Rovatok

Filmrajongó

Több mint 1000 bejegyzésből álló magyar nyelvű filmadatbázis, filmrajongóktól filmrajongóknak. Nem vagyunk kritikusok, nem vagyunk szakértők, csak két tv-néző, akik szeretik a filmeket:) Ha nem tudod, mit nézz este, vagy hogy megéri-e látni az adott filmet, keress rá (jobb oldalt a Kategóriák vagy A héten a tvben listában) és olvasd el a véleményünket róla! Erre a címre tudtok írni nekünk: tomzameth@gmail.com

Kategóriák

18+ (1) akció (151) áldokumentum (7) animációs (71) bekategorizálhatatlan (6) dokumentum (15) dráma (347) fantasy (145) háborús (20) hill (20) hírek (91) horror (201) kaland (80) katasztrófa (4) krimi (73) magyar (89) musical (11) néma (11) paródia (36) regényem (11) rövidfilm (14) sci fi (150) spencer (26) sport (39) szatíra (11) szuperhős (108) thriller (64) történelmi (42) vígjáték (492) western (11) zene (63)

Kék Szemek és A lány a tűzesőben Facebook Oldal

Friss topikok

  • Tévésámán: @Liberális Artúr: Köszönjük:) (2024.02.10. 13:04) 16. születésnapi bejegyzés I. – Összefoglaló 2023-ról
  • Tévésámán: @Gerberus: Az animáció egy része tényleg nagyon ronda, erre legjobb példa a felügyelő, de a pirami... (2024.01.18. 21:06) Halhatatlanok [Immortel (ad vitam), 2004]
  • Pedrolacarte9213: Szerintem egy igazi klasszikus. Számomra érthetetlen, hogy miért nem kapott Oscar-díjat. Összessé... (2024.01.11. 08:58) Excalibur (1981)
  • gigabursch: Ezek szerint a film kiválóan bemutatja, hogy az orvosi arrogancia nem mai találmány, viszont a gye... (2023.12.07. 14:04) Semmelweis (2023)
  • gigabursch: @Tévésámán: Kb három évtizede láttam. Orrba-szájba kerestem mindenféle megosztó oldalon, de sehol... (2023.09.15. 21:14) Csontváry (1980)

2008.09.09. 17:50 Tévésámán

Star Trek: Űrlázadás (Star Trek: Insurrection, 1998)

Nem vagyok nagy Űrszekerek-rajongó, de egyszer régen láttam az egyik mozifilmet, és azóta meg szoktam nézni a sorozatból készült filmeket, de csakis a Picard-kapitányosakat. [Később ez változott, azóta az összes eddig készült Star Trek-mozit megnéztem és megírtam.] Ezúttal a szintén ebből a szériából készült Nemezis korai verziójával találkozhatunk. A két mozi nagyon hasonló, mégis az utóbb említett jobb a jelen tárgyaltnál.

A lényeg annyi, hogy az Enterprise legénysége épp valami egyszerű küldetésen van, amikor jelentik, hogy a Föderációnak egy hétre kölcsönadott Deta (Brent Spiner) meghibásodott és veszélyt jelent. Picard kapitány (Patrick Stewart) maga indul utána, hogy elkapja. Hamarosan azonban fény derül a Föderáció legmagasabb köreibe vezető összeesküvésre, mely egy egész faj kiirtását eredményezheti..

Egyetlen óriási baja van ennek a műnek, az hogy unalmas. A sztori egyszerű és béna. Az ellenfelek ugyanúgy bénák. Még a főgonosz (F. Murray Abraham) is béna és a poénok se ütnek. Egy Star Trekes az imdbn azt írta, hogy ha igazi rajongó vagy, akkor tetszeni fog - hát nekem így másodszori megnézésre már nem tetszett...

imdb.com felhasználói szerint: 6.4/10 (8 év alatt 0.1-et növekedett.)

Szerintem: 3/5 (Nem rossz, csak unalmas.)

Ma este lesz a Csupasz pisztoly, amit valószínűleg kihagyok, de Mozsárágyú elemzését hamarosan olvashatjátok róla, ezen felül éjfél körül adnak egy Dennis Quaid-filmet, amit talán megnézek. A bejegyzés végére pedig egy trailer, ami az én érdeklődésemet ebben a formában nem keltené fel:

4 komment

Címkék: sci fi


A bejegyzés trackback címe:

https://transfesser.blog.hu/api/trackback/id/tr89655796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gubb 2013.01.16. 10:13:47

Én nem vagyok >>igazi<< rajongós (számos star trekes cuccost nem fogad be a gyomrosom, annyira bénás és*vagy avíttas), de ez a film még a jobbak között van. A sokat szidott "Star Trek" akciósmozisig ez meg a bálnás cuccos voltak az egyetlen (kettőtlen) értékelhetős ST mozifilmek. Kár volt így lehúzni, ennél jobbas ez a cuccos.

Gubb 2013.01.16. 10:27:40

Csak a szemléltetés kedvéért: ha bűneim miatt arra ítélne egy bíróság, hogy a börtönben éveken át ugyanazt a filmet nézzem, és választhatnék e meg a Prometheus között, én bizony ezt választanám.

Tévésámán · http://transfesser.blog.hu/ 2013.01.16. 15:29:00

@Gubb: Borzalmas ez a nyelv, amit használsz... Ne vedd személyes sértésnek, de undorodom tőle.
Mi tetszett neked ebben a filmben? Nekem az nem tetszett, hogy a főgonosz gagyin nézett ki, gagyi motivációkkal és az egész cselekmény nagyon unalmas volt. Semmi szörnyek, semmi lövöldözés, semmi igazi morális probléma, semmi, amin lehetne gondolkodni. Az első Star Trek például éppen azért tetszik annyira, mert V'Ger baromijó főgonosz, és az egész eseménysor, mire a végére kiderül, hogy ki is ő valójában, egyszerűen odaszegezett a képernyőhöz. Tudni akartam a válaszokat a kérdésekre, tudni akartam, hogy győzik le a legyőzhetetlent és így tovább. Itt semmi ilyesmi nem volt. Már elég régen láttam, de akkor kétszer is, viszont így sem maradt meg semmi pozitívum belőle...

Gubb 2013.01.18. 11:30:05

V'Ger baromi jó főgonosz? Pff.... én életemben nem untam még főgonoszt úgy, mint őt (egyébként nem is volt igazán gonosz, ha jól emlékszem). Az egész film baromi mesterkélt és unalmas volt, és ráadásul a kinézete a leggagyibb, amit addig láttam (SW-n nőttem fel, így talán érthető). Az Űrlázadás egy szórakoztató film volt. Pedig az ízlésünk nem különbözik annyira. Talán csak annyi a különbség, hogy én a korai ST mozik többségét annyira, még a saját korukba helyezkedve is vállalhatatanul gagyinak tartom minden szempontból (forgatókönyv, kinézet, színészek, effektek stb.) hogy az Űrlázadástól nem is vártam semmi komolyat, csak hogy kikapcsolja az agyam egy percre. Ehhez képest kellemesen csalódtam. Szóval, nagyon különbözik a véleményünk. Azért, remélem, nincs harag. :D.
süti beállítások módosítása