és újabb példát kapunk, hogy valójában fiú meg lány között lehetetlen a barátság:) A poénok jók és így első nézésre mindegyik működött, ráadásként a mellékszereplők között ott van J.K. Simmons, akivel egyszerűen képtelenség rossz filmet csinálni, szóval minden adott egy kellemes koradélutáni kikapcsolódáshoz. 

Alexis Bledelt a volt barátnőmnek köszönhetően ismertem meg - mert hát melyik lány ne imádná A szívek szállodáját (Mozsárágyú az egyik, akit hidegen hagy, de a kivétel erősíti a szabályt:D) - és gyakran kénytelen voltam vele együtt nézni. Aztán láttam Bledelt a Sin City-ben, ahol a különleges színkeverési technikával kihasználták egyedi szemszínét. Máig nem tudom, hogy lehet valakinek ennyire kék szeme és mindig elcsodálkozom, hogy ő már 31 éves - olyan kortalannak látszik... Michael Keaton még mindig kitűnő komikus, vele is nehéz rossz mozit összehozni, de a filmbeli család többi tagjára sem lehet panasz. Zach Gilfordnak egészen kellemes énekhangja van, viszont ahogy megláttam a figuráját, felmerült bennem, hogy mi a fene? Ez az új trend? Hogy a filmbeli tinilányok pasijai csakis gitározós-éneklős csontsovány srácok lehetnek? Lásd: Juno, Hajrá Bliss!, stb. Ennek kapcsán ismét el lehetett lőni a "dalt írok neked" meg a "nem megyek el a koncertedre"-kliséket, de szerencsére néhány egyéb, már megszokott romantikus húzással sikerült leszámolni. A rendezőnő, Vicky Jenson egyébként animációs szakember, így különös választás volt; a producerek közt pedig megtalálhatjuk a szellemirtó Ivan Reitmant.  

Csupán annyi érdekességet találtam a Diploma utánról, hogy 15 millió dolláros költségvetése ellenére csak alig 6 és félmilliót hozott be; ráadásul se a kritikusoknak, se a közönségnek nem tetszett. Meglepő módon viszont a fő véleményformálók egyike, Roger Ebert négyből három csillagot adott rá, mondván " Ha cinikus vagy megcsömörlött vagy, akkor nyilván nem fogod értékelni. De hosszú ideje ez az első film, amiről ténylegesen azt gondoltam, hogy szívesen megnézném egy esetleges folytatását is." Fura:) És végül egy viccesen hangzó név: Dempsey Pappion - a kosaras fiúk egyike.  

Nekem tetszett a Post Grad, mivel vicces volt, a főszereplő jó csaj és Keaton remekelt benne, meg tudtam rajta sokat nevetni. Ajánlom a romantikus vígjátékok és a Gilmore Girls rajongóinak:) 

Pontozás: 

imdb: 5.3 (Négy év alatt 0.2-t emelkedett.)

Szerintem: 5/5 (Azért másodjára már biztos nem lenne annyira jó.) 

Hírek: 

- Alexis Bledel hamarosan kedvencemmel, Juno Temple-lel szerepel együtt a The Brass Teapot című fantasy-drámában; valamint egy őrületről szóló horrorban, a The Letters-ben fogja a női főszerepet játszani. A legutóbbi filmje, a Violet & Daisy pedig elvileg már kint van, engem nagyon érdekelne, merthogy Alexis és Saoirse Ronan alakítják a címszereplőket, akik bérgyilkoslányok; a mellékszereplők közt pedig ott van Danny Trejo. Jól hangzik, nem? (Az elsőről meg a harmadikról már írtam azóta.)

- A szomszéd úriember bőrébe bújt Rodrigo Santoro volt a 300-ban Xerxész, ami igencsak hihetetlen, de mégis igaz. Olyannyira, hogy a készülő folytatásban, a Battle of Artemisiaban is ő lesz a perzsa isten-király. (Erről szintén értekeztem az eltelt 4 év alatt.)

- Michael Keaton ismét a Barbie baba párját, Kent szinkronizálja a negyedik (!) Toy Story-ban. Andy-nek itt már saját gyerekei lesznek, másra nem tudok tippelni:D

Szólj hozzá!

Címkék: vígjáték


A bejegyzés trackback címe:

https://transfesser.blog.hu/api/trackback/id/tr204455266

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása