Rovatok

Filmrajongó

Több mint 1000 bejegyzésből álló magyar nyelvű filmadatbázis, filmrajongóktól filmrajongóknak. Nem vagyunk kritikusok, nem vagyunk szakértők, csak két tv-néző, akik szeretik a filmeket:) Ha nem tudod, mit nézz este, vagy hogy megéri-e látni az adott filmet, keress rá (jobb oldalt a Kategóriák vagy A héten a tvben listában) és olvasd el a véleményünket róla! Erre a címre tudtok írni nekünk: tomzameth@gmail.com

Kategóriák

18+ (1) akció (151) áldokumentum (7) animációs (71) bekategorizálhatatlan (6) dokumentum (15) dráma (347) fantasy (145) háborús (20) hill (20) hírek (91) horror (201) kaland (80) katasztrófa (4) krimi (73) magyar (89) musical (11) néma (11) paródia (36) regényem (11) rövidfilm (14) sci fi (150) spencer (26) sport (39) szatíra (11) szuperhős (108) thriller (64) történelmi (42) vígjáték (492) western (11) zene (63)

Kék Szemek és A lány a tűzesőben Facebook Oldal

Friss topikok

  • Tévésámán: @Liberális Artúr: Köszönjük:) (2024.02.10. 13:04) 16. születésnapi bejegyzés I. – Összefoglaló 2023-ról
  • Tévésámán: @Gerberus: Az animáció egy része tényleg nagyon ronda, erre legjobb példa a felügyelő, de a pirami... (2024.01.18. 21:06) Halhatatlanok [Immortel (ad vitam), 2004]
  • Pedrolacarte9213: Szerintem egy igazi klasszikus. Számomra érthetetlen, hogy miért nem kapott Oscar-díjat. Összessé... (2024.01.11. 08:58) Excalibur (1981)
  • gigabursch: Ezek szerint a film kiválóan bemutatja, hogy az orvosi arrogancia nem mai találmány, viszont a gye... (2023.12.07. 14:04) Semmelweis (2023)
  • gigabursch: @Tévésámán: Kb három évtizede láttam. Orrba-szájba kerestem mindenféle megosztó oldalon, de sehol... (2023.09.15. 21:14) Csontváry (1980)

2009.05.23. 12:20 Mozsárágyú

Az osztály (Klass) 2007

     Ezt is csak azért kezdtem el nézni, mert észt filmet még úgysem láttam. Ez az a fajta alkotás, amit halálra dicsérnek, micsoda lelki folyamatokat ábrázol és satöbbi, de a célját, jelen esetben azt, hogy felhívja a figyelmet az elmúlt évek szörnyű iskolai öldökléseire, azt szerintem nem éri el. Mármint jól van, egy-két óráig még biztos elgondolkodik a néző azon, hogy mi is lehetne erre a problémára a megoldás, de úgyse jön rá, aztán meg a híradóban hallja, hogy megint lelőttek egy halom embert valahol, és rohadtul nem is érdekli. Meg a végén már rossz nézni a filmet, pedig én nem vagyok valami teletabbi-lelkületű.

     Főszereplők tizenéves gyerekek - már ha lehet őket ilyen jelzővel illetni -, maga az iskola olyan, mintha egy aluljáróban lenne. Szóval nem valami elit tanintézmény. Megijedtem az elején, hogy végig reppzene fog menni a filmben, és a félelmem nagyjából beigazolódott. Különben az első félóra még tűrhető: Joosepet mindenki utálja az osztályban, vagyis ez enyhe kifejezés volt, legszívesebben élve elásnák. Eleinte olyan gagyi dolgokkal piszkálják őt, hogy elcsórják a füzetét, meg órán mindenfélét leveleznek róla, gondoltam is magamban, hol vagyunk, alsó tagozat másodikban? Aztán sajnos nem lett igazam, mert később már leginkább 8 napon túl gyógyuló testi-, és soha be nem gyógyuló lelki sérüléseket okoznak neki. Az új osztálytárs, Kaspar megpróbálja védeni, és ezért ő is a sok tahó célpontjává válik.

     Egy csomó mindent nem említettem, tök mindegy, a lényeg, hogy a filmben 6 nap telik el, és ezalatt odáig fajulnak a dolgok, hogy más megoldást nem lát a két srác, minthogy lemészárolja a sok undorítóan hülye nebulótársukat. Fogalmam sincs mit írjak, nagyon jól meglennék a film nélkül. Jobb ötletem nincsen, belinkelek ide egy fórumot, ahol erről vitáznak. Nókomment.

"Hallja e szózatot ég, s föld, föld, s ég!" Mindenki nézze ma a Rocksuliiiiiiiiiiiiiiiiit!!!!!!!!!!

6 komment

Címkék: dráma


A bejegyzés trackback címe:

https://transfesser.blog.hu/api/trackback/id/tr981138997

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Danaé 2010.07.22. 01:10:16

Tudom, hogy nem most írtad, ezt a bejegyzést, de ma néztem meg a filmet, rákerestem, és ezt találom...
Nem tudom szó nélkül hagyni. Szerintem azért szarod le így az egészet, mert halvány fogalmad sincs milyen érzés, ha semmi rosszat nem tettél, és szétverik a pofádat, majd a betonba nyomják. Ha valaki úgy nézi meg, hogy legalább halvány fogalma van az iskolán belüli és akár kívüli pszichoterrorról, az nem illeti ilyen mondatokkal. Az hogy az iskola milyen...hát nézz már szét egy kicsit ebben az országban! A legtöbb iskola halál lepusztult, és a tanárok észre sem veszik, hogy mi folyik a falak között, az áldozat, vagy az áldozat segítségére siető (sajnos mindkét szerepből kijutott neke, tudom miről beszélek) vagy magában cipeli élete végéig a brutális lelki sérüléseket, vagy beleőrül. Menj ki Budapest utcáira és nézz szét!
Szerintem neked vagy tellet márkás cipőre, vagy eluszkáltál a levesben és le se szartad mi folyik körülötted...elég szomorú, hogy olyan valaki alkot véleményt, akinek fogalma sincs az egészről. Mellesleg, ha csak egy kis lélek is szorult beléd, akkor nem tudod végignézni úgy, hogy ne legyen görcsbe a gyomrod, és ne szoruljon össze a szíved!
Én senkit nem lőnék le, de minden rohadt iskolában levetíteném, legalább féljenek egy pillanatra azok a mocskos szemetek, akik nap mint nap ugyanezt megteszik és érezzék egy kicsit mit él át az áldozatuk!
Nézz szét egy kicsit magad körül, ne csak nézz hanem láss is, egy kicsit kevesebb arroganciával, és talán megérted miről beszélek!
Ebben a percben is millió gyermek éli át azt, amit Joosep!

Danaé 2010.07.22. 01:16:01

Ja és még valami!
Egy ilyen filmet nem tudsz igazán értékelni, de a Rocksuli az menő???
Te írsz filmajánlót?
Lehet, hogy egy kicsi át kellene értékelni a dolgokat!
Ne haragudj a dühömért, de erre kénytelen voltam így reagálni!

Mozsárágyú · http://transfesser.blog.hu 2010.07.22. 16:17:25

Nem haragszom, mindenki azt ír, amir akar. Éppen ezért írtam le, mit gondolok a filmről. És te totál félreérted, amit írtam.
Én, mint egy filmet közelítettem meg, ezért kezdésnek leírtem, hogy milyen ótvar helyre járnak suliba. Gondoltam, mint díszletet, jellemzeném. Erre te azt hiszed, hogy én valami palotába jártam iskolába, mert leszólom a környezetet. Logikus következtetés. Gratulálok.
Aztán. Sehol, egy szóval nem említem, hogy én leszarom ezt a filmet, mindössze bátorkodtam a véleményemet hangoztatni, miszerint, a célját, hogy felhívja a figyelmet az ilyen tragikus eseményekre, szerintem nem éri el igazán.

Az, meg, hogy kire, milyen hatással van egy film, azt nem hinném, hogy másnak kellene meghatározni. Attól, hogy nekem nem rándult görcsbe a gyomrom a film láttán, attól szerinted lelkeltlen vagyok. Szíved joga ezt gondolni, de szerintem valamelyest érezhető az írásomban, hogy nem nagyon tudok mit szólni a filmhez, nyilván volt valamilyen hatással rám, de azon kívűl, hogy meglennék nélküle, semmi negatívot nem írtam le róla. Honnan tudod, hogy görcsbe rándult-e a gyomrom? Sehonnan, mert nem írtam le. Csak nem dícsértem összevissza a filmet, és ez neked nem tetszett.
És semmit nem tudsz rólam, szóval nem kéne ítélkezned már eleve.

Mozsárágyú · http://transfesser.blog.hu 2010.07.22. 16:22:55

Illetve, persze, hogy felhívja a figyelmet, ezt rosszul írtam, elismerem.

Tévésámán · http://transfesser.blog.hu/ 2010.07.22. 17:01:03

"Tudom, hogy nem most írtad, ezt a bejegyzést, de ma néztem meg a filmet, rákerestem, és ezt találom..."

Talán jelent valamit, hogy rajtunk kívül nem találtál smemit róla - magyarul. Javaslom, keress rá a külföldi oldalak közt, mert ott biztosan más is a te véleményeden osztozik. Nekünk nem volt oylan rossz sorunk, mint amiről te írsz, így valóban nem tudjuk átérezni a dolgot úgy, mint aki már átélte. Ennek ellenére a kolléganő megnézte, leírta a véleményét róla, te leírtad, reagáltunk, erről szól a blogolás.

Ha pedig mást nem találtál, az azt jelenti, hogy rajtunk kívül más nem is látta egyáltalán - tehát a "rossz" kritika is több a semminél...

kikeremmagamnak26 2010.12.14. 13:58:06

Médiából tanítok 8-ban egy osztályt, ahol hasonló problémák vannak, persze, nem ennyire erősen, de bizony nagyon kifogtak egy kisfiút. Nem én vagyok az osztályfőnökük, de arra a megegyezésre jutottunk, hogy nem vetíthetem le ezt a filmet.
Tudnál ajánlani ehhez hasonlót, ami tanulságos lehetne az osztály "vagányai" számára is?!
Előre is köszönöm.
süti beállítások módosítása