Rovatok

Filmrajongó

Több mint 1000 bejegyzésből álló magyar nyelvű filmadatbázis, filmrajongóktól filmrajongóknak. Nem vagyunk kritikusok, nem vagyunk szakértők, csak két tv-néző, akik szeretik a filmeket:) Ha nem tudod, mit nézz este, vagy hogy megéri-e látni az adott filmet, keress rá (jobb oldalt a Kategóriák vagy A héten a tvben listában) és olvasd el a véleményünket róla! Erre a címre tudtok írni nekünk: tomzameth@gmail.com

Kategóriák

18+ (1) akció (151) áldokumentum (7) animációs (71) bekategorizálhatatlan (6) dokumentum (15) dráma (347) fantasy (145) háborús (20) hill (20) hírek (91) horror (201) kaland (80) katasztrófa (4) krimi (73) magyar (89) musical (11) néma (11) paródia (36) regényem (11) rövidfilm (14) sci fi (150) spencer (26) sport (39) szatíra (11) szuperhős (108) thriller (64) történelmi (42) vígjáték (492) western (11) zene (63)

Kék Szemek és A lány a tűzesőben Facebook Oldal

Friss topikok

  • Tévésámán: @Liberális Artúr: Köszönjük:) (2024.02.10. 13:04) 16. születésnapi bejegyzés I. – Összefoglaló 2023-ról
  • Tévésámán: @Gerberus: Az animáció egy része tényleg nagyon ronda, erre legjobb példa a felügyelő, de a pirami... (2024.01.18. 21:06) Halhatatlanok [Immortel (ad vitam), 2004]
  • Pedrolacarte9213: Szerintem egy igazi klasszikus. Számomra érthetetlen, hogy miért nem kapott Oscar-díjat. Összessé... (2024.01.11. 08:58) Excalibur (1981)
  • gigabursch: Ezek szerint a film kiválóan bemutatja, hogy az orvosi arrogancia nem mai találmány, viszont a gye... (2023.12.07. 14:04) Semmelweis (2023)
  • gigabursch: @Tévésámán: Kb három évtizede láttam. Orrba-szájba kerestem mindenféle megosztó oldalon, de sehol... (2023.09.15. 21:14) Csontváry (1980)

2010.07.09. 16:23 Tévésámán

Az igenember (Yes Man, 2008)

 

Jim Carrey legutóbb két filmmel is megostromolta a székesfehérvári filmszínházat. Az egyik volt ez, a másik a Christmas CarolEzt szerettem volna anno megnézni, de senki nem jött el velem rá, és annyira nagyon mégsem érdekelt, de nem tettem le róla, hogy látni fogom. Most, kb. 1 hónappal a tévés bemutatója után végre megtekinthettem és nagyot csalódtam benne, de pozitívan:)

 

 

Carl (J.C.) lehetetlen alak. Mióta a felesége lelépett, azóta senkivel sem beszél, mindenkinek

mindenre nemet mond, állandóan egyedül van és még a barátaival se törődik (megértem szegényt...).

Egyik flúgos cimborája viszont elviszi őt egy agymosással egybekötött jelszóharsogásra, ahol a karizmatikus főagymosó (Terence Stamp) fogadalmat tétet vele. Attól a naptól fogva Carlnak mindenre igent kell mondania, mindent el kell fogadnia, mindent meg kell tennie, amit csak kérnek tőle! És hogy ez még ne legyen elég, hősünk életét nemcsak a totális felfordulás és a káosz teszi lehetetlenné, hanem felbukkan a nagy szerelem (Zooey Deschanel) is!

 

 

Tudtam, hogy ez a mű nem aratott nagy sikert nálunk, de a férfi főhős kilétén és a nagy vonalakban felsejlő sztorin kívül semmit sem tudtam róla. Elkezdtem nézni és a nagy Igen-fogadalomtól kezdve baromijó lett! A poénok ütnek, Carrey remekel, az idióta Bradley Cooper által életre keltett főnök zseniálisan irritáló, Zooey Deschanel pedig csodás.

 

A történet alapjául Danny Wallace humorista Yes Man című könyve szolgált, amiben azt írja le, hogy mennyire megváltozott az élete, mialatt 6 hónapig mindenre igent mondott. Az író maga a film végén pár pillanatra látható, pont úgy, mint kollégája a Stanley, a szerencse fiában:)

 

Az igenember sokkal jobb volt, mint amire számítottam. Pozitív és negatív kritikákat is kapott, azonban pénzügyileg mindenképpen sikeres volt (70->225 millió dollár). A Gumiarcú utolsó pár filmje elkerülhetetlenül megbukott, de a neve nekem még a mai napig garancia arra, hogy megéri megnézni azt, amiben szerepel. Ezt a filmet azoknak ajánlanám, akik még hisznek Jim mesterben, de azoknak is, akik az utóbbi években csalódtak benne. Szerintem senki nem bánja meg, ha megnézi!

 

Pontozás:

 

imdb: 6.8 (6 év alatt 0.2-t csökkent.)

 

Szerintem: 5/5 (Kitűnően elszórakoztatott az érzelmi viharok közepette is!)

 

Hírek:

 

- Deschanel kisasszonyt legközelebb a Your Highness című fantasy-mesefilmben láthatjuk Natalie Portman és James Franco oldalán. (Ez inkább drogos ökörség lett...)

 

- Bradley Cooper a nemrég elkészült Szupercsapat-moziban látható mostanság, jövőre pedig jön a Másnaposok 2. (Utóbbiból sajnos lett egy harmadik rész is.)

 

- Terence Stamp jelenleg az Ultramarines animációs filmben dolgozik, ami a címe alapján feltételezhetően egy Warhammer 40 000-rajzfilm lesz - ez esetben engem pedig marhára érdekel:) [Azóta megnéztem és meg is írtam!]

Szólj hozzá!

Címkék: vígjáték


A bejegyzés trackback címe:

https://transfesser.blog.hu/api/trackback/id/tr652141254

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása