Rovatok

Filmrajongó

Több mint 1000 bejegyzésből álló magyar nyelvű filmadatbázis, filmrajongóktól filmrajongóknak. Nem vagyunk kritikusok, nem vagyunk szakértők, csak két tv-néző, akik szeretik a filmeket:) Ha nem tudod, mit nézz este, vagy hogy megéri-e látni az adott filmet, keress rá (jobb oldalt a Kategóriák vagy A héten a tvben listában) és olvasd el a véleményünket róla! Erre a címre tudtok írni nekünk: tomzameth@gmail.com

Kategóriák

18+ (1) akció (151) áldokumentum (7) animációs (71) bekategorizálhatatlan (6) dokumentum (15) dráma (347) fantasy (145) háborús (20) hill (20) hírek (91) horror (201) kaland (80) katasztrófa (4) krimi (73) magyar (89) musical (11) néma (11) paródia (36) regényem (11) rövidfilm (14) sci fi (150) spencer (26) sport (39) szatíra (11) szuperhős (108) thriller (64) történelmi (42) vígjáték (492) western (11) zene (63)

Kék Szemek és A lány a tűzesőben Facebook Oldal

Friss topikok

  • Tévésámán: @Liberális Artúr: Köszönjük:) (2024.02.10. 13:04) 16. születésnapi bejegyzés I. – Összefoglaló 2023-ról
  • Tévésámán: @Gerberus: Az animáció egy része tényleg nagyon ronda, erre legjobb példa a felügyelő, de a pirami... (2024.01.18. 21:06) Halhatatlanok [Immortel (ad vitam), 2004]
  • Pedrolacarte9213: Szerintem egy igazi klasszikus. Számomra érthetetlen, hogy miért nem kapott Oscar-díjat. Összessé... (2024.01.11. 08:58) Excalibur (1981)
  • gigabursch: Ezek szerint a film kiválóan bemutatja, hogy az orvosi arrogancia nem mai találmány, viszont a gye... (2023.12.07. 14:04) Semmelweis (2023)
  • gigabursch: @Tévésámán: Kb három évtizede láttam. Orrba-szájba kerestem mindenféle megosztó oldalon, de sehol... (2023.09.15. 21:14) Csontváry (1980)

2011.06.09. 14:03 Tévésámán

Funny Games U.S. (2007)

Legújabb társoldalunk, a "filmek szerintem" írónője, Miss K javasolta többször is, hogy nézzem meg ezt - vagy az alapjául szolgáló 1997-es alkotást. Tegnapelőtt aztán úgy gondoltam, hogy megnézem, mert kíváncsi voltam rá. Az a baj, hogy sajnos beleolvastam a mellékelt dvd-borítón a tartalomba, és így már az elején sejtettem, hogy mi lesz - hát ezért kár, de ettől függetlenül egy nagyon érdekes élményben volt részem. Lássuk, miről szól:

George (Tim Roth) és felesége Ann (Naomi Watts) fiukkal, Georgie-val (Devon Gearheart) luxusnyaralójukba indulnak egy gyönyörű vidékre, ahol a vakációjukat készülnek eltölteni. Már nem sokkal az érkezésük után feltűnik nekik a szomszéd furcsa viselkedése, de ekkor még minden normálisnak tűnik. Aztán egyszer csak megjelenik náluk a golfruhában lévő Peter (Brady Corbet) és négy tojást kér a szomszédasszony nevében. A furcsaságok megkezdődnek, amint megjön Paul (Michael Pitt) is, és hamarosan kiderül, hogy ez az éjszaka a család számára mindörökké emlékezetes marad - feltéve, ha bármelyikük túléli a kegyetlen játszmát...

Elsőre fogalmam se volt, mire számítsak, kolléganőm ugyanis eltitkolta előlem a részleteket; a cím pedig szintén nem rántja le a leplet a tartalomról. De már rögtön az elején észre lehet venni, hogy itt valami nagyon elcseszett jön - nekem már az gyanús volt, hogy a kocsiban a család komolyzenét hallgat:D Na, de komolyra fordítva a szót, onnantól kezdtem sejteni, hogy csúnya dolgok következnek, mikor megláttam, hogy a két srác kesztyűt visel - nyáron. A fura bevezető stáblista alatti zenei váltás eléggé sokkoló, ahogy a későbbi jelenetek is azok lesznek. Ami még érdekes, hogy rendkívül hosszú beállítások vannak, sokszor alig mozognak a szereplők és csak olyan zenét hallhatunk, amit ők maguk hallgatnak - kivéve az elején és a végén ezt a bizonyos váltást. Nekem egy rész tetszett benne, a közepe táján, mikor Paul kimegy a konyhába valami kajáért, az a jelenet baromijó lett!

Két alkalommal az egyik szereplő kinéz a nézőre és hozzánk szól: ebben egyértelműen lehet érezni a kritikát az átlagos mozizó felé, akik vérre és brutalitásra vágynak, az író-rendező Michael Haneke ezzel odamond nekünk:) Erre még azt gondoltam, mennyire jó ötlet - nem szakítja meg az események vonulatát, a hangulaton se ront, sőt. De a végénél ez a távkapcsolós rész?! Hát ez mi a túró?:D Elindul a jelenet, azt gondoltam, mekkora jó, na most mi lesz és aztán jön ez a valami és onnantól szerintem komolytalanná válik az egész... Érthetetlen, hogy mi szükség volt rá. Úgy egészében véve a sztorival különben nincs gond, de ez nekem megölte az egyébként végig fennálló nagyon erős, nyomasztó, félelmet keltő hangulatot.
 
Tim Roth remekül alakít, Naomi Watts viszont még nála is jobban. Szerintem az övé volt a legnehezebb szerep a filmben, de nagyszerűen teljesített. A fiúk közül Michael Pittet emelném ki (csak névrokona Mr. Angelina Jolie-nak), akinek olyan ártatlan kölyökképe van, nagy szemmel és ez a külső teszi őt még inkább ördögivé - Watts mellett ő a legjobb! A mellékszereplők közt feltűnik Siobhan Fallon (pl. Totál káosz) és a direktor felesége is.

Néhány érdekesség: Ez az alkotás az 1997-es osztrák Funny Games jelenetről-jelenetre való újraforgatása. (Ha viszont tényleg így van, akkor miért kapott az eredeti több mint 1 ponttal magasabb értékelést az imdbn?) Michael Hanekével egy napon születtem:) Naomi Watts társroducer is volt. Tim Roth azt nyilatkozta, hogy nagyon megviselte a forgatás és soha nem akarja megnézni ezt az alkotást - a helyzetet csak rontotta, hogy a filmbeli fiát játszó Devon Gearheart emlékeztette a valódi gyermekére. A háromszor hallható üvöltős rockszám címe Bonehead, az előadó a Naked City. Az itt tárgyalt művet kevés moziban mutatták be, talán túl gyorsan is jött ki dvdre.

15 millió dollárból készült, de csak alig 8 milliót hozott. A pénzügyi sikertelensége volt az egyik oka az Angliában a bemutatásért felelős Tartan Films csődjéért és megszűnéséért. Egyes helyeken bekerült az év 10 legjobb filmje közé, de pl. a Times az év 25 legrosszabb mozijainak listájára sorolta. Szóval elég vegyes volt a fogadtatása.

Eddig még ilyet sose láttam, nem igazán tudom hova tenni. Picit talán a Született gyilkosokra emlékeztet, de csak picit. Művészi és brutális, felzaklatja az embert. Aki szereti az ilyesmiket, annak ajánlom.

Pontozás:

imdb: 6.5 (5 év alatt 0.2-t emelkedett.)

Szerintem: 4/5 (Azért nem nézném meg újra, nagyon nyomasztó.)

Hírek:

- Naomi Watts benne lesz Clint Eastwood legújabb rendezésében, a J. Edgarban, aminek címszerepét Leonardo DiCaprio játssza.

- Devon Gearheart az érdekesnek tűnő Jimmy című fantasy-ban alakítja a címszereplőt.

Továbbra is várható = Halloween: Feltámadás.

2 komment

Címkék: bekategorizálhatatlan


A bejegyzés trackback címe:

https://transfesser.blog.hu/api/trackback/id/tr362970484

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mozsárágyú · http://transfesser.blog.hu 2011.06.09. 14:42:55

Az eredeti az fricc, ugye? Mert elkezdtem nézni totál véletlenül, de már elmúlt éjfél, szóval álmos voltam meg hát tényleg nyomasztó volt.

Mozsárágyú · http://transfesser.blog.hu 2011.06.09. 14:43:32

Ja és elfelejtettem leírni, hogy nem néztem meg.
süti beállítások módosítása